Korg 700S

Status
Please reply by conversation.
zelf bouwen kan natuurlijk ook nog, de schema's zijn inmiddels overal op het internet te vinden.
vreemd eigenlijk dat ze nog niet in eurorack zijn verschenen.
kan ze ook makkelijk tot zelfoscilleren brenegn etc

Doordat er zo weinig onderdelen op zitten, is het wel belangrijk bv welke tor je kiest. Het schema werkt wel met veel verschillende torren, maar je wil ook nog dat het klinkt zoals oorspronkelijk bedoeld.

Dat gezegd zijnde is het een interessante link, mocht er ooit een VCO of VCF stuk gaan. Al valt het reuze mee met de betrouwbaarheid van de oerkorgjes.

ik zou het echt niet weten, mijn oren en hersenen zijn ook gerijpt met de tijd...

Offtopic ......sorry Erwin .

De opmerking van Pepertje vind ik interessant , in hoeverre klinkt een Maxikorg of Minimoog nu anders dan 30/35 jaar geleden?
En waarom?
Welke onderdelen in de synth zorgen hiervoor?

1 van de dingen die ook meespelen is de sterk verbeterde weergave apparatuur van tegenwoordig:
goede speakers en versterkers voor iedereen bereikbaar maken dat de oude synths misschien wel beter klinken dan vroeger!
qua onderdelen dacht ik dat bv elco's wat minder helder/ hoog geven als ze ouder worden ( ook voeding minder kwaliteit daardoor?)
vaak is de afstelling ook wat verlopen ( callibrrer-servicebeurtje), en soms kraak en ruis tgv stof en slijtage van sliders en pots en pluggen

Och, de nog intact zijnde synths van die leeftijd klinken ook echt niet meer zoals zij eens klonken. Ook elektronica slijt.

Blijft het punt dat ik geen enkele oude of nieuwe synth ken met het klankkarakter van de 700/800 reeks zoals ze heden ten dage klinken.

@Jeroen: ik heb het zelf nooit getest, dus ik heb er geen eerste hand ervaring mee. Ik kan me voorstellen dat ze binnen hun lineaire bereik stevig gelijkaardig zijn.

Gisteren eentje gevonden op een rommel markt hier in de buurt.....klinkt zeker leuk, wellicht doe ik hem weg...

Gisteren eentje gevonden op een rommel markt hier in de buurt.....klinkt zeker leuk, wellicht doe ik hem weg...

Zo ik heb al aardig wat rommelmarkten afgelopen maar behalve hele mooie hi-fi, orgels en 80´s keyboards heb ik nog nooit zoiets vets gevonden :okdan:

Zo ik heb al aardig wat rommelmarkten afgelopen maar behalve hele mooie hi-fi, orgels en 80´s keyboards heb ik nog nooit zoiets vets gevonden :okdan:

Ik wel alleen is heel lang geleden. Geen 700S. Wel een 110F Waarvan ik hem kocht had waarschijnlijk uit het vuilnis vandaan gehaald. €50

Status
Please reply by conversation.
Back