Is er hier iemand die Automap en Hypercontrol heeft vergeleken?
Werkt Automap zoveel beter/gemakkelijker dan Hypercontrol?
Ik verwacht op het moment een Axiom Air mini 32 en hoewel ik die voornamelijk voor m'n iPad ga gebruiken wil ik Hypercontrol weleens testen in GarageBand.
Ik heb zelf wel enige ervaring met Automap in combinatie met m'n Remote 25 SL, maar maakte er eigenlijk zelden gebruik van.
Mijn overwegingen bij een nieuwe controller zijn: duidelijk gegroepeerde controllers, transportknoppen, en op zijn minst 8 pads.
Wat de Axiom op het moment tot mijn favoriet maakt is de groepering van de faders en knoppen. Geen rijen met knoppen/faders, maar in groepjes van 4 gebundeld. Dat maakt het voor mij een stuk overzichtelijker dan de rijen knoppen en schuiven op mijn Remote.
Verder vind ik de Axiom er ook erg mooi uitzien en hoewel dat misschien niet het belangrijkste criterium is, ben ik er ondertussen ook wel achter dat een aantrekkelijk uitziend apparaat niet zelden ook prettiger werkt (althans, dat geldt voor mij).
De Impulse heb ik tot nu toe niet in mijn overwegingen meegenomen, maar bij de eerste blik vond ik dat best een interessante controller.
Na hem wat nader te hebben onderzocht zie ik de meerwaarde niet ten opzichte van de Axiom.
Het vervelende is dat ze allemaal wel iets hebben dat de ander niet heeft.
De keylab heeft meer knoppen en Pads en bovendien de software.
De Nektar P4 heeft een mooi en duidelijk display en meer knoppen.
De axiom heeft zijn indeling en zijn looks.
Keuze, keuzes, keuzes!