Lexicon LXP-1 jacks, waar te vinden?

Rvooh

Gepokt en gemazeld
Mijn lexicon lxp1 heeft het bekende probleem dat de jacks afkraken na al die jaren gebruik.
Ze zijn dus aan vervanging toe.

Deze zijn perfect: http://www.jlmaudio.com/shop/index.php?_a=viewProd&productId=59
maar das in de VS.
Bijhorend plaatje:
DPDT%20Socket%20pinout.gif

Electronica Onderdelen online heeft iets die erop lijkt, de maten zijn hetzelfde, maar de pootje zijn anders, 2x maak of 2x wissel. (heb ik voor gemaild)
http://www.dickbest.nl/index.php?_a=viewProd&productId=11949
Geen idee of dit zal werken...

Weet iemand raad?

Alvast bedankt!

je moet even kijken op de pcb of daadwerkelijk alle contacten gebruikt worden.

de originele zijn met een dubbele wisselschakelaar, en die van eoo met een dubbele verbreek chakelaar ( de contacten zijn verbonden wanneer er geen plug inzit.

:mega:

Bedoel je met "afkraken" kraken of afbreken? Ik vermoed dat je in ieder geval niet "afkraken" bedoelt (tenzij dat in België een andere betekenis heeft dan hier).

Mijn LXP-1 had beide, zowel krakende jacks als twee afgebroken jacks. Dat eerste is verholpen met alcohol, het tweede is nog maar deels verholpen (ik had er eentje liggen uit een oude Yamaha drumdoos, en en de andere heb ik verwisseld met de bypass), dus mocht je ze vinden dan hou ik me eventueel ook nog aanbevolen.

Ik bedoel afbreken. Zal idd belgisch of toch westvlaams gesproken zijn :)
Die bypass jack heb ik jammer genoeg 2 jaar terug al benut
Zal eens kijken naar het schema morgen.

Mja geen nut van er oude in te steken die binnen de kortste tijd ook gaan afbreken

Nog niet aan de computer gezeten dus schema moet ik nog bekijken
Ik denk dat er wel geswitched wordt met L/mono, maar gebruik hem toch altijd stereo

Mocht je tijdens je zoektocht dezelfde tegenkomen maar dan ~23mm hoog ipv 16mm voor een Roland DEP5... let me know.
Met een beetje geluk kunnen deze samen besteld worden.

Farnell heeft die ook staan, maar met "wordt niet meer gemaakt" erbij (en niet leverbaar). Dus als het kostentechnisch interessant is ben ik ook wel in voor een setje.

Maar die prijzen zullen wel ex BTW, ex minimum-order, ex verzenden, ex handling, etc, etc. zijn.

Back