MKS70 / JX 10 CPU upgrade in ontwikkeling

Meer en snellere Envelopes! Meer LFO's met free run.. en echte PWM!! Je gelooft het bijna niet he? :)

Heb dankzij forumlid VIC onlangs een Collin Fraser upgrade voor mijn JX10 mogen ontvangen :okdan: op zich natuurlijk een mooie upgrade al.
Maar was nogeens wat aan het zoeken op de JX10 op google en stuitte ineens op een wel heel interessant draadje op gearslutz.

http://www.gearslutz.com/board/elec...upgrade-modification-beta-testers-wanted.html

In eerste instantie ging het om een CPU upgrade voor de MKS 70 waar beta testers voor werden gezocht.. maar er is sinds kort ook hoop voor JX10 bezitters. :okdan:

Het is mij nog niet helemaal duidelijk hoe en wat er allemaal vervangen moet worden.. lees het ook maar net.. maar ik word hier wel blij van :{

Some update.

The JX10 code is now almost complete, and includes support for the keyboard (duh!), the pedals and the controllers. As a bonus, I already added support to tune tone parameters with C1 or C2 sliders for those without a PG800.

I also improved the midi implementation on the JX10. The parameters for aftertouch, bender, etc.. which were ON/OFF are now OFF/RECV/SEND/ON, so you can decide what gets received and what gets sent (or both). Per tone is still supported...

There are still a few minor issues that I need to fix, but the code is now really usable on the JX10. The MKS70 is of course still supported, and is sharing the same code base.

I must say a big thanks to Dave, who has been beta-testing with me. Without him, the code wouldn't be where it is now.

We are now about to start adding new features. I have yet to decide if more RAM is required on the sound board. Roland's implementation (which is surprisingly good compared to the assigner) uses almost all RAM, and the 80C320 only provides 128 bytes extra. So will be just the 80C320 or maybe more RAM and also a new crystal to get even more cpu cycles...

Finally, to answer a previous question : yes, you can update the sound boards to the 80C320 and still use the old Roland code on the assigner. You will need the new code (same as Roland for now, but with adapted timing to support the faster CPU).

-Fred

Laatst gewijzigd:
Heb 'n tijd terug op een Studio Electronics SE1 ook 'n snappy mod gedaan.. met de waarde van de weerstand kon je idd niet te ver gaan.. als de attack dan dicht stond kreeg je zo'n lelijke plop..

Zo'n 'lelijke' plop met een snelle attack kan alleen verholpen worden als de waveform cycle gelijk begint met de attack (als je b.v. een toets indrukt).
Als dit (zoals bij de meeste 'vintage' synths) niet het geval is snij je als het ware de waveform af.
Je kan het vergelijken met een sample knippen midden in de waveform.

Beetje late reply, maar ik lees dit best vaak hier op het forum en dacht nu eens verduidelijking te geven. :)

Deze thread is al weer oud aan het worden ondertussen.. :)

@PWM: idd. te snel is ook niet oke.. zoals bv op een MW1. attack op 0 geeft zo'n nasty spike die je liever niet hoort..

Ondertussen zit het OS voor de niet 'PWM/CPU mod' op V3.14 en de complete mod op 4.07.
Ook zag ik dat er voor het brakke display op de JX10/MKS70 ook een oplossing is ontwikkeld door Vecoven. :okdan:

Zijn er hier mensen die de CPU al hebben vervangen? Ben wel benieuwd naar gebruikerservaringen. :)

Ben benieuwd od iemand nog recentelijk een PWM upgrade heeft gedaan en hoe te vreden je bent?

De Vecoven 3.xx FW heeft voor mij vooral als voordeel dat ie veel extra RAM patch banken toevoegt, naast de sysex implementatie.
4.yy PWM hardware upgrade is me afgeraden door iemand die ervoor doorgeleerd heeft, ivm mogelijk complexe diagnostiek bij evt. onderhoud/defect-herstel.
Als je wel voor de PWM upgrade kiest, vergeet dan ook deze controller niet te bekijken.

Die vervangende displays van Guy Wilkinson (aardige kerel; was destijds keuze tussen tussen meerder typen) zijn mooi & goed, maar niet (allemaal) plug & play volgens de techneut die ze ingebouwd heeft.

Dank..
Ik heb de upgrades besteld en de controller al binnen. Begreep dat retroactiv de MPG 70 uit het arsortiment gaan halen.. and Fred Vecoven wil ook stoppen zij hij.. heb de laatste zei hij... maar mischien dat hij nog een batch maakt. Stond al jaren op mijn lijstje, maar heb alleen de positieve verhalen gehoord. Had even eerder op het forum moeten vragen hier.

Misschien ben ik iets te impulsief geweest... :bekdicht:

Andere mensen nog ervaringen?

Zijn er mensen die inbouwen / hebben ingebouwd onder de reparateurs onder ons?

Wat is er nou verbeterd qua features en envelopes? Is er ergens een voor en na te horen?

Dank..
Ik heb de upgrades besteld en de controller al binnen. Begreep dat retroactiv de MPG 70 uit het arsortiment gaan halen.. and Fred Vecoven wil ook stoppen zij hij.. heb de laatste zei hij... maar mischien dat hij nog een batch maakt. Stond al jaren op mijn lijstje, maar heb alleen de positieve verhalen gehoord. Had even eerder op het forum moeten vragen hier.

Misschien ben ik iets te impulsief geweest... :bekdicht:

Andere mensen nog ervaringen?

Zijn er mensen die inbouwen / hebben ingebouwd onder de reparateurs onder ons?
Denk dat het voor jou een goede beslissing is.
Ben zelf nogal eens te voorzichtig, maar op zich nu happy met alleen de vecoven FW, zonder PWM.
Voor jou is wellicht iets anders beter dan het voor mij zou zijn;

Ik heb net contact gehad met Fred. Hij gaat na het chinese nieuwjaar weer een batch bestellen. Ik sta nu op de wachtlijst. Die MPG is heel mooi maar mij iets te duur. Ik tob wel verder met de PG-800 en het scherm.

Goed te horen dat fred verder gaat... Die MPG is duur.. zelfs met 15 procent korting... met import kom je al gauw op 1250 Euro... Maar dacht als ik mijn PG 800 verkoop heb ik in iedergeval iets er van terug...
Retroactive zij dat hij echt gaat stoppen met dat ding... zal mij benieuwen..

Ja maar hoe groot is dat ding van retroactive wel niet. Dan is mijn PG-800 in z'n zilveren tasje misschien toch prettiger.

Ja maar hoe groot is dat ding van retroactive wel niet. Dan is mijn PG-800 in z'n zilveren tasje misschien toch prettiger.
Tering groot...
PG 800 is echt makkelijker... maar de retroactive heeft wel wat voordeeltjes als je Vecoven er inzit.

is een GAS aankoop geweest denk ik.

Worstel altijd nog een beetje met de MKS 70.
Vind hem mooi... maar hij overlapt wat met wat ik al heb...

Wat is er nou verbeterd qua features en envelopes? Is er ergens een voor en na te horen?
Zijn helaas geen voor en na filmpjes.

Envelops zijn o.a. sneller. Dat ding is gewoon traag...als een oude diesel

Back