Nicolas 2000
It's a household name
Als eveneens eigenaar van 800DV en Minimoog (en 700) is het inderdaad dat dual voice aspect dat hem zo leuk maakt. Niet om tweestemmig polyfoon te spelen met gelijke patches, dat kan wel maar dat is niet zo relevant. Je kan de 2 voices gebruiken om heel boeiende monosynth klanken te maken. Layeren voor vollere klank, 2 licht afwijkende versies van een patch layeren om verschillende accenten te benadrukken of bv een patch te maken die zowel laag als hoog optimaal werkt, 1 patch gebruiken voor de attack fase en 1 voor de sustainfase, allebei geoptimaliseerd voor hun deel van de taak, en dan natuurlijk alle duofone modes (low of high priority, delayed voice etc) die superleuk worden met 2 verschillende patches.
En daardoor overlapt hij qua functionaliteit en klank dus zeer weinig met andere monosynths. De 800DV en Minimoog staan naast elkaar en het voelt nooit als overkill of dubbelop.
Dat gezegd zijnde heb ik dus ook een 700, en ook die hou ik erbij want dat is mijn viool zoals ik hem noem. Superdirecte interface, prachtige klank. De synth die er gewoon bij moet staan voor het boeiende solowerk. De 700 bespeel je op gevoel, niet als synthese-ingenieur.
En daardoor overlapt hij qua functionaliteit en klank dus zeer weinig met andere monosynths. De 800DV en Minimoog staan naast elkaar en het voelt nooit als overkill of dubbelop.
Dat gezegd zijnde heb ik dus ook een 700, en ook die hou ik erbij want dat is mijn viool zoals ik hem noem. Superdirecte interface, prachtige klank. De synth die er gewoon bij moet staan voor het boeiende solowerk. De 700 bespeel je op gevoel, niet als synthese-ingenieur.

Beiden zijn in ieder geval heel toegankelijk.
My bad.. Beter lezen ik moet!
volgende X