Korg 700S

Status
Please reply by conversation.
probleem met veel 700s's is dat ze bij iedere entertainer op het orgel stonden en dus er veel mee geschouwd is. dat en de fineer, maakt dat krasvrije exemplaren moeilijk te vinden zullen zijn.

Dit is i.d.d. een hele mooie, jammer van het volume euvel, gaat weer extra kosten!

yeps, denk ik ook....
helemaal compleet, en een prima prijs.

Is dat volume euvel makkelijk en goedkoop te fixen, vraag het maar`meteen aan jou Jeroen, jij bent expert.

:mega:

probleem met veel 700s's is dat ze bij iedere entertainer op het orgel stonden en dus er veel mee geschouwd is. dat en de fineer, maakt dat krasvrije exemplaren moeilijk te vinden zullen zijn.

Aan dat houtwerk kun je zelf nog wat aan doen, ben handig genoeg om beschadigingen daaraan onzichtbaar te herstellen, maar beschadigingen aan de lak of weggesleten bedrukkingen of missende sliderkcaps wordt het al veel moeilijker.

Ik ken Jarre niet echt als een 700/800 gebruiker, al zou het me niet verbazen. In ieder geval niet echt prominent gebruikt.

Vangelis heeft een 700 gehad en veel gebruikt op oud werk. Kitaro is nog altijd verknocht aan 700s & 800DV.

Al deze door jou genoemde artiesten hebben een 700S veelvuldig gebruikt ook Jarre, hij noemt hem alleen MINIKORG en geeft op zijn albums nooit de benaming 700S weer :eureka:

adat volume euevn kon nog wel een tricky zijn, lees duur..
( had ik in de gauwigheid even niet gezien)
maar het kan zijn dat de vca aan flenters is.

overigens is het wel zo dat gezien de leeftijd een volledige recap het ding weer als nieuw maakt.

( net zoals ms20´s enzo)

:mega:

Afweging daarbij is dan natuurlijk wel of het dat echt waard is. Per slot van rekening zijn er de laatste tijd aardig wat analoge synths uitgekomen die niet onder doen voor die 700s.

Al deze door jou genoemde artiesten hebben een 700S veelvuldig gebruikt ook Jarre, hij noemt hem alleen MINIKORG en geeft op zijn albums nooit de benaming 700S weer :eureka:

Bij mijn weten heeft Vangelis nooit de 700S gehad, maar de 700.

Ik heb geen enkele foto van Jarre met een Minikorg gevonden, dus geen idee welk model dat was.

Even een up-date over het manco van die op MP stond.
Dit citaat kreeg ik van een reparateur : Defecte envelope tot aaneen defecte VCA.
De Korg 700S bevat een aantal ingegoten modules, is zo’n module defect dan gaat reparatie zeer lastig worden.
Meestal zitten ze vol met epoxy hars en dat is ontzettend hard, je kunt ze dus niet repareren.
Wordt dus een zeer kostbare zaak om deze te laten repareren, anders dan verkoper doet vermoeden.
Als het simpel was geweest had hij hem eerst laten repareren alvorens hem voor de hoofdprijs in de verkoop te doen!
Advertentie is inmiddels verwijderd.

ik zag bij de firma die de elkorus maakt, dat je ook de chips van de 700 en 800 korg, kant en klaar in elkaar gezet kan kopen.
misschien handig voor wie er ooit een zoekt.
goed dat je die maar niet gekocht hebt trouwens

Klopt. Korg had in de tijd tot en met de 800DV enkel een filter "IC" en een VCO "IC". Mits wat geduldig krabwerk met een scherp mes heb je het gietspul ook weg. De gebruikte onderdelen zijn bread&butter. Deze synths zijn dus perfect te onderhouden.

Mijn 700 heeft zijn 40e verjaardag gevierd en doet het nog top met alle originele onderdelen. :)

19 euro per stuk, kun je bijna niet meer voor gaan krabben
zijn lekkere synth's, wat eenvoudig van opzet maar klinken lekker en veel speelplezier

19 euro per stuk, kun je bijna niet meer voor gaan krabben
zijn lekkere synth's, wat eenvoudig van opzet maar klinken lekker en veel speelplezier

Voor 19€ ga ik geen VCF gaan open krabben, maar als het een VCO doosje is dat stuk gaat dan heb je niet zo veel aan een replacement VCF he. :P

hebben ze ook, vco doosjes voor 19 euro :)

geen idee, lijkt me wel, de onderdelen zijn vrij standaard die op het printplaatje zitten.
gelukkig zit er maar 1 van elk in, dus vergelijken wordt al lastiger

Status
Please reply by conversation.
Back