Jaren 70 keyboard/orgel/synth spot vraagje

Deze thread laat nog eens zien dat er nog een compleet parallel synth universum is in de keyboard sfeer, dat ik natuurlijk weer helemaal uit mijn hoofd moet gaan leren. Volgens mij zijn er ook nog Technics analoge/key dingen. Ik geloof dat ook Brother (breimachines/typemachines) nog wat gedaan heeft.

Ik heb die Technics SX-K 200 gehad, echt supermooi ding uit 1982 (?) heldere magische analoge klanken met monofoon gedeelte, kan zo een ARP Pro Soloist aan

Helaas verkocht 2 jaar geleden voor een habbekrats

hier nog wat geluiden uit dat ding http://www.moosleybay.com/technics5.mp3

technics1ok.jpg

Het is ook een beetje wie er op speelt he. Sommige synths daar druk je op één toets en dan is het gelijk lekker ook ben je een prutser, sommige bakken worden pas leuk in de handen van een toetsenist.

Huiskamerorgels klinken ook vrij lullig tot je beseft dat de helft van al Jarre's klanken gewoon uit een orgel komen wat bij wijze van spreken ook gewoon bij Tante Mien stond vroeger.

En los daarvan ben ik toch wel benieuwd hoe Mark-T dit heeft weten op te googlen. Als je die afbeeldingen link googlet dan kom je alleen op 'mammane sani et son orgue' achtige hits.

Ik wel eens van die JVC's voor de handel gehad. Het uiterlijk ervan is dermate anders dan die van de concurrentie, dat je ze van een kilometer afstand kunt herkennen (als je ze kent). Dan is het even googlen op 'jvc kb-700' en voilà.

Back