APC 40 akai

jeetn

Stamgast
Ik heb net een apc 40 van akai aangeschaft en zit met een workflow probleem!

Ik heb verschillende scene's (loop)van 8 bars opgenomen en wil graag wat mixen.

Het probleem is dat als ik een nieuwe scene wil spelen en aan 4 bar op een andere button druk deze eerst de volledige scene uitspeelt en dan pas overgaat naar de volgende scene.

Heb je een instelling waar je dit kan veranderen ?

Ik wil graag hebben dat de scene's meteen verspringen,waar je ook zit in je loop,als je de button indrukt.

Hopelijk begrijpen jullie mijn taal een beetje

Alvast dank

ja is onderaan links dat je dat moet aanpassen per scene dacht ik, of per kanaal, kan ook.
Zal Live even openen om te zien hoe 't heet ,moment...

Ja: heb 't gevonden

Je moet de launch aanpassen. Als je op je clip clickt zie je links onderhoek L - dan een sample voorstelling en een E
De L zie je als "launch" als je 'm aanklikt (is mss al aangeklikt)
daar zie je hoe het geluid moet gespeeld worden: 'launch mode' s trigger, gate, toggle of repeat.
Als dat niet duidelijk is, youtube even 'ableton launch mode' of zoiets, altijd prijs denk ik ;)

EDIT

woopsadaisy, je moet 'quantise" nog op "none" zetten anders kan je soms nog niet direct je clip horen spelen als je 'm aanduwt.

Succes - blij dat ik ook eens IETS kan uitleggen over Live (vind 't persoonlijk een erg moeilijke DAW)

Inderdaad zo werkt het!

Persoonlijk vond ik dat telkens een stap teveel om telkens aan te klikken.

Nu heb ik eigenlijk zelf gevonden wat ik precies zoek!

Bij preferences is er ook een luik 'record,warp,launch' en daar kan je precies hetzelfde doen maar dan éénmalig.

Vriendelijk dank voor de hulp.

Back