niet genoeg performance

Ronaldo VLD360

Nieuwkomer
eerwaarde collega muzikanten,

momenteel ben ik bezig met wat nummers die vooralsnog gereleased gaan worden, maar om ze volledig af te maken geef ik mijn pc goed op zun flikker.

De CPU staat bijna constant max en HD doet ook leuk mee. Als ik ook nog een woeste beweging maak met de muis loopt het hele zaakje vast.

Aangezien ik toch binnen vrij korte tijd de nummers af wil/moet hebben zoek ik naar een oplossing.

- Hebben jullie praktische tips wat ik kan doen om weer een werkbaar systeem te krijgen?

- Zelf zit ik te denken aan een snellere processor en een ander moederbord. (momenteel PIII 733 256 mb.)
Indien dit een oplossing is, wat is dan een goed moederbord voor windows xp en de MIDI-timing?
- Zorgt een midi interface via USB voor mindere belasting van de proc?

Graag jullie reacties,

mijn dank is grotesk :halleluja

Neem eens een bloemetje mee voor je PC. ;)

Maar bouncen geen optie?
Trekkies bij elkaar afmixen en die submix weer als een audiospoor gebruiken.
Scheelt powah.

ID?

bouncen doe ik al geregeld maar asl ik nieuwe thema's e.d probeer wil ik niet telkens eerst dingen moeten opnemen en opnieuw timen terwijl ik niet eens weet of het wel lekker klinkt.

If you kan zoek you kan vind genoeg threads about kompjoeters. ;)

dit onderwerp komt ongeveer 2 keer per dag voorbij. ff de soekmaasjien gebruiken:)

Origineel geplaatst door cyan_circle
serieus! linken naar andere fora zeker!

Ik zat al te wachten op deze kritiek, ik link alleen naar een ander 'forum' omdat ik weet dat daar ene goeie thread liep.
Als dat maar geen probleem is dacht ik nog ;)

Origineel geplaatst door dextron
Ik zat al te wachten op deze kritiek, ik link alleen naar een ander 'forum' omdat ik weet dat daar ene goeie thread liep.
Als dat maar geen probleem is dacht ik nog ;)

voor mij geen probleem, maar ik vind het wel jammer als iemand zijn best doet om iedereen te helpen dat er dan naar een ander forum (met allemaal enge mensen die ik niet ken) wordt gelinkt.
aan de andere kant mag fuse ook wel eens op zijn eigen trompet blazen... bescheidenheid is nederlands grootste fout.

Origineel geplaatst door EDP
o ik dacht het asielbeleid:)

Ik ga even in een deuk, (ik woon in R'dam Delfshaven dus) gabelegabelegabele :)

Als je mem propvol zit, dan zou ik beginnen met meer mem. Dat ontlast de HD en daarmee ook je CPU. Als 2e optie zou ik een 2e hands CPU kopen, een P3 1Ghz ofzo. Die kosten niet veel meer. Maar als je geld genoeg hebt, dan kan je het beste gewoon een heel nieuw moederbord + CPU + mem + andere benodigdheden kopen. Mijn voorkeur gaat dan uit naar een Intel moderbord (i875) + P4 HT 2,8Ghz + 1GB PC3200 DDR-sdram en een goede voeding is ook niet verkeerd.

Of een USB-midi interface je CPU meer ontlast weet ik niet.. ik denk het wel, maar dat zal erg minimaal zijn. Het loont denk ik niet om een nieuwe te kopen.

En weet je wel of je een Slot-1 of een Socket Pentium III moet hebben?

Grote kans dat je moederbord een snellere CPU niet trekt omdat de BIOS het niet ondersteund.

Tegen dat 'geintje' ben ik ook stukgelopen. Nou ja, dan maar een backup proxy server. :)

Origineel geplaatst door cyan_circle
(met allemaal enge mensen die ik niet ken)

zo veel verschil is er anders niet hoor.....heel veel jongens uit het muziekmaakgedeelte van dat forum komen ook hier....en vice versa....

Origineel geplaatst door EDP
sorry maar een 1 ghz in plaats van een 733 geeft amper verschil

Da's waar. Maar als je net een beetje meer voor weinig nodig hebt, dan is het een goede oplossing, toch?

Heeft nix met te weinig werkgeheugen te maken?? :confused:
Misschien als je van 256Mb naar 512 Mb gaat? :confused:

nee niet echt, de zooi moet "uitgerekend" worden, dat doet je processor je geheugen(en je cache, is ook geheugen) plaats je lekker programmas in

als je al eens begon met je OS te optimaliseren zodat je wat extra ademruimte krijgt.
Installeer je OS (win98 neem ik aan) met het minst mogelijke aantal brol zodat ie zo weinig mogelijk resources misbruikt. Kieper dan een aantal real-time spullen (zoals dat stomme klokje onderaan) eruit. Disabel alles wat je niet nodig in je opstartprofile (zodat je zo weinig mogelijk RAM gebruikt)
Over dit soort "enhancements" is trouwens meer te vinden op computer/videobewerkings forums (maar voor het spelen met geluid en audio heb je zowat evenveel resources nodig als voor videobewerking dus dat moet je wel op weg zetten)

overklok je 733 MHZ naar een 900 MHz dat lukt normaal zonder problemen als je een beetje een deftige koeler erop hebt hangen.

Back