Foute trance (maar heerlijk om te maken)

bombario

Gepokt en gemazeld
Dag forummers,

Gisteren neuriede ik op de fiets een melodietje en nu heb ik het verwerkt in een kazig trance-liedje. De geluiden enzo kunnen vast allemaal beter, maar is dit iets als uitgangspunt voor een nummer? Als het te cheesy is ga ik snel door naar iets nieuws :D

https://soundcloud.com/bombario/trancy-melodie-opzetje

Lekker snelle werkwijze! Ik vind het een leuke melodie maar de sound is inderdaad nogal cheesy. En wellicht niet in een keer het hele deuntje prijsgeven maar er naar toe werken, zodat het meer een liedje wordt?

Dank voor je reactie, Torp. Dit is ook nog geen compleet nummer. Ik neurie vaak wat op de fiets en dat speel ik in, dan gooi ik er akkoorrdjes en een baslijn onder en kijk ik of het werkt. Meestal begin ik ook met de break. Als het na de break 'valt' puzzel ik verder. De beat is ook zelden meer dan een basdrum, dus bd, bas en lead en dan stop ik er misschien meer tijd in :)

De melodie is lekker vrolijk, alleen zou ik een wat "serieuzere" patch gebruiken als lead sound. Smeerkaas met sambal, zeg maar.

Dank voor alle reacties en ik ga ermee verder. Mix en geluiden zijn inderdaad wat dun en daar ga ik mee spelen, maar eerst de grote lijnen. Als ik komend weekend een uurtje over heb (want 3 kids) volgt versie 2.

P.S. Wel grappig is dat ik de melodie al neuriënd heb ingespeeld, en pas daarna de akkoorden erbij heb gezocht. Dan krijg je toch wat anders dan als je geforceerd een melodie bij een akkoordschema zoekt.

Back