liquidthrust
Onverbloemd
Voor wat betreft die BOP, ik herinner me een bedrag (uit de SOS doc op YT) van 40 miljoen oid. In ieder geval in de eight figures.
Schatting:
Totaal: 600000 euro?????
Ja ok..

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Voor wat betreft die BOP, ik herinner me een bedrag (uit de SOS doc op YT) van 40 miljoen oid. In ieder geval in de eight figures.
Schatting:

Schatting:
Gebouw: 400000 euro
Console studio A: 45000 euro
Console studio B: 35000 euro
Console studio C: 37000 euro
Outboard studio A: 20000 euro
Outboard studio B: 20000 euro
Outboard studio C: 20000 euro
Professionele Akoestiek: 10000 euro
Verbouwen ruimtes: 8000 euro
Kabels: 5000 euro
het zijn natuurlijk ook gewoon facilitaire mega-bedrijven.
een schoolcomplex met alles erop en er aan kost ook wat geld.
Ik vraag me altijd af hoe prettig zo'n studio nou werkt. Veel apparatuur staat op de grond (of is tegen het dak geschroeft) en staat ver uit elkaar.
... blijft indrukwekkend om te zien...
k'gleuf dat zelfs elke ruimte gebouwt is op grote spiralen om de meest subberigste sub sounds nog te isoleren...

je kan een homestudio ook helemaal niet vergelijken met zo'n studio.
in zo'n belachelijk grote ruimte ga je natuurlijk niet achter een schermpje beatjes zitten knippen.
en anders om zal je in je homestudio nooit een orkest kunnen uitnodigen voor een stukje orkest -geweld!
ik heb rondgehangen in de Wisseloord studioos en ik vond het wel gezellig daar. die typische studio-sfeer. donker en veel hout.
auto-sigaretten aansteker ingebouwd in de SSL-tafel. in de opnameruimte zelf notenbenen stond een klein ijskastje te ronken met drank voorraad!
die ruimtes zijn daar niet heel groot en zou prachtig zijn om zo iets voor jezelf te hebben. maar dan moet je het ook weten te gebruiken.
als je alleen wat dancemuziek maakt dan volstaat een gemiddelde home studio. ik zou heel graag met drums, echte piano, orkestje enzvoort wille nwerken..dan heb je zo'n ruimte wel nodig. al kan je ook leuke dingen doen in juist een kleinere ruimte.
Er heeft een keer een heel artikel in de Interface gestaan over Galaxy. Misschien zoek ik hem vandaag wel even op.

In je home studio klinkt ook alles veel persoonlijker vind ik. En idd de creativiteit zou me ook naar de schoenen zakken. Liever een sfeervol kot met kerstverlichting vol spul waar je blij van word. Kan er niet tegen als plaatjes te perfect en gepolijst klinken.. the human element, remember boys! Mag wel es rauw klinken misschien.

je kan een homestudio ook helemaal niet vergelijken met zo'n studio.
in zo'n belachelijk grote ruimte ga je natuurlijk niet achter een schermpje beatjes zitten knippen.
en anders om zal je in je homestudio nooit een orkest kunnen uitnodigen voor een stukje orkest -geweld!