Na een hoop gedoe met apparaten aan elkaar linken met midi thru's, wilde ik iets gaan maken wat "alle" problemen oplost. Ik wil een doosje met 6-10 midi outputs, die allemaal dezelfde clock krijgen. Nou zijn er wel een aantal oplossingen te koop, maar die zijn vrij prijzig en bovendien wil ik mijn Arduino kennis eens inzetten voor een bruikbare tool in mijn eigen setup. Aangezien ik in de kerstvakantie hopelijk tijd heb om hier tijd aan te besteden, wilde ik graag wat input van jullie hebben om dit ding zo veelzijdig als mogelijk te maken.
Het apparaatje zoals ik hem nu in gedachten heb kan clock krijgen van vier bronnen: Een eigen generator; MIDI IN; Trigger IN; en USB MIDI IN. Vervolgens word dit simpelweg doorgestuurd naar een aantal midi en trigger outs.
(Als bonus functie kan het ook als MIDI splitter werken, waar ieder kanaal IN, naar een andere OUT gestuurd word.)
(Een andere bonus functie is de bar indicator, die telt iedere maat een blokje optelt, zodat ik ergens kan zien wanneer ik weer eens een geluidje moet veranderen
)
Dus, zien jullie de waarde van dit ding? Wat voor features zou er bij willen dat het in jouw setup zou passen?
Het apparaatje zoals ik hem nu in gedachten heb kan clock krijgen van vier bronnen: Een eigen generator; MIDI IN; Trigger IN; en USB MIDI IN. Vervolgens word dit simpelweg doorgestuurd naar een aantal midi en trigger outs.
(Als bonus functie kan het ook als MIDI splitter werken, waar ieder kanaal IN, naar een andere OUT gestuurd word.)
(Een andere bonus functie is de bar indicator, die telt iedere maat een blokje optelt, zodat ik ergens kan zien wanneer ik weer eens een geluidje moet veranderen
)Dus, zien jullie de waarde van dit ding? Wat voor features zou er bij willen dat het in jouw setup zou passen?