Geluid opnemen met de computer

connected

Stamgast
Ik wil graag in stereo HIFI kwaliteit geluid opnemen met de computer.. Zoek een computer programma die eenvoudig te bedienen is ... Heb een programma als Audacity daar snap ik niks van als computerleek...Dus het moet eenvoudig te bedienen zijn.... Download wel eens wat recording software maar het is vaak een beetje waardeloos

Als je audacity al moeilijk vind.. ga je de rest al helemaal ingewikkeld vinden.
dat is over het algemeen al veel uitgebreider kwa opzet. daarbij is je vraag niet compleet

WAT wil je opnemen... je drumstel? een beetje zingen?? je synth?

laten we uitgaan van een synthesizer, die je daadwerkelijk kan bespelen. en je wil je gepingel opnemen:

synth's hebben vrijwel allemaal een line-out uitgang (in mono of stereo.. dit verschilt)
deze uitgang plug je in je geluidskaart.
je selecteert deze geluidskaart in audacity.. klikt op de opname knop.. en gaan met die banaan

als je het nou eens koopt ipv download, dan krijg je support en een handleiding er bij.
Als je al geen zin hebt om je ergens in te verdiepen, begin er dan gewoon niet aan. Erken dan dat het gewoon boven je pet is en je beter een andere hobby kan zoeken?

Wat is er moeilijk aan Audacity ?

Misschien moet je gewoon een oude cassette recorder kopen en dan een microfoon voor je speakers zetten.
Want dat is zo'n beetje het enige dat makkelijker is dan Audacity.

Maar even in de serieuze mode
Je moet je natuurlijk wel eventjes een half uurtje of een uurtje verdiepen in iets. Dat heet investeren.

Het moet vast lukken

Succes

Ik gebruikte eerst Free sound recorder maar die werkt niet meer....Het geluid daarvan leek wel of het zacht werd opgenomen. Audacity is niet gelukt te moeilijk voor mij ;) Het is inderdaad voor het opnemen van verschillende synthesizers... Neem altijd alles in 1 keer op, dus live ... Dus het moet een eenvoudig werkend programma zijn die alleen kan opnemen zonder te veel poespas. Maak gebruik van een behringer uca202 soundcard aangesloten op en laptop...

Heb wel zitten denken aan een 2ehands minidisk speler om daar mee op te nemen... Of een harddiskrecorder maar dat zou wel erg duur zijn? :)

dang, ik ben nu al een groot fan van Knorkie Knorknortel!

Dat zijn leuke nummertjes op die site, als je een EMX kan bedienen lukt het toch ook wel om iets te recorden met audacity (EMX bedienen is veel moeilijker) :geslaagd:

Dat iets te zacht is opgenomen ligt doorgaans niet aan de software zelf. Heb je al gecontroleerd of:
- je de juiste audio ingangen en driver geselecteerd hebt binnen je software? Staat je geluidskaart er überhaupt tussen?
- het bronsignaal hard genoeg is?
- je via de computer nog volumeinstellingen e.d. kan doen? Meestal zie je rechtsonder een icoontje.

heb zelf een kleine pocketrecorder aan me mengpaneel hangen..

dat is 2 knoppies indrukken.. en me opname is al begonnen.. simpeler dan dat kan niet.
de mijne doet nog video ook.. kan je het gelijk op youtube plempen. als je m aan je computertje hangt.
wel goed opletten dat je recordertje een LINE-IN ingang heeft.

de mijne was 100pond op ebay.. een zoom Q3HD .

hier heb je linkje naar de discussie erover:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?p=1668301#post1668301

Ik ben trouwens wel aan het kijken na een TASCAM DM3000 DSD recorder
Had vroeger een tascam dat, lijkt me heerlijk als de PC helemaal kan uitblijven

audiacity :D vooral als je het doorhebt best een mooie woordspeling ook :okdan:

Wavosaur kende ik nog niet.. thanx.. werkt best goed ook :)

Nu er toch zoveel behulpzame mensen zijn in dit draadje.. weet er iemand of het mogelijk is om via een truuk een Asio drivers op een input te selecteren binnen audacity?
Wavosaur heeft wel een ASIO mogelijkheid op de uitgang zag ik net maar niet voor de ingang. :(

Oh... het is voor een kennis van me die al jaren met audacity werkt.. volgens hem kon hij ooit met dit programma geluid van filmpjes aftappen en zo opnemen in audacity.
Hij werkte in die tijd met een Soundblaster Live Platinum dus ik denk zelf dat het eerder de geluidskaart was die deze optie bood.. maar die kaart werkt natuurlijk niet meer in nieuwere MS software.

Had een tijdje terug een EMU1212m geinstalleerd voor em.. dat leek mij een goede oplossing.
Binnen de software voor deze kaart kun je elke geluidsbron aftappen door er een Asio send in te maken.
Dit is natuurlijk gemakkelijk binnen te halen in een DAW maar deze persoon wil liever niet kennis maken met een DAW programma.. hij zou iig het liefst met Audacity willen blijven werken :)

Had toen wel wat gegoogled, en de optie ASIO SDK gevonden maar voordat ik aan deze puzzel begin ben ik wel benieuwd of er mensen zijn die weten of dit gaat werken.. :)

Laatst gewijzigd:
With the current release of Audacity, support for ASIO under Windows is now included for individuals who are prepared to compile Audacity from source code with the optional Steinberg ASIO SDK (available from legacy versions 1.3.3 onwards). This support is provided strictly on the basis that it is NON-DISTRIBUTABLE, that is, you may NOT copy or distribute builds including ASIO support to any third parties. The build is strictly for your own personal (private or commercial) use. For the same reasons, Audacity can NOT distribute builds of Audacity including ASIO support, so please don't ask!
To compile Audacity from our source code including ASIO support:

1. Download the Audacity source code from either the release tarball or latest SVN development code (SVN sources are much more likely to build out-of-the box on Windows)
  2. Download and install the ASIO SDK (a Steinberg account is required)
  3. Follow the instructions in win/compile.txt in our source code or online to download and build wxWidgets, define the ASIOSDK_DIR environment variable to point to the ASIO SDK, then build Audacity.
If you need help, please ask on the Compiling Audacity board on the Audacity Forum.

#########################################################

of ga op zoek naar een precompiled versie. vaak wel te vinden

#########################################################

@connected stop trolling!!! ga wel effe je plaatjes luisteren als ik thuis ben.

@flyweight: Die SDK plugin was al wel een beetje duidelijk maar voordat ik er aan ga beginnen ben ik wel benieuwd of het ook echt werkt. :D

Heb iig net mijn inloggegevens er even bijgezocht voor Steinberg.. ga het toch maar eens uitpuzzelen dan.. heb toch vakantie :)

en eh.. @ Knorkie Knorknortel lekkere tracks zeg :okdan:

Back