Artiestennaam/pseudoniem

Bobby

.com
Hebben kerels als DJ Tiësto of Rank 1 enzo eigelijk hun naam ergens officiëel geregistreerd vooralleer ze begonnen zijn?
Of is er een code die zegt dat je niet onder iemand anders' naam werkt?

Nee.

De naam Endymion wordt bijvoorbeeld door meerdere artiesten gebruikt.

Waarom zou iemand onder de naam van iemand anders gaan werken? Hij/zij valt meteen door de mand!

Ik weet niet of er een code is. Maar het zou buitengewoon dom zijn om zoiets uit te halen. End of carreer...

Ja goed het is natuurlijk wel zo dat je in een andere stroming moet zitten wil dat een beetje werken.

Een gast die zichzelf Duran Duran Duran noemt en keihard breakcore maakt dat is natuurlijk meer een grap.

Re: Artiestennaam/pseudoniem

Origineel geplaatst door Bobby
...Of is er een code die zegt dat je niet onder iemand anders' naam werkt?

Kweenie, denk 't niet nee.

Als je een cd van 'Bad Company' op de gok koopt kan je wel eens schrikken (of teleurgesteld zijn..) :D

Je kunt als band een stichting vormen (en dat kan dus ook een éénmans-band zijn ;)) en je naam registreren, dan kunnen andere mensen daar ook niet zo maar gebruik van maken...

hoe serieus denk je over te komen met iemand anders zyn naam

en hoe zeker ben je van jezelf als je dat nodig hebt?

In de praktijk kan het voorkomen dat je al met een al bestaande naam werkt.
Praktijkvoorbeeld van mezellef: Ik had een trance prod gemaakt voor purple eye en moest er een naam voor hebben
dus heb ik gebeld naar de a&r van purple eye en gevraagd of de naam stargate al gebruikt werd.
Hij is dat toen uit gaan zoeken en kwam tot de conclusie dat die nog niet gebruikt werd.
Dus heb ik vrolijk die naam aangenomen om een paar maanden later tot de conclusie te komen dat er een duitse trance act was die die naam ook al gebruikte.
We stonden notabene op dezelfde cd.

Als je echt aanspraak op een naam wild maken moet hij gedeponeerd zijn bij het beneluxmerken bureau.
Er bestaat ook nog zoiets als geestelijk eigendom maar dat houd geen stand als de tegenpartij met papieren aan komt.

Vaak komt het wel voor dat acts met dezelfde naam in verschillende scenes opereren dat bijt mekaar wat minder.
Als je het in dezelfde scene doet loop je het risico niet voor vol aangezien te worden.

mijn vriendin heeft de naam van haar bedrijf vastgesteld bij het merkenburo voor handelsnaam maar ook als merken naam en dat was helemaal niet zoooo duur.

weet je hoeveel Dr. Dre's er zijn!!!
je naam moet je eigenlijk wel vastleggen maar het slimste is toch wel om gewoon een naam te kiezen die zo uniek is dat je hem nergens tegen komt. want niet alleen gaat het om $$ en je handelsherkenning.. maar ook om je image gelinkt aan je sound. je kan dan wel een naam vastleggen maar als het een naam is waar veel mensen ook op zouden komen dan zul je hoe dan ook altijd mensen tegen komen met diezelfde naam ook al sta je in je recht. en dan vervalt nog die unieke image van je..

Back