Korg 700S

Status
Please reply by conversation.
Een lekkende VCA is inderdaad iets om je druk om te maken, het verkloot toch het hele geluid. Of het nu eenvoudig te maken is of niet, met lekkende VCA is een synth stuk. Het is geen pot die kraakt tijdens het draaien ofzo, het is iets waar je continu last van hebt. "op zacht niveau iets hoorbaar" gaat gewoon niet in een opname.

maar de reparatie is toch meestal niet zo uitgebreid en /of duur ?
allemaal ouderwets discrete onderdelen op de grote printplaat, servicemanual en schema's bekend etc...

"Een lekkende VCA is inderdaad iets om je druk om te maken, het verkloot toch het hele geluid. Of het nu eenvoudig te maken is of niet, met lekkende VCA is een synth stuk. Het is geen pot die kraakt tijdens het draaien ofzo, het is iets waar je continu last van hebt. "op zacht niveau iets hoorbaar" gaat gewoon niet in een opname. "

Als dit het enige is dat er mee mis is, dan vind ik het gezeur.
Op de de VCO en VCF KEIO modules en de delerchip na zijn de electronische componenten te vervangen. De KEIO modules zijn niet altijd ingegoten en als ze dat wel zijn is het een zachte substantie die weg te snijden is. In de KEIO modules zit niets dat niet vervangbaar is. De deler chip is met een normale CMOS-deler na te bootsen.

Voor de VCA is er een bias regelaar en ik vermoed dat die gewoon even opnieuw moet worden afgesteld.

Echter, als er aan een 700S nog nooit service is gepleegd, dan is er ongetwijfeld meer mee mis en is 800,- EUR in mijn ogen ook iets teveel.

Als er aan mij wordt gevraagd wat een bescheiden reparatie, volledige recap, afregeling en service kost, dan is het antwoord ongeveer 300,- excl BTW.

De vraag is dan: hoeveel heeft men over voor een volledig goed werkende 700S.
In dit topic 800,- en dat vind ik wel heel erg het onderste uit de kan willen halen.

Je kan het natuurlijk altijd proberen ;)

die chips worden nagebouwd geleverd door ( dacht ik ) analogue solutions

bedoel dus die keio modules " chips"

ja, ze zijn gewild, het goedkoop vinden van een mint exemplaar is gene sinecure...

Heb een MINT exemplaar gevonden en gereserveerd, haal hem persoonlijk op!
Gaat wel naar Mark Cox tevens als mijn CS-50 om de belangrijkste elco's te vervangen en ze tevens van midi te laten voorzien.
Foto's volgen zodra ik ze weer spik en span in de studio heb staan.
Bedankt voor de vele tips :halleluja , het had een behoorlijk lange adem nodig maar het geduldig wachten op de juiste heeft toch geloond.

Ben zeer benieuwd!
Proficiat !

ok zou door Mark even alle elco´s laten vervangen, zeker bij een korg 700.
( behalve als je hem nooit gebuikt, dan maakt het niet zoveel uit.....:D

:mega:

Heb een MINT exemplaar gevonden en gereserveerd, haal hem persoonlijk op!
Gaat wel naar Mark Cox tevens als mijn CS-50 om de belangrijkste elco's te vervangen en ze tevens van midi te laten voorzien.
Foto's volgen zodra ik ze weer spik en span in de studio heb staan.
Bedankt voor de vele tips :halleluja , het had een behoorlijk lange adem nodig maar het geduldig wachten op de juiste heeft toch geloond.

ok zou door Mark even alle elco´s laten vervangen, zeker bij een korg 700.
( behalve als je hem nooit gebuikt, dan maakt het niet zoveel uit.....:D

Bij mijn 700 zijn de elco's nog origineel, paarse Matsushita's geloof ik? Hij werkt er nog perfect mee.

Bij een CS50 met die custom IC's zou ik maar zorgen dat alles er omheen in topconditie is, inderdaad.

Die paarse ook vervangen, kost een beetje maar voorkomt misschien wel veel ellende, ze zitten er al lang in

ik heb er verschillende onder handen gehad, en ze hadden allemaal last van lekkende elco´s.
en idd, net wat sunny zegt, als je toch bezig bent.

Maar ik ben niet bezig. :) Vorig jaar heb ik hem open gehad en toen was niks aan het lekken. Wat me enigszins verbaasde, want die paarse Matsu's staan erom bekend zichzelf op te eten. "veel ellende" verwacht ik wel niet bij de 700, er zit niet bepaald gevoelige elektronica in en bij de versterkers waarin ik in het verleden lekkende paarsjes tegenkwam, was er geen schade op de print hierdoor.

Maar de winter komt eraan, dus de 700 eens wat liefde geven kan wel op de agenda gezet worden. De 800 was toch dankbaar dat hij nieuwe elco's kreeg in zijn filterboards.

Status
Please reply by conversation.
Back