De mooiste professionele studio's!

Ze hebben bij Galaxy juist een hele gave akoestiek......

En zo'n studio heeft natuurlijk wel wat andere klanten dan wat je in je home-studio zou doen. Barok orkestjes, Rammstein, Scorpions met het Berliner Philharmoniker.
Probeer het maar gewoon niet te vergelijken. En voor hen is het een bedrijf en niet een uit de hand gelopen hobby. In het bouwen van de studio tot wat het is hebben ze 300.000 manuren zitten......:halleluja

hehe dan hebben ze, als ze met zijn vieren zijn 205 jaar te gaan 24 uur per dag.

voor mij persoonlijk is de ideale studio-situatie een uitgebreide band met ook wat blazers (geensax!!!!!)
strijkers en ook percussionist met vibe en xylo...met leuke gezellige gemakkelijke mensen/vrienden/kennissen.
overal kastjes, snoeren, instrumenten, microfoons...geen heftige scheidingswanden...
alles ingeprikt en standby voor opnemen. totaal klank is al op de koptelefoons te horen...

en dan vanuit je tenen creatief spelen en inspelen.

een biertje in de pauze..later met z'n allen chinees of pizza's laten bezorgen..en weer spelen tot we er bij neervallen. die hele serieuze wereld interesseert me totaal niet...geef mij maar een rock and roll situatie!

trouwens,,in Wisseloord maken ze het ook nogal eens te bont!

:D doe ik ook niet... beetje beatjes knippen en plakken. Daarentegen neem ik in mijn gezellige hokje wel veel live instrumentatie op. Idd een orkest kan ik niet kwijt. En heb ook een gevulde koelkast in mijn studio :P En espressomachine.

Maar even los van dat.. ik heb in heeeel veel studio's gewerkt ook grote studio's maar nog steeds kwamen de beste producten of uit mijn eigen studio of uit kleine gezellige hokjes.

je kan een homestudio ook helemaal niet vergelijken met zo'n studio.

in zo'n belachelijk grote ruimte ga je natuurlijk niet achter een schermpje beatjes zitten knippen.
en anders om zal je in je homestudio nooit een orkest kunnen uitnodigen voor een stukje orkest -geweld!

ik heb rondgehangen in de Wisseloord studioos en ik vond het wel gezellig daar. die typische studio-sfeer. donker en veel hout.
auto-sigaretten aansteker ingebouwd in de SSL-tafel. in de opnameruimte zelf notenbenen stond een klein ijskastje te ronken met drank voorraad!
die ruimtes zijn daar niet heel groot en zou prachtig zijn om zo iets voor jezelf te hebben. maar dan moet je het ook weten te gebruiken.

als je alleen wat dancemuziek maakt dan volstaat een gemiddelde home studio. ik zou heel graag met drums, echte piano, orkestje enzvoort wille nwerken..dan heb je zo'n ruimte wel nodig. al kan je ook leuke dingen doen in juist een kleinere ruimte.

toch maakt nu juist de ruimte en akoestiek wel ineens heel veel uit zodra je met microfoons gaat opnemen.

ik zie dat je veel reggae maakt en dat is qua instrumenten en klank natuurlijk is heel anders dan een groot symfonie orkest zo goed mogelijk opnemen voor CD verkoop.

heel veel studioos zijn daarom ook zo belachelijk groot. en ook hoog!
maar het creatieve proces is veel fijner te doen in een gezellige kleinere kamer en dat zijn de meeste controle-rooms ook.
Daar is de homestudio toch ook van afgekeken eigenlijk. zou ik zo denken...dan..

Ik ben ook eens in de Galaxy studio's geweest.
Was erg tof.
Wat me opviel was dat ze 5 plate reverbs hadden staan :)
Dat was ook meteen de eerste keer dat ik een plate in het echt zag.
Prachtig spul.

galaxy studios

2.jpg

1.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

9.jpg

lol ja met dank aan de nederlandse belastingbetaler....

De 'klassieke' home-studio is 1 ruimte gecombineerd opnameruimte en controleruimte. En omdat het 'home' is, is het ook niet zo groot. En omdat het thuis is, kun/wil je het zelf lekker gezellig inrichten...... Dus heel anders dan een grote professionele studio inderdaad.

een kleine home kamer is natuurlijk nooit een echte opname-ruimte..
dat je een microfoon en plopkap met relaxie-scherm neerzet betekent nog niet dat het een opname ruimte is. die moet nu juist akoestisch goed meewerken en dat zal je bijna nooit in een kleine ruimte voor elkaar krijgen.
Ik zie een homestudio in heel veel gevallen meer als: roeien met de riemen die je hebt en er het beste van maken.
Ik zoek al meer dan een jaar naar een geschikte woning met een grote hoge zolder. daarmee zou ik een kleine beetje richting echte studio kunnen gaan met mijn homestudio.

er zijn ook mensen (amateurs, hobbiisten en profs) met enorme homestudioos en er zijn ook
topstudiioos die heel klein zijn en rommelig en gezellig ingericht.

Hoezo met dank aan de nederlandse belastingbetaler ?
Ze zitten in Belgie...

omdat het gros van de nederlandse speelfilms met subsidie van het filmfonds in belgie worden afgewerkt. die belgen lachen zich de ballen uit hun broek.

oeps ik ook Nu.... 8766 gedeeld door 300000 gedeeld door 4 is inderdaad iets van 8,5

Maakt niet uit, ik zit lekker aan een wijntje "Domaine du Pech".

omdat het gros van de nederlandse speelfilms met subsidie van het filmfonds in belgie worden afgewerkt. die belgen lachen zich de ballen uit hun broek.

En wij kunnen nu eens verstaan wat er gezegd wordt in die films. Spraak in nederlandse films, lachwekkend slecht.

Back