"Een lekkende VCA is inderdaad iets om je druk om te maken, het verkloot toch het hele geluid. Of het nu eenvoudig te maken is of niet, met lekkende VCA is een synth stuk. Het is geen pot die kraakt tijdens het draaien ofzo, het is iets waar je continu last van hebt. "op zacht niveau iets hoorbaar" gaat gewoon niet in een opname. "
Als dit het enige is dat er mee mis is, dan vind ik het gezeur.
Op de de VCO en VCF KEIO modules en de delerchip na zijn de electronische componenten te vervangen. De KEIO modules zijn niet altijd ingegoten en als ze dat wel zijn is het een zachte substantie die weg te snijden is. In de KEIO modules zit niets dat niet vervangbaar is. De deler chip is met een normale CMOS-deler na te bootsen.
Voor de VCA is er een bias regelaar en ik vermoed dat die gewoon even opnieuw moet worden afgesteld.
Echter, als er aan een 700S nog nooit service is gepleegd, dan is er ongetwijfeld meer mee mis en is 800,- EUR in mijn ogen ook iets teveel.
Als er aan mij wordt gevraagd wat een bescheiden reparatie, volledige recap, afregeling en service kost, dan is het antwoord ongeveer 300,- excl BTW.
De vraag is dan: hoeveel heeft men over voor een volledig goed werkende 700S.
In dit topic 800,- en dat vind ik wel heel erg het onderste uit de kan willen halen.
Je kan het natuurlijk altijd proberen