Yamaha SY77 hetzelfde als Yamaha DX7II

veel last van twijfel lijk je niet te hebben.
dacht trouwens dat de vraag ging over het verschil tussen de dx7 en de sy77 ?
niet of je een minimoog zo even uit een roland e15 haalt.
kijk manfred man kan dat misschien ( dank zij z'n uitgebereide r&d afdeling natuurlijk ), maar voor normale mensen is dat niet mogelijk.
echt niet hoor mark:koffie:

De vraag ging om een ruizige DX-7 I, een DX-7II in al zijn variaties, of een SY-77. Dan ben ik duidelijk: kies de beste bak met de meeste mogelijkheden.

Als je iets speelt waar mensen voor komen houden ze daadwerkelijk hun bakkus dicht...

Die JV-1010 hoor je, de Minimoog blaast je weg. Ik wil het wel een keertje voor doen op een goed stuk PA. Denk Turbosound, denk L Acoustics Kudo of ARCII, denk die hippe paarse boxen met 21" subs...

Gaan we zo beginnen , dan trek ik mijn Kurzweil K2000 register open dan gaat de minimoog huilen in en hoekje :D

pas maar op wat je zegt tegen mark t, ik heb er al eens een berisping voor gekregen....:D

:mega:

wat zeg je nu weer allemaal :D
jij haalt manfred erbij :D kan mij het nou schelen waarmee die gast op een podium staat, ik kom toch niet. in bepaalde soorten muziek die jou misschien wat minder bekend zijn staat of valt je sound juist door het gebruik van bakken als de minimoog.
met wat lauwe kermis covers spelen ergens maakt het niet zoveel uit nee.
maar charisma van bepaalde bakken kan juist iets extra's meegeven in muziek, neem dat nou s een keertje aan ook al hoor je t misschien niet zo.
daarnaast..
niet iedereen gebruikt die bakken live he?
ik denk dat er meer mini's niet op een podium komen dan wel, denk je niet?
je moet even ietsje groter denken dan jouw eigen wereld en als je iets raars zegt daar niet gelijk manfred de schuld van geven :)

ik zal verder ophouden met offtopic geneuzel hiero overigens, excuus :D

je hebt volgens mij nog nooit zelf achter een toetsenbord gestaan, live voor , wat zullen we zeggen 5000 man ?
het maakt wel verschil of je een moog speelt , hoe hij doorzet, of je de randen van de pa kan gaan opzoeken als je wilt, of dat je een digitaal sausjes keyboard je presets laat weergeven.
tis het gewicht het onderhoud etc, maar anders zou je nog meer mini en andere vintage muk zien.
keyboards zijn handig , maar klinken echt niet zo goed . smallere geluidsband, mindere interface voor tweaken.
neem nu ook een vk8m en een andromeda, soms een oudere roland e serie etc, maar had ik de ruimte en vooral de kracht en/of de roadies , zou ik wel weer 'n jp8 overal mee heen schouwen , en een minimoog !
en een echte hammond. en niet alleen voor de kast. ( het is wel vervelend als er iets kapot gaat of gestolen wordt natuurlijk )
en geloof maar dat het publiek het verschil merkt.
niet op de bekende bruiloften inderdaad, maar dan is 5000 man ook wel al een erg grote

heb je ooit een avondje op een minimoog gespeeld, of een andere via een goede pa ? , als ik zo vrij mag zijn...

Om het publiek te vermaken heb ik geen Minimoog nodig. Zelfs geen serieuze synth.
Met mijn budget-setup kan ik alles bereiken.. En ja, ik heb een publiek van ruim 7500 man te woord moet komen te staan. Denk je echt dat die mensen het verschil tussen de twee synthesizers kunnen omschrijven?

nee dat geloof ik,
heb wel eens een halve avond gevuld met een bierblikje, was erg leuke muzikale ervaring. ( met dat omgebogen lipje )
maar zou zeggen ga er eens een uitproberen, gewoon voor de fun...

Eerlijk zijn is soms een nadeel, maar het levert je nooit een ban op....

Dan ben ik ook eerlijk en zal ik opmerken dat je er vaker volstrekt naast hebt gezeten met technische details over synths - en stug volhouden dat Iets Zo Was terwijl een dozijn mensen je corrigeerden, dus dat laat ook zien hoeveel gewicht er aan je mening hangt.

Serieus. Vind iemand met een echte Mini en ga daar eens even voor de gein op spelen.

Ja, een echte kok kan ook een lekkere maaltijd maken met instant noodles, separatorvlees en een pakje Cup-A-Soup, maar dat wil niet zeggen dat je dat ook gelijk maar moet gaan serveren in je Michelin-ster restaurant.

Ja, je moet open-minded blijven en niet alle cheape zooi maar op 1 hoop gooien; maar pas dat ook eens andersom toe en schuif het kwaliteitsspul niet direct opzij omdat jij niet in ziet waarom mensen daar helemaal dol op zijn. Want het heeft helemaal niet altijd met marketing en hype en voorouderverering te maken.

Denk je echt dat die mensen het verschil tussen de twee synthesizers kunnen omschrijven?

Nee, maar uiteindelijk spelen die mensen er niet op, maar speel jij er op. Moet je daarom maar met whatever will do the job genoegen nemen?

je hebt volgens mij nog nooit zelf achter een toetsenbord gestaan, live voor , wat zullen we zeggen 5000 man ?
het maakt wel verschil of je een moog speelt , hoe hij doorzet, of je de randen van de pa kan gaan opzoeken als je wilt, of dat je een digitaal sausjes keyboard je presets laat weergeven.
tis het gewicht het onderhoud etc, maar anders zou je nog meer mini en andere vintage muk zien.
keyboards zijn handig , maar klinken echt niet zo goed . smallere geluidsband, mindere interface voor tweaken.
neem nu ook een vk8m en een andromeda, soms een oudere roland e serie etc, maar had ik de ruimte en vooral
de kracht en/of de roadies , zou ik wel weer 'n jp8 overal mee heen schouwen , en een minimoog !
en een echte hammond. en niet alleen voor de kast. ( het is wel vervelend als er iets kapot gaat of gestolen wordt natuurlijk )
en geloof maar dat het publiek het verschil merkt.
niet op de bekende bruiloften inderdaad, maar dan is 5000 man ook wel al een erg grote

heb je ooit een avondje op een minimoog gespeeld, of een andere via een goede pa ? , als ik zo vrij mag zijn...
2 minimoogs naast elkaar klinken ook weer anders , er spelen zelfs mensen op
een minimoog die defect is maar dit pas merken als ze het vergelijken met een minimoog die wel goed werkt , en al die tijd maar beweren dat de minimoog vet klinkt :D
Of een minimoog live beter klinkt dan digitaal heeft te maken met een goede PA , goede afregelen van het geluid en de juiste man achter de Minimoog.
Soms staat een minimoog ook alleen voor de show op het podium en halen ze
het geluid gewoon uit een module , denk je dat het publiek dit merkt :D

Dan ben ik ook eerlijk en zal ik opmerken dat je er vaker volