Frequency meter voor Windows?

demian

Ojee
Is er iets waarmee ik via mijn geluidskaart nauwkeurig de frequency van een inkomend signaal kan meten?

Ik wil wat vco's calibreren, vandaar. Iemand een tip?

De meeste DAW's hebben denk ik wel een tuner plugin? Dan neem ik voor het gemak even aan dat je al iets van Cubase of Logic gebruikt. Lijkt me dat die in de meeste gevallen nauwkeurig genoeg is om te doen wat jij wilt.

Als je echt alle details van het spectrum wilt zien misschien de gratis FreqAnalyst van Blue Cat Audio?

Helaas geen RME hier en ik gebruik Ableton Live. :)

Ik heb wel een scoop hier, maar die kan geen frequentie weergeven, maar die Rigol Scoop is wel echt super goed geprijsd zeg..!

Denk dat ik mijn Tektronix weg ga doen en voor zo'n Rigol ga. Goeie tip! :okdan:

Ondertussen kijk ook even naar die software oplossing, anders ga ik ondertussen op mijn gehoor de tracking trimmen met een vsti ernaast.

Thanks guys! :)

Wat bedoel je met hackable? Custom firmware er op zetten?

Die duurdere scoop waar je naar verwees wordt trouwens goedkoper als je er meer koopt en verzendkosten zijn inbegrepen. BTW mag ik terug vragen, misschien interessante optie voor een groupbuy?

Met hackable bedoel ik,,,

Voor de ds1052e is er een firware update trukje om van een 50mhz een 100mhz model te maken, de hardware is hetzelfde als de ds1102e 100mhz scoop.

Voor de ds2000 reeks is er een key gen in omloop die alle opties activeert en van de ds2072 70mhz scoop een 200 mhz scoop maakt.

Niet dat je dat nodig hebt voor onze audio hobby, aan een ds1052e 50mhz heb je zat.

Maar als je voor €800 een ds2072 kan kopen en dan na de garantie hacken tot een full option 2202 die je meer dan €2500 zou kosten,, dat is toch wel verleidelijk.

Hopelijk mag ik dit zeggen op het forum ? hardware modden en hacken mag dat hier.

Ik heb wel interesse in een ds2072 groupbuy

Volgens mij heb je een goedkope multimeter met frequentie teller nodig.

Ik heb deze VOLTCRAFT VC-820 Digitale multimeters DMM 4.000 counts CAT IV 600V

Tip van Google: http://www.techmind.org/audio/

Verder gebruik ik http://www.audiotester.de/ als FFT tool / scoop en generator
Maar een VCO afregelen doe ik op mijn Multi meter en met een boss chromatic tuner http://www.bax-shop.nl/stemapparaat/boss-tu-12ex-stemapparaat-voor-gitaar-en-basgitaar/product-details.html?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=googlesearch&gclid=CJTlgfiFpboCFQRd3god010Aow

wat voor frequentie? als dat in de audio range is ken ik 2 opensource tools. fmit en baudline. let wel op dat frequentie metingen van lage frequenties on betrouwbaar zijn. met fmit heb ik chromatisch noten van mixer feedback gesampled en gebruik dit als vco. fmit en baudline zijn wel linux en bsd only.

ik heb zelf voor oa deze reden een Rigol DS1052E aangeschaft maar vind em voor laag frequent toch wel veels te langzaam. De refreshrate vd scoop is niet geweldig vind ik. als je 440Hz wil meten moet moet het wel een hele stabiel signaal zijn en vrij van modulatie want een beetje LFO raakt ie van in de war.

Sjonge.. ik ben me er er ook eentje.. op mijn multimeter ZIT een frequentie meter... :stupid

Dat is dan ook weer opgelost.. :D

Back