Behringer Ultralink Pro ombouw modificatie

MarsMusica

Composer/Musician
ik wil een Behringer Ultralink Pro ombouwen, modificeren

d.w.z. XLR in/uitgangen vervangen door jack inputs.

nu vraag ik me af:

de XLR ingangen zijn gebalanceerd en ik wil dat terugbrengen naar jack ongebalanceerd omdat
ik wil de Ultralink gebruiken als actieve splitter naar meerdere pre-amps, effecten, gitaarpedaaltjes, enzvoort..

is het nu noodzakelijk cold en aarde (resp. 1 en 3 ) met elkaar te verbinden zoals je overal ziet?
of zou ik van de printplaat XLR contacten ook gewoon alleen het hot (2) signaal met aarde...of juist met cold verbinden met de jack-in/outs?

of ben ik dan Ultra link bezig?

Laatst gewijzigd:
niemand?

ik ga maar voor de veiligheid Cold en aarde verbinden...

nee, je ziet niks over den hoofd!

maar qua werk is wat jij zegt min of meer net zo veel werk maar kost me een hoop meer euros.
en ik wil perse een gemakklijk en snel werkende unit hebben die net zo als pedaaltjes met
jack-snoeren werkt. scheelt een hoop denkwerk tijdens het snoeren leggen en ook een stuk minder gedoe.

maar probleem is opgelost wat mij betreft..ik doe het zo als het hoort: 1 en 3 aan elkaar solderen...2 los...

ps:

ik heb wat nieuwe concepten bedacht van hoe ik met geluid, klank en effecten om wil gaan voortaan...
en dan is het gewoon makkelijk jack ins te hebben...

Hoe kan de form factor van een stekker (xlr of trs) nou een nieuw concept van omgaan met audio ondersteunen. Vaag geblaat...... :D

Maar on topic koop gewoon voor een paar euro trs naar xlr verloopjes, kan je dr alles aanhangen wat je hartje begeert

hallo vage posters:

nogmaals dan maar, omdat niemand gewoon serieus een antwoord schijnt te kunnen geven. dit is mijn vraag:

ik wil een Behringer Ultralink Pro ombouwen, modificeren
d.w.z. XLR in/uitgangen vervangen door jack inputs.
nu vraag ik me af:

de XLR ingangen zijn gebalanceerd en ik wil dat terugbrengen naar jack ongebalanceerd omdat
ik de Ultralink wil gebruiken als actieve splitter naar meerdere pre-amps, effecten, gitaarpedaaltjes, enzvoort..

is het nu noodzakelijk cold en aarde (resp. 1 en 3 ) met elkaar te verbinden zoals je overal ziet?
of zou ik van de printplaat XLR contacten ook gewoon alleen het hot (2) signaal met aarde...of juist met cold verbinden met de jack-in/outs?

of ben ik dan Ultra link bezig?

en als je daar geen verstand van hebt dan heeft het weinig zin om hier wat dan ook anders te posten als reactie.
dit is een best interessant en nuttig vraagstuk/topic om zeep helpen met onnodig gedreutel.

Er zijn ook vast personen die wel verstand hebben van studio-apparatuur XLR/jack aanpassingen.

Hoe kan de form factor van een stekker (xlr of trs) nou een nieuw concept van omgaan met audio ondersteunen. Vaag geblaat...... :D

Maar on topic koop gewoon voor een paar euro trs naar xlr verloopjes, kan je dr alles aanhangen wat je hartje begeert

ja, mijn ideeen hou ik voor mezelf. en die doen ook helemaal niet te zake. mijn vraag en doel is duidelijk. en als je daar blijkbaar niks vanaf weet dan hoef je toch ook niet zo maar ongevraagde meningen, 'goede raad' te gaan geven. en dan ook nog eens mijn post vaag geblaat noemen.
hou het aub netjes, vriendelijk en aardig...al weet ik dat je daar moeite mee hebt.

even heel kort en simpel een reactie die genoeg zegt:

jij hebt zeker allemaal XLR op je patchbays ??
en met wat verloopjes trs naar xlr verloopjes, kan je dr alles aanhangen wat je hartje begeert

ok, en nu echt on-topic inplaats van om mijn vraag heen te fietsen met slappe lekke banden.....

gewoon pin 1 en 3 met mekaar verbinden.

waarschijnlijk werkt het ook zonder deze verbinding, gewoon even proberen.

maar standaard moet je deze verbinding maken.

:koffie:

ja, inderdaad...uit ervairng weet ik dat het ook zonder die verbinding werkt

ik vroeg me alleen af of een apparaat toch iets van spanning/signaal (of iets dergelijks)
verwacht op 1 of 3 (naargelang je een van die twee ongebruikt laat)....
er zit toch een circuit achter en alle drie de XLR contacten zijn daar mee verbonden.

maar ik ben verder geen electronikus en moet het hebben van wat anderen weten op dit vlak.

maar ik verbind gewoon 1 en 3 inderdaad. dat is safe en veiligst!

Klaar en het werkt !

Attachments

• DSCF8497.jpg
    DSCF8497.jpg
    45,2 KB · Bekeken: 83
Back