Videos van Pjoris

pjoris

Ouwe rot
Laat ik maar hier ook een eigen draadje beginnen ipv mijn videos te droppen in modulaire topics. Anderzijds, tracks zijn 't niet echt, maar modulaire patches.

Iets rustigs om mee te beginnen:

Praktische toepasbaarheid ? Wat zou je er mee willen doen ? Ik maak er met plezier muziek mee ...

Laatst gewijzigd:
Muziek maken inderdaad. Het lijkt me lastig om in te passen in een bredere setup (maar daar heb ik verder geen ervaring mee hoor, dus neem het maar met een korreltje zout). Het komt soms op me over alsof je jezelf een chemische fabriek cadeau doet om een glas oploslimonade te maken. ;-)

Het gaat om de eerste plaats om voor het plezier, hé. Ik heb geen behoefte om iets te maken dat populair is - hoewel het altijd leuk is als iemands anders iets goed vind. Ik heb ook wel vst's en heb het geprobeerd maken om daar muziek mee te maar beleef er 0,0 plezier aan. Het wordt nogal snel door presetjes bladeren zelfs bij virtuele modulars - dus voor mij zijn softsynths weinig toepasbaar !

Swat, genoeg gefilosofeer. Nog maar een video (als je iets vagelijk muzikaals wil horen ga dan maar direct naar 9:30):

Laatst gewijzigd:
Overigen, "stupide" ik heb naar je soundcloud geluisterd en dat klinkt wel goed. Ik denk dat een modular daar perfect in zou passen, als dat je vraag was :D ! Niet meer twijfelen, gewoon doen :mega: ...

ik snap de reactie van stupide wel. maar goed heb je een midi to cv modulen dan is een modular nirts snders dan een synth.met on eindig veel mogelijk heden.

Ha Joris... zoals altijd interessante tracks om naar te luisteren (en de video's erbij) - een grote slag beter dan het gemiddelde dat ik zoal tegenkom. Maar ik ben dan ook een erkend fan... ;-)

Eén dingetje, een puntje van kritiek als het mag. Valt me op dat je laatste tracks een vreemd stereobeeld hebben - het trekt wat onaangenaam aan de oren, iets fase-achtigs.
Nou is mijn monitoring opstelling best in orde, dus daar ligt het niet aan - denk ik.
Het onaangename verdwijnt als ik mijn stereowidth (veel) smaller draai (of met mid/side processing speel).
Kortom, het doet vermoeden dat er een stereo processor tussen is gezet met iets te extreme instellingen. Kan dat?

<edit> bij nadere beschouwing, is het soms die Ibanez DM-delay (?) die ik daar zie staan die je 'stereo' (met inverted phase) aangesloten hebt? Dat is ook een beruchte...

Laatst gewijzigd:
Hey, Hanz en Bami - bedankt voor de tips. Ik ga voor interessant hé, goed is te hoog gegrepen. Wellicht hou ik iets te veel van rondzwaaiende geluiden. Track 22 is gewoon pan van de delay (envelope op pan-positie), ik vind het wel neig :D. Maar Hanz, wat jouw wellicht opvalt is de frequency shifter up & down outputs hard links en rechts gepand.

Om zeeziekte :r te voorkomen zal ik daar wat minderen (half links & rechts zal misschien ook wel goed zijn !). Matiging en goeie smaak zijn mij echter gewoonlijk vreemd ! Evenals goeie monitoring trouwens.

Vandaar, weer een video:

Opgenomen voor ik jullie tips las dus zet jullie monitors maar tegen elkaar. Ook geen moeite gedaan om de oscillators te tunen overigens. Volgende keer misschien ... Gezien ik de bass, drum en hihat wel leuk vind (OK simpel wel) moet ik misschien maar netjes morgen wat verder werken ipv een nieuwe patch te beginnen.

Misschien ben ik gewoon gesteur, zoals dat in het zuid afrikaans heet.
Maar deze muziek is echt perfect als ik na een lange dag in bed ga liggen, ik vind het wel interessant om te beluisteren.

Vandaag en gisteren even alles aan de Korg ER1 proberen "syncen", met gebruik van 2 Kilpatrick modules. Midi to CV op de Kilpatrick modular & K4816 op de Buchla voor midiklok naar pulses.

Domme vraag misschien, maar zit de swing van de ER1 ook op de midiklok of enkel op de noten/triggers ?

Gisteren me wat geamuzeerd met de Microstation als Serge controler:

Ik zie het vaker in synth video's: drinken en/of sigaretjes direct in de buurt van apparatuur. Een glas bovenop een Microstation had ik echter nog niet gezien. Dit verhoogt het spanningsniveau van de video aanzienlijk. :) Maar even serieus. Op zich vind ik dit soort modular jams wel plezant om te luisteren als ik er in de stemming voor ben. Het leuke aan modulaire synths zijn vooral de mogelijkheden tot het designen van eeuwig veranderende patterns en parameters.

Back