Waarom Reason zuigt:

Origineel geplaatst door DraZziC
Ik weet niet of dat helemaal klopt wat je zegt maar ja ik weet het ook niet precies. Ik heb btw ook al een release gehad met een track gemaakt met Reason en er zit er misschien nog 1 aan te komen.

Ik heb gewoon gelijk! En als basis is reason natuurlijk wel perfect. Ik denk dat je maar weinig echt mis kan doen.

Origineel geplaatst door justin
Ik heb gewoon gelijk! En als basis is reason natuurlijk wel perfect. Ik denk dat je maar weinig echt mis kan doen.

Nou geloof me maar dat je nog steeds de goede noten moet aanslaan anders klinkt het zo vals als een toeter.

Origineel geplaatst door DraZziC
Nou geloof me maar dat je nog steeds de goede noten moet aanslaan anders klinkt het zo vals als een toeter.

dat zal wel,by the way waar is wat te luisteren van die nieuwe symbols plaat?

dat zal wel,by the way waar is wat te luisteren van die nieuwe symbols plaat?

Nog nergens want hij is nog niet op vinyl uit, gisteren zijn de eerste promo's pas uitgekomen dacht ik.

ik heb de miami-cut nog wel ergens liggen (wel late reactie jongens ! op een thread met laatste antwoord 3 maanden geleden (april))

Origineel geplaatst door Roel
ik heb de miami-cut nog wel ergens liggen (wel late reactie jongens ! op een thread met laatste antwoord 3 maanden geleden (april))

Miami-cut kan natuurlijk wel, maar goed binnenkort komt hij toch uit, en hijs ook al 2x bij ASOT langs gekomen 1x omdat hij Future Favorite was geworden.

Ik weet hoe het komt dat mensen redelijk goede tracks uit reason halen ,simpelweg omdat alles opelkaar afgestemd is. Zo heb je meer problemen wanneer je verschillende randapparaten zou gebruiken,omdat alles een verschillende klank etc. heeft.Het is dan ook vaak moeilijk om deze apparaten met elkaar goed samen te laten werken.In reason l is alles opelkaar afgestemd en vrijwel makkelijk te mixen qua klank etc..,en dan klinkt het ook veel strakker en gladder. Elk geluid past in zekere mate wel in je mix. ;)

Daar ben ik het dus helemaal niet mee eens...

Hoe meer verschillende apparaten je hebt, hoe gemakkelijker het
wordt om een goede mix te bouwen: aangezien al die apparaten
hun eigen karakteristiek hebben, zitten ze elkaar vaak een hoop
minder in de weg...
Da's mijn klacht over Reason (en laat de 3 samplers er ff buiten):
het klinkt toch allemaal erg hetzelfde... maar da's precies hetzelfde
met de meeste synths op m'n Pulsar... die klinken ook allemaal
hetzelfde (er zijn uitzonderingen).
Voor mij werkt dit zeker niet, een mix wordt er te 'gesloten' van.

Neemt niet weg dat Reason een fantastisch compositie-tool is.

En dan nog een kleine opmerking: Er zullen inderdaad wel commerciele
releases in Reason gemaakt zijn, daar twijfel ik niet aan. Maar voordat
ze gereleased worden, gaan ze toch nog eerst ff door de post-processing
en mastering... een beetje hetzelfde verhaal als Bono die al z'n songs
zingt door een Shure SM58... zeggen ze er niet bij dat die Shure SM58
in de Manley VoxBox is geplugged... :D

Mvg.

CoolRunning

Ik ben altijd een groot Fan geweest van Reason... nu nog eigenlijk..
Het is het programma waar ik alles geleerd heb...
Voor mij werkt het echt erg intuïtief, en heb moeite om over te stappen naar bijvoorbeeld CuBase...

Maar ik ben al twee jaar op zoek naar een bepaald geluid...
En ik kreeg het er maar niet uit... erg frustrerend...
Hoe makkelijk het ook werkte, ik maakte niks af omdat ik niet de sound kreeg die ik wilde...

Nadat ik mijn ASR-10 had gekocht vond ik het verschil al heel groot...
Het geluid wat daar uitkwam was meteen al dichter bij wat ik voor ogen had...
En na gister weet ik het absoluut zeker... Reason heeft nog een lange weg te gaan, voor mijn sound dan...

De Mono/Poly rockt als een *piiiiieeeeep*...

Volgens mijn theorie was ik altijd op zoek naar de analoge sound, en dat is nu dus bewezen... en ik heb het gevonden...

