Yamaha SY77 hetzelfde als Yamaha DX7II

....
Manfred Mann is een uitzondering. Hij heeft zijn Minimoog ingeruild voor een el-cheapo midi-keyboard en een Roland JV-1010. Maar goed: het klinkt net zo goed. Dus wie heeft hier ongelijk? ..

wat zeg je nou weer allemaal man?:?

DTmaster, je moet eigenlijk al dit geouwehoer hier vergeten en alleen je oren geloven
ik hoop dat ie voldoet aan je verwachtingen

manfredmann1.jpg

Lijkt op een SY77 wel... maar die bovenste is toch echt een Minimoog.

wat zeg je nou weer allemaal man?:?

Zoek het filmpje op en dan zul je zien dat de solo's op de JV1010 niet minder klinken dan eerdere versies op de Minimoog. Het gaat uiteindelijk om de bespeler en niet om wat hij gebruikt. De Minimoog heeft hij al eerder vervangen door een Yamaha VL-7, dus zo heilig is de Minimoog niet.

je moet niet van die gekke dingen zeggen:D
een minimoog heeft een unieke sound
er zijn dingen waarbij het niet zo uitmaakt of het een jv is of moog
maar ook een heleboel dingen waarbij dat wel uitmaakt

Een Minimoog is wel heilig Mark. Met alle respect, je slaat nu een beeeeetje door in het keyboard geneuzel.

Leuk dat je je handtekening veranderd hebt trouwens. De onderbuik gevoelens van een Minimoog vervang je niet met een module van broekzakformaat. Dat hoor je misschien niet op een setje drive-in disco kermis boxen.... maar het is wel het vershil tussen " O ik hoor iemand iets spelen" en "O wat den fok mijn broekspijpen wapperen en ik weet nie waarom nie".

Zoals je eerder al aangaf, Youtobe verbloemt een hoop...

Een Minimoog is wel heilig Mark. Met alle respect, je slaat nu een beeeeetje door in het keyboard geneuzel.

Leuk dat je je handtekening veranderd hebt trouwens. De onderbuik gevoelens van een Minimoog vervang je niet met een module van broekzakformaat. Dat hoor je misschien niet op een setje drive-in disco kermis boxen.... maar het is wel het vershil tussen " O ik hoor iemand iets spelen" en "O wat den fok mijn broekspijpen wapperen en ik weet nie waarom nie".

Zoals je eerder al aangaf, Youtobe verbloemt een hoop...

Youtube verbloemt inderdaad een hoop. En een JV-1010 klinkt niet hetzelfde als een Minimoog. Maar als Manfred Mann een sawtooth-solo wil weergeven, kan dat net zo goed op een JV-1010, als op een Minimoog. Beide synths hebben zaagtandjes en filters aan boord. Het gaat toch om het effect en niet precies hoe het zaagtandje klinkt?

zeg dat maar s tegen een gitarist of een pianist of een cellist.
dat het jou niet zoveel kan schelen mark, of dat je t niet goed hoort, dat wil niet zeggen dat anderen daar geen waarde aan hechten

Het zal er eerder om gaan welk ding hij waar voor gebruikt. Effe de Minimoog anders instellen doe je niet. De een vervangt de ander niet, geloof me. Jij hebt nog nooit een Minimoog in je handen gehad..

Het Moog filter komt op plekken waar geen Yamaha ooit zal komen. Daar heb onze Bob ook patent op heh.

vocvca, fjoesz

nou ff ophouden..

op een vouwfiets kun je OOK de tour de france winnen.

-C-

vocvca, fjoesz

nou ff ophouden..

op een vouwfiets kun je OOK de tour de france winnen.

-C-

Nie winnen hoor.. wel fietsen.

Manfred Mann doet het. Live komt alles minder nauw. Dus stel mij niet aansprakelijk voor de keuzes van Manfred Mann, al kan ik mij wel verenigen met sommige van zijn keuzes.

precies C helemaal gelijk. op de juiste manier compressen eqen en je hebt minimoog capaciteit. met bijvoorbeeld een dx7.

veel last van twijfel lijk je niet te hebben.
dacht trouwens dat de vraag ging over het verschil tussen de dx7 en de sy77 ?
niet of je een minimoog zo even uit een roland e15 haalt.
kijk manfred man kan dat misschien ( dank zij z'n uitgebreide r&d afdeling natuurlijk ), maar voor normale mensen is dat niet mogelijk.
echt niet hoor mark:koffie:

Laatst gewijzigd:
Misschien heeft die Yamaha wel een eigen stukje outboard in het rach van zo'n 10 HE om het gemis in klank goed te maken op die Minimoog...

Maar inderdaad, we lijken wat af te dwalen.

Manfred Mann doet het. Live komt alles minder nauw. Dus stel mij niet aansprakelijk voor de keuzes van Manfred Mann, al kan ik mij wel verenigen met sommige van zijn keuzes.

wat zeg je nu weer allemaal :D
jij haalt manfred erbij :D kan mij het nou schelen waarmee die gast op een podium staat, ik kom toch niet. in bepaalde soorten muziek die jou misschien wat minder bekend zijn staat of valt je sound juist door het gebruik van bakken als de minimoog.
met wat lauwe kermis covers spelen ergens maakt het niet zoveel uit nee.
maar charisma van bepaalde bakken kan juist iets extra's meegeven in muziek, neem dat nou s een keertje aan ook al hoor je t misschien niet zo.
daarnaast..
niet iedereen gebruikt die bakken live he?
ik denk dat er meer mini's niet op een podium komen dan wel, denk je niet?
je moet even ietsje groter denken dan jouw eigen wereld en als je iets raars zegt daar niet gelijk manfred de schuld van geven :)

ik zal verder ophouden met offtopic geneuzel hiero overigens, excuus :D

Een gefilterd zaagtandje uit een JV-1010 zal niet veel minder indruk wekken als eenzelfde klank uit een Minimoog, voor een live-publiek in een luide uitruchtige stadion.
Probeer eerst maar eens hoorbaar te zijn....

ja inderdaad, ik heb ook liever een opgenomen publiek in een luide uitruchtige stadion.

-C-

Als je iets speelt waar mensen voor komen houden ze daadwerkelijk hun bakkus dicht...

Die JV-1010 hoor je, de Minimoog blaast je weg. Ik wil het wel een keertje voor doen op een goed stuk PA. Denk Turbosound, denk L Acoustics Kudo of ARCII, denk die hippe paarse boxen met 21" subs...

Back