Stille PC kast

Waterkoeling aanschaffen is een veel betere oplossing heb je geen geluid meer van allerlei ventilatoren in je comp. Tegenwoordig heb je leuke setjes voor zo'n 160 eus en dan is je geheugen en je processor en eventueel je grafische kaart gekoeld. Je hoeft ook niet bang te zijn voor kortsluiting bij lekkage want de vloeistof die erin zit geleid geen stroom.

Origineel geplaatst door Exilim
Waterkoeling aanschaffen is een veel betere oplossing heb je geen geluid meer van allerlei ventilatoren in je comp. Tegenwoordig heb je leuke setjes voor zo'n 160 eus en dan is je geheugen en je processor en eventueel je grafische kaart gekoeld. Je hoeft ook niet bang te zijn voor kortsluiting bij lekkage want de vloeistof die erin zit geleid geen stroom.

Leuk wel zon setje. Beetje jammer alleen dat de meeste herrie van je voeding komt 9 van de 10 keer

Ik weet niet wat voor stuk rammelijzer jij heb;) Maar het scheelt toch heel wat decibelletjes als je er waterkoeling in stopt. Je heb dan als het goed is nog maar twee ventilatoren draaien. Bovendien bestaan er ook stille vents voor in je voeding. Dit alles gepaard met een GOEIE lownoise kast blijft er nog maar weinig geluid over. Maarja er zijn natuurlijk altijd mensen die zich kapot ergeren aan een klein ruisje wat uit de comp komt.

gewoon aopen voeding
en een mainboard met fan control :)
en een zalman koeler

klaar

geef mij maar een enermax voeding ;)

maargoed....je kan het zelf bij mekaar knutselen, maar voor mensen die daar geen zin in hebben is deze kast een mooie oplossing lijkt me, voor iets meer dan 100 oiro

Origineel geplaatst door mono-poly
ik heb laatst een enermax voeding gekocht en ik merk eigenlijk geen verschil met me oude :(

lang niet alle enermax voedingen zijn stil.....er zijn speciale series..

Origineel geplaatst door Musicmaker
Is de pc helemaal stil te krijgen? Of in ieder geval zo stil dat ik um niet meer hoor in m'n microfoon opnames?

als je beetje je best doet wel, en anders wil een gate de rest van je noise wel weghalen....

Nauw ik was lekker aan het klooien vandaag.
Ik dacht koop ff een niieuwe voeding omdat m'n pc net als een afzuiger klinkt.
Met veel moeite nieuwe voeding aan de praat gekregen (deed het op 1 of ander manier niet meteen)
en wat denk je gewoon even veel herrie.
Ik ze vervolgens omste beurt aansluiten en m'n ouwe was even stil.

Lullo dat ik ben. Het is de CPU ventilator die de herrie maakt. :(

Nauw ja, nieuwe voeding hou ik toch maar. Morgen maar ff kijken of er een stillere CPU fan bestaat.

Ik liep ook een tijd met dat probleem, maar door een gelukkig toeval heb ik in mijn huis een inbouw kast in de 'studio'. Ik heb de tafel zo dicht mogelijk bij die kast gezet en de pc in de kast geplaatst, en alle kabels redden het net tot de rest (monitor/muis etc) Op deze manier wordt het stiller dan welke silent-pc pakket dan ook.

enne, een gate is natuurlijk geen oplossing voor een ruisende PC.. Je mic opnames kan je dan direct door de plee trekken.

Zo'n idee als Arv had ik ook al.

Je pakt wat planken en doet er aan de binnenkant van dat schuim op en bouwt het om je computer heen. Evt met een deurtje aan de voorkant om af en toe eens een CD te verwisselen. Een grote lowspeedfan bovenop om zo de warme lucht af te voeren.
Likkie verf erover of behang of zo en geen lewaai meer. Kun je metteen die kabelzooi wegwerken.

Origineel geplaatst door mono-poly
ik heb laatst een enermax voeding gekocht en ik merk eigenlijk geen verschil met me oude :(
Voordeel is wel dat die Enermax voedingen een veel hoger rendement heben dan een standaard el-cheapo voeding. Misschien is het geluidsniveau hetzelfde, het scheelt toch in de elektriciteitsrekening :)

Origineel geplaatst door MSXUser
Voordeel is wel dat die Enermax voedingen een veel hoger rendement heben dan een standaard el-cheapo voeding. Misschien is het geluidsniveau hetzelfde, het scheelt toch in de elektriciteitsrekening :)

iets wat al veel mensen zich hebben afgevraagd; wat kost het om een computer een jaar te laten draaien? omdat een 350 watt voeding niet de hele tijd echt 350watt van het net trekt...

Wat dacht je van een batterij synths die per stuk ook wel zo'n 50 a 150 watt trekt.

Dan s'winters de verwarming wel uit. Wel zo voordeling.
En alleen s'nachts muziek maken omdat de nachtstroom goedkoper is. :)

Back