Ik ben erg gefocussed op geluid, weet precies wat ik wil qua geluid en dat gaat dus vaak ten koste van het afmaken van nummers omdat ik erg lang blijf hangen in het perfectioneren van het geluid... Nu hoop ik weer wat meer vaart te krijgen...

Van anderen die een andere sound neer willen zetten, kan Reason absoluut heel veel...
Maar toch op de een of andere manier is het net niet... als iets af is...
In mijn ogen dan, liever gezegd oren...

Maar al met al, ondanks zijn beperkingen in mijn ogen op audio gebied is het een heerlijk programma waar ik blindelings de weg vind... En ik raad het ook iedereen aan om mee te beginnen, om het te leren... je leert er zelfs CV/Gate, hoe dat werkt...

Maar ik heb vertrouwen dat Reason nog eens veel beter wordt... Hoe hoger de versie, hoe meer ze hopelijk van allround naar alle instrumenten goed gaan... want de instrumenten zijn ok om te leren, maar klinken heel erg beperkt...

Ik ben wel weer een groot Fan van de Scream4... dus de ambitie van Reason blijft aanwezig...

Origineel geplaatst door CoolRunning
Daar ben ik het dus helemaal niet mee eens...

Hoe meer verschillende apparaten je hebt, hoe gemakkelijker het
wordt om een goede mix te bouwen: aangezien al die apparaten
hun eigen karakteristiek hebben, zitten ze elkaar vaak een hoop
minder in de weg...
Da's mijn klacht over Reason (en laat de 3 samplers er ff buiten):
het klinkt toch allemaal erg hetzelfde...

Humm... interessante theorie. Toch betwijfel ik of je echt gelijk hebt. Het "samensmelten" wat Justin volgens mij bedoelt is typisch iets voor alles-in-één-oplossing waarvan Reason er eentje is. Het is echt te vergelijken met die Groove-dozen van Roland of bijvoorbeeld workstations van Yamaha etc., waarbij de klank door deze machines gegenereerd wordt. Ook samples (uit de bijgeleverde library) zijn op de typische sound van de makers aangepast. Zo worden zelfs de namen op elkaar afgestemd, zodat je het juiste basje bij het juiste leadje weet te vinden.

Het is natuurlijk langer niet zo 'erg' als bij Music Maker, maar het moet wel lekker bij elkaar kleuren. Net als een kledingmagazijn. Als er alleen maar grijstinten beschikbaar zijn kan iedereen de Edgar Vos uithangen, maar als er meer en meer keuze in kleur komt... tja... dan wordt het wat lastiger maar bij een juiste combinatie wordt het er allemaal wel een stuk origineler van ;)

Ik ga toch een beetje mee met Mike en Justin.. De keren dat ik reason heb geprobeerd (niet lang maar toch) vond ik ook dat de dingen allemaal een beetje op elkaar afgestemd zijn en netjes (geluidstechnisch) bij elkaar passen zonder alteveel poeha.. De sounds van de synths passen gewoon bij de ritme geluiden en andersom.. Ik weet niet, het klinkt allemaal zo gelikt..
Net als toen met rebirth, dat was ook eenheidsworst.. De nummers gemaakt met rebirth klinken allemaal hetzelfde, het valt gewoon op..

Origineel geplaatst door barn
Ik ben altijd een groot Fan geweest van Reason... nu nog eigenlijk..
Het is het programma waar ik alles geleerd heb...

... ... ...

Maar al met al, ondanks zijn beperkingen in mijn ogen op audio gebied is het een heerlijk programma waar ik blindelings de weg vind... En ik raad het ook iedereen aan om mee te beginnen, om het te leren... je leert er zelfs CV/Gate, hoe dat werkt...

Amen!!

Ik weet hoe het komt dat mensen redelijk goede tracks uit reason halen ,simpelweg omdat alles opelkaar afgestemd is. Zo heb je meer problemen wanneer je verschillende randapparaten zou gebruiken,omdat alles een verschillende klank etc. heeft.Het is dan ook vaak moeilijk om deze apparaten met elkaar goed samen te laten werken.In reason l is alles opelkaar afgestemd en vrijwel makkelijk te mixen qua klank etc..,en dan klinkt het ook veel strakker en gladder. Elk geluid past in zekere mate wel in je mix. ;)

Sorry maar dit vindt ik echt bullshit.

Ik zelf werk al vrij lang met reason en kan er nu best goede dingen uit halen. Toch mis ik een bepaalde diepte waarvoor ik er middelen bij haal. Sommige mensen zeggen in zo'n geval: reason zuigt want ik heb die extra middelen nodig voor diepte. Wat zij niet zien is dat er mensen zijn die die diepte er weldegelijk uit kunnen krijgen.
Ik ken die Fictivision vs C-quence - Symbols ook, maar wist niet dat het (volledig) in reason gemaakt was, wat me op zich als eerste reactie wel verbaasde. Het is niet mijn stijl maar de sound van de track is super goed, toch het bewijs dat het allemaal kan in reason.

