Hoe goed is dit?

Sfeertje: Top!
Geluiden: Lekker. Beetje jazzy. Fijne rhodes/ e-piano , daar hou ik erg van :)

Hele leuke track dit. Het klinkt inderdaad qua mix nog erg basic. Het mist sprankelend hoog o.a. 1 woord: Reverb. Gebruik dit subtiel en zorg dat je het laag uit de reverb haalt tot 800hz+ anders schiet je er niets mee op. Je kunt een reverb op een bus zetten en deze via een send op verschillende percussie en synths gooien. Je gaat hierdoor ruimte creëren en sprankelend hoog :).

Je kunt geluid ook zien als een 3d ruimte. Deze track klinkt heel erg 2D. Alles ligt plat op de voorgrond. Probeer iets meer in de diepte te denken. D.m.v. reverb o.a. kun je geluiden de diepte in sturen waardoor je een nog rijker stereobeeld kunt maken. Het leuke van reverb is dat je bijv. de dry/wet slider, of gewoon de wetslider, kunt automaten om breaks in te leiden of om een subtiele climax te maken. Automate bijv. de wet knop zodat er meer en meer reverb komt, en kapn het dan ineens af. Dit kan over 8 bars bijv., maar je kunt dit ook op een individueel geluid doen met een lengte van 1 of 2 beats bijv. Het creëert dynamiek en drive (combineer dit met sidechain compressie voor nog meer drive). Met dit soort truukjes kun je subtiele dynamiek in je track aanbrengen waardoor de minimale feel blijft staan, maar het geheel wel wat interessanter wordt.

Ik hoop dat ik niet te vaag over kom. Anders PM me maar even :)

erg chill, een maat van me maakt altijd dit soort muziek, wat ik zelf een beetje in deze mis is constante effecten die over veel layers heen zitten die langzaam en subtiel telkens het geluid naar iets anders transformeren, dat is ook waarom die nummers zo lang zijn volgens mij, keihard spacen!

Back