Korg 700S

Status
Please reply by conversation.
Als eveneens eigenaar van 800DV en Minimoog (en 700) is het inderdaad dat dual voice aspect dat hem zo leuk maakt. Niet om tweestemmig polyfoon te spelen met gelijke patches, dat kan wel maar dat is niet zo relevant. Je kan de 2 voices gebruiken om heel boeiende monosynth klanken te maken. Layeren voor vollere klank, 2 licht afwijkende versies van een patch layeren om verschillende accenten te benadrukken of bv een patch te maken die zowel laag als hoog optimaal werkt, 1 patch gebruiken voor de attack fase en 1 voor de sustainfase, allebei geoptimaliseerd voor hun deel van de taak, en dan natuurlijk alle duofone modes (low of high priority, delayed voice etc) die superleuk worden met 2 verschillende patches.

En daardoor overlapt hij qua functionaliteit en klank dus zeer weinig met andere monosynths. De 800DV en Minimoog staan naast elkaar en het voelt nooit als overkill of dubbelop.

Dat gezegd zijnde heb ik dus ook een 700, en ook die hou ik erbij want dat is mijn viool zoals ik hem noem. Superdirecte interface, prachtige klank. De synth die er gewoon bij moet staan voor het boeiende solowerk. De 700 bespeel je op gevoel, niet als synthese-ingenieur.

nou , hoef toch niet echt een synthingenieur te zijn om een 800dv te kunnen bedwingen?

Ik ken wel iemand in de UK die een hele mooie te koop heeft.
Hij had hem al op eBay staan maar er stond Moog in de titel van de veiling dus ze hebben hem verwijderd (terecht). Maar hij zet hem er straks weer op.

dit artikel kwam ik zojuist weer eens tegen, denk zet het er even bij voor het overzicht.
en , ? al eentje gevonden ?

nou , hoef toch niet echt een synthingenieur te zijn om een 800dv te kunnen bedwingen?

Neen, maar bij de 800DV is het voor mij eerder een zaak van eerst een toppatch maken en hem dan bespelen zonder aan de controls te komen, waar ik bij de 700 tijdens het spelen vaak nog aan alle controls tweak om de klank tijdens het spelen verder te veranderen doorheen het nummer. Maar dat kan aan mij liggen want qua interface zijn ze op de factor 2 na ongeveer gelijk. :) Beiden zijn in ieder geval heel toegankelijk.

Status
Please reply by conversation.
Back