SPL Crimson

Ik zit ook te kijken naar een Crimson, maar heb nog wel wat vragen... Misschien dat jij een antwoord hebt djtt?

Als het gaat om de inputs zeggen ze dit:

The input selection follows this provision:
Line 1 has preference over Mic Input 1
Line 2 has preference over Mic Input 2
Instrument input 3 has preference over Line input 3 Instrument input 4 has preference over Line input 4

Stel: Ik wil een vocal opname doen via pre 1. Op line 1/2 en 3/4 heb ik synths aangesloten, maar die bespeel ik niet. Doet pre1 het dan wel gewoon, of moet ik de synth op line 1/2 fysiek los maken?

Ik vind het niet zo erg om wat i/o in te leveren (heb nu een steinberg MR816X), maar heb geen zin om steeds te moeten prikken...

Heb je de pre's toevallig getest met een ribbon mic? Zo ja hoe is de gain?

Hoe verhoudt de DAC zich ten opzichte van de concurrentie? zoals apogee, rme en steinberg?

Ik zag dat er voor Mac een HAL driver beschikbaar is, die zou beter zijn dan CoreAudio? Weet iemand daar iets van?

Thx!

Bij SPL hebben ze het over een limitatie op de usb bus, daardoor is het aantal input en output kanalen beperkt. Dus ik denk dat als er meer kanalen mogelijk waren dat deze er dan wel waren gekomen.

tegenwoordig niet meer hoor, mijn orion32 doet 32 i-o op 48khz over usb2, de RME die eraan hangt ook via USB2

of deze richtprijs 1000USD

24IO ~midi IO audiointerface EN 24 kanaals standalone multitracker

Cymatic%201a%20web2.png

Cymatic%20Back%20Web.png

ook gewoon USB2

Ik zit ook te kijken naar een Crimson, maar heb nog wel wat vragen... Misschien dat jij een antwoord hebt djtt?

Als het gaat om de inputs zeggen ze dit:

Stel: Ik wil een vocal opname doen via pre 1. Op line 1/2 en 3/4 heb ik synths aangesloten, maar die bespeel ik niet. Doet pre1 het dan wel gewoon, of moet ik de synth op line 1/2 fysiek los maken?

Ik vind het niet zo erg om wat i/o in te leveren (heb nu een steinberg MR816X), maar heb geen zin om steeds te moeten prikken...

Heb je de pre's toevallig getest met een ribbon mic? Zo ja hoe is de gain?

Hoe verhoudt de DAC zich ten opzichte van de concurrentie? zoals apogee, rme en steinberg?

Ik zag dat er voor Mac een HAL driver beschikbaar is, die zou beter zijn dan CoreAudio? Weet iemand daar iets van?
Ik denk dat je dan moet prikken, de synth heeft dan pre boven de mic input. Een mic heb ik nog niet aan de unit gehangen, dat zou ik je dus niet kunnen zeggen.

tegenwoordig niet meer hoor, mijn orion32 doet 32 i-o op 48khz over usb2, de RME die eraan hangt ook via USB2

of deze richtprijs 1000USD

24IO ~midi IO audiointerface EN 24 kanaals standalone multitracker

Cymatic%201a%20web2.png

Cymatic%20Back%20Web.png

ook gewoon USB2
Maar dat is geen 192khz. Op lagere khzen kan je idde meer sporen doen...

ok ik had niet in de gaten dat het om zulke hoge samplerates ging.

Ik zit nog altijd te twijfelen tussen de Crimson en de babyface.

Crimson VS babyface voor welke zou je dan gaan of misschien nog een andere?

Ik heb deze ook vergeleken, ik vond de Crimson gewoon meer bang for the buck. Wat ik vooral fijn vind is dat de Crimson geen aparte software nodig heeft om bij alle functies te kunnen. Routen kan volledig via de hardware unit. En daarbij had ik het idee dat ik meer in en outputs kreeg bij de Crimson. (Dit kan ik mis hebben, het is al een tijd geleden en heb veel units vergeleken.)

Ik heb deze ook vergeleken, ik vond de Crimson gewoon meer bang for the buck. Wat ik vooral fijn vind is dat de Crimson geen aparte software nodig heeft om bij alle functies te kunnen. Routen kan volledig via de hardware unit. En daarbij had ik het idee dat ik meer in en outputs kreeg bij de Crimson. (Dit kan ik mis hebben, het is al een tijd geleden en heb veel units vergeleken.)

Ik heb hetzelfde gevoel en ik ben ook meer hands on en hardware gericht. Alles met zo een knopje zie ik niet direct zitten. Het enige wat ik zeker zou willen weten is of dat de midi ook echt rock solid is.

Hoe zou ik de midi voor jou kunnen testen? Ik gebruik nu de midi enkel voor een Houston controller.

Wel wat ik mij afvroeg is of de midi clock strak zit maar dat hangt dan ook weer sterk van je moederbord af.

Dank voor je review. We zijn inmiddels een paar maanden verder. Ben je er nog steeds net zo tevreden over? Heb je de artist modus al eens gebruikt?

Ja ik ben nog steeds zeer tevreden over de crimson. Echt een superfijne unit. De artistmode heb ik nog niet gebruikt, maar dat gaat binnenkort gebeuren. Dan laat ik meer weten!

Back