Tips voor synth muziek lps?

ontwerper

Raadselachtig lid
In het verleden kocht ik wel eens wat dozen LP's en daar zat (heel) soms wel eens leuke muziek tussen.
Zo kwam ik een LP van Nacho Division (Quality Madrid) tegen:

BTW Op vinyl klinkt het beter dan op youtube :)

Ik kende ze niet en zou wel eens meer van dit soort muziek willen horen.
Heeft iemand tips? Ik weet dat muziek suggesties lastig zijn maar ik zoek 'analoge' synth muziek met afwisseling of verrassende elementen.

doet me veel teveel aan BBE seven days denken . Wat een slecht gejat werk zeg, vreselijk.

For the record, het gaat me niet om Nacho zelf maar om het type muziek. BBE herinner ik me nog wel :)
Ben gewoon vrij onbekend met het electronische genre. Ik kan op YT wel wat gaan luisteren maar daar klinkt het toch heel anders dan op LP.

Ok effe serieus dan maar. Bij mij is het in de John Carpenter trend qua analoge synth muzik.

Hierop kan je natuurlijk alles aanraden. Dus laat ik dat ook doen.

En, waarom niet

Bericht door een moderator:
Aantal berichten verwijderd op verzoek van TS. TS wil graag een serieuze discussie voeren, ongein dus gaarne elders.

Dat hoeft niet, maar verhaal eens wat beter wat je bedoelt - dan heb ik er ook wat aan om 'm te volgen en mee na te denken.

Muziek uitleggen is altijd vrij lastig maar ik zal een poging doen. Wat ik aan Nacho Division leuk vond en dan met name het nummer High Graphics dat aan de andere kant van de LP staat is:
Instrumentaal, wat voice samples maar geen zang,
Geen jaren 80 sound,
Een gestructureerde opbouw, de cycle is voorspelbaar maar wat aan sound per cycle bijkomt niet,
De bass drum sound die is gebruikt is iets waar ik echt van kan genieten,
Je hoort de apparatuur bijna werken, het draaien aan de knoppen, etc,
Ik vond het zeker geen gelikt, gepolijst werk, tikje amateuristisch zelfs maar misschien daardoor juist leuk?

Misschien heeft het er ook mee te maken dat ik de laatste tijd meer handson met analoge synths bezig ben geweest :)

En heb al ooit wat naar Kraftwerk geluisterd ? Qua "Je hoort de apparatuur bijna werken, het draaien aan de knoppen, etc," is dat voor mij vrij onovertroffen ...

Je zocht eigenlijk 90's en moderner hé. Probeer eens Tiga en Mr oiso?

Laatst gewijzigd:
Back