audiacity

vooral als je het doorhebt best een mooie woordspeling ook
Wavosaur kende ik nog niet.. thanx.. werkt best goed ook
Nu er toch zoveel behulpzame mensen zijn in dit draadje.. weet er iemand of het mogelijk is om via een truuk een Asio drivers op een input te selecteren binnen audacity?
Wavosaur heeft wel een ASIO mogelijkheid op de uitgang zag ik net maar niet voor de ingang.
Oh... het is voor een kennis van me die al jaren met audacity werkt.. volgens hem kon hij ooit met dit programma geluid van filmpjes aftappen en zo opnemen in audacity.
Hij werkte in die tijd met een Soundblaster Live Platinum dus ik denk zelf dat het eerder de geluidskaart was die deze optie bood.. maar die kaart werkt natuurlijk niet meer in nieuwere MS software.
Had een tijdje terug een EMU1212m geinstalleerd voor em.. dat leek mij een goede oplossing.
Binnen de software voor deze kaart kun je elke geluidsbron aftappen door er een Asio send in te maken.
Dit is natuurlijk gemakkelijk binnen te halen in een DAW maar deze persoon wil liever niet kennis maken met een DAW programma.. hij zou iig het liefst met Audacity willen blijven werken
Had toen wel wat gegoogled, en de optie ASIO SDK gevonden maar voordat ik aan deze puzzel begin ben ik wel benieuwd of er mensen zijn die weten of dit gaat werken..