Nieuwe versie Phoscyon klinkt anders dan de ouwe?

Manic

Ouwe rot
Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen met het volgende:

Ik had altijd een ouwe versie van Phoscyon (met een zilveren skin met rooie lichtjes) waar ik mijn acid basslijntjes mee maakte. Dat ging prima.

Tot ik een keer ging upgraden naar een nieuwe versie (met een wat mattere kleur en oranje knopjes en letters als skin):

Wanneer ik nu een ouder project open (waar ik met de ouwe versie in bezig geweest ben), dan linkt hij de opgenomen automation niet meer aan de goeie parameter (bijv. waar ik eigenlijk de cutoff had opgenomen, bestuurt die automation nu ineens de resonantie).

Maar dit is het ergste nog niet, dat is een kwestie van opnieuw linken. Maar ook klinkt het hele geluid ineens helemaal anders. Dit komt waarschijnlijk doordat de parameters dus de verkeerde instellingen hebben gekregen. Maar het lukt me ook niet goed om weer precies dat geluid terug te krijgen. Het lijkt wel alsof de hele engine veranderd is.

Ik krijg nu ook gewoon lang niet meer zulke dikke 303 geluiden als voorheen. Zie ik soms een bepaalde (nieuwe) knop over het hoofd ofzo?

Heeft iemand hetzelfde probleem meegemaakt? Weet iemand waar dit aan ligt en hoe ik dit kan fixen?

:)

Hoi, Phoscyon is echt goed hoor. Wellicht omdat er op de nieuwe versies nog meer draai knoppen zitten voor ENV's. Probeer ze te ontdekken en te tweaken.

In Windows: de oude opnieuw installeren in een andere subfolder, dan de .dll van de nieuwere een andere naam geven.

Precies, ik draai in zulke gevallen vaak 2 (of meerdere zelfs) versies van dezelfde plugin "naast elkaar". Gaat meestal prima, maar soms niet, bijv. omdat ze dezelfde naam hebben intern en dat brengt je DAW dan weer op hol. Dan zou ik voorstellen gewoon de oude te installeren als je met oude projecten werkt, en de anders de nieuwe. Dat hoeft niet moeilijk te zijn. .dll veranderen in .dl_ (o.i.d.) en dan je DAW de plugins laten verversen is meestal al genoeg. Als je de andere nodig hebt wissel je de namen weer om. (Als je echt wilt kun je er zelfs een .bat filetje voor maken.)

Succes!

Back