Origineel geplaatst door Origin X

Ik zelf werk al vrij lang met reason en kan er nu best goede dingen uit halen. Toch mis ik een bepaalde diepte waarvoor ik er middelen bij haal. Sommige mensen zeggen in zo'n geval: reason zuigt want ik heb die extra middelen nodig voor diepte. Wat zij niet zien is dat er mensen zijn die die diepte er weldegelijk uit kunnen krijgen.
Ik ken die Fictivision vs C-quence - Symbols ook, maar wist niet dat het (volledig) in reason gemaakt was, wat me op zich als eerste reactie wel verbaasde. Het is niet mijn stijl maar de sound van de track is super goed, toch het bewijs dat het allemaal kan in reason.

Jij moet de sound maken niet reason. maar als je een ander standpunt erover hebt. I dont mind. Maar wat ik zeg als je het tenminste goed leest is gewoon waar.:doei:

reason is best okee..
je kunt er echt geweldige dingen mee doen en als je er mee kan werken is dat helemaal prima..
als je dan toch een knoppenman bent (zoals ik:)) dan koop je een hardwaresynth of gewoon een controller voor reason...
maar ik blijf erbij het gaat er niet om wat je hebt, maar wat je er mee doet..
als je reason neemt, hoe je het ook wendt of keert... de prijs/kwaliteit verhouding is ONTZETTEND goed.

de manier van werken moet je leren, net als het bedienen van een mooie synthesizer.

en als je toevallig geen geld had voor een synth, je reason hebt aangeschaft en daar veel tijd in hebt geinvesteerd, dan is het een zeer goed alternatief voor een minimale maar vele malen duurdere hardwarestudio.

en ik ben absoluut géén reasongebruiker :yamaha:

Origineel geplaatst door Origin X

op www.bartvanwissen.com (=fictivision) kan je ook wat progressive nummers van hem downloaden (wel in lo-fi) ook bijna allemaal in Reason gemaakt, en klinken stuk voor stuk zwaar lekker!

Origineel geplaatst door Mike-E
Humm... interessante theorie. Toch betwijfel ik of je echt gelijk hebt. Het "samensmelten" wat Justin volgens mij bedoelt is typisch iets voor alles-in-één-oplossing waarvan Reason er eentje is. Het is echt te vergelijken met die Groove-dozen van Roland of bijvoorbeeld workstations van Yamaha etc., waarbij de klank door deze machines gegenereerd wordt. Ook samples (uit de bijgeleverde library) zijn op de typische sound van de makers aangepast. Zo worden zelfs de namen op elkaar afgestemd, zodat je het juiste basje bij het juiste leadje weet te vinden.

Het is natuurlijk langer niet zo 'erg' als bij Music Maker, maar het moet wel lekker bij elkaar kleuren. Net als een kledingmagazijn. Als er alleen maar grijstinten beschikbaar zijn kan iedereen de Edgar Vos uithangen, maar als er meer en meer keuze in kleur komt... tja... dan wordt het wat lastiger maar bij een juiste combinatie wordt het er allemaal wel een stuk origineler van ;)

Naar mijn mening is een van de pijlers van een goede productie
dat er aan ieder geluid in de mix iets nieuws valt te ontdekken.
Als all je geluiden samensmelten omdat ze bepaalde karakteristieken
delen
, dan is er volgens mij een hoop minder te ontdekken...

Mvg.

CoolRunning

Ik hoop dat de mensen in deze thread die docu Pitch van gisteravond hebben gezien.....

jaa zekerr gezien !
lekker he ! :L

ik blijf erbij ALS je met reason kunt werken, lekker doen... anders freakennn! :)

Origineel geplaatst door CoolRunning
Als all je geluiden samensmelten omdat ze bepaalde karakteristieken delen, dan is er volgens mij een hoop minder te ontdekken...

Uh... dus wat weerleg je nu in mijn posting? :confused:

Origineel geplaatst door Mike-E
Uh... dus wat weerleg je nu in mijn posting? :confused:

Niks.

Naar aanleiding van je antwoord probeer ik gewoon even
op mijn mening uit te wijden. Vanwege je uitleg over kleur
dacht ik dat ik mijn standpunt niet goed genoeg had uitgelegd.

't Is toch geen discussie-competitie hier?
:okdan:

Mvg.

CoolRunning

Back