Geluid opnemen met de computer

Wow.. cool and thanx Flyweight :) die download met DSK ASIO drivers van Steinberg is maar vage shit.. lukte niet erg.. waar ik al bang voor was.. ga deze ff checken nu :okdan:

@ SmartBits: Mocht dit niet lukken ga ik jouw optie ook ff checken..

Dit werkt volgens mij. Kan de ASIO ingangen van de geluidskaart selecteren en opnemen in Audacity en speelt het dan ook weer af via ASIO. :)
In theorie zou je dus de ASIO send die je genereert ( zo heet dat in de Patchmix software van de EMU) gewoon eenvoudig in de algemene audiostream kunnen prikken en deze gewoon weer alles laten opnemen in Audacity :)

Geloof dat het niet helemaal legit is idd.. aangezien ze niet zomaar ASIO drivers mogen providen.. want dat mag niet van Steinberg natuurlijk :D Maar thanx Flyweight :okdan:

Als je ASIO en meerdere inputs hebt, waarom zou je dan met Audacity op 2 sporen willen opnemen?

omdat..
Oh... het is voor een kennis van me die al jaren met audacity werkt.. volgens hem kon hij ooit met dit programma geluid van filmpjes aftappen en zo opnemen in audacity.
Hij werkte in die tijd met een Soundblaster Live Platinum dus ik denk zelf dat het eerder de geluidskaart was die deze optie bood.. maar die kaart werkt natuurlijk niet meer in nieuwere MS software.

Had een tijdje terug een EMU1212m geinstalleerd voor em.. dat leek mij een goede oplossing.
Binnen de software voor deze kaart kun je elke geluidsbron aftappen door er een Asio send in te maken.
Dit is natuurlijk gemakkelijk binnen te halen in een DAW maar deze persoon wil liever niet kennis maken met een DAW programma.. hij zou iig het liefst met Audacity willen blijven werken :)

enzo... :)

Dat is nog steeds mij punt, maar omgekeerd:
Waarom een EMU1212m? Dat is toch overkill? En volgens mij werkt die SB nog steeds in recente Windows.

Ey 'n kruisverhoor :D

Die kennis van me draait met windows 8 en beschikt alleen nog over de onboard kaart en ik had deze kaart toch nog liggen.
Sowieso wilde hij nog wat oudere videobanden en tapes gaan opnemen.. dat vond ik een beetje zonde om via de onboard ingang te gaan doen :)
Wist iig dat de EMU kaartjes dit zogenaamde aftappen wel toelaten in de Patchmix door een ASIO send in de wavestream te prikken.. maar als hij dit nu weer via Audacity kan gaan doen is dat natuurlijk alleen maar mooi :)

Ok voortaan zou ik proberen om wat volwassener over te komen. Maar dan moet jullie dat ook doen en niet zo gefrustreerd zijn als een klein kind over hoe oud iemand is. ;)

Ok voortaan zou ik proberen om wat volwassener over te komen. Maar dan moet jullie dat ook doen en niet zo gefrustreerd zijn als een klein kind over hoe oud iemand is. ;)

Dan moet je om te beginnen wat beter op de manier letten waarop je iets noteert.

Je "zou" niet proberen om...., maar je "zal" proberen om......
En dan "moet" jullie ook niet ......, maar dan "moeten" jullie ....

Ik kreeg juist eerder de indruk door dit soort taalgebruik dat Nederlands niet je moedertaal was.

Maar het is goed dat je nu gaat proberen eraan te werken. Het leest gewoon veel prettiger als iets behoorlijk opgeschreven is.

Succes in elk geval

Paul

Dan moet je om te beginnen wat beter op de manier letten waarop je iets noteert.

Je "zou" niet proberen om...., maar je "zal" proberen om......
En dan "moet" jullie ook niet ......, maar dan "moeten" jullie ....

Ik kreeg juist eerder de indruk door dit soort taalgebruik dat Nederlands niet je moedertaal was.

Maar het is goed dat je nu gaat proberen eraan te werken. Het leest gewoon veel prettiger als iets behoorlijk opgeschreven is.

Succes in elk geval

Paul

Waar zit toch het 'Like' knopje hier?
;)

Dankjewel meester Paul.. Dat moeten is een typo ! Inderdaad het is ''zal'', goed dat je er mij op wijst!

Waar zit toch het 'Like' knopje hier?
;)

horror-like.jpg

Cheers,
Exo. :mega:

Ey 'n kruisverhoor :D

Die kennis van me draait met windows 8 en beschikt alleen nog over de onboard kaart en ik had deze kaart toch nog liggen.
Sowieso wilde hij nog wat oudere videobanden en tapes gaan opnemen.. dat vond ik een beetje zonde om via de onboard ingang te gaan doen :)
Wist iig dat de EMU kaartjes dit zogenaamde aftappen wel toelaten in de Patchmix door een ASIO send in de wavestream te prikken.. maar als hij dit nu weer via Audacity kan gaan doen is dat natuurlijk alleen maar mooi :)

Ik heb hem ook de Emu 1212m, stabiel en goede Patchmix met volop routingsmogelijkheden (software).

horror-like.jpg

Cheers,
Exo. :mega:
:okdan: :D

Ik heb hem ook de Emu 1212m, stabiel en goede Patchmix met volop routingsmogelijkheden (software).

Was ook verbaasd dat ie gewoon vlekkeloos draait op 8 :)
Kan door de vele routings mogelijkheden wel wat verwarrend zijn, staat ie om bekend ook een beetje.

Draai zelf momenteel met een 1616m op windows 7 64 bit en heb ook nog een ouwe 1820m in een XP pc draaien.
Had het laatst in de Patchmix zo geconfigureerd dat de 1820m via ADAT als AD/DA converter werkte.. heb je dus 8 extra 8 in en uitgangen in je DAW. :)

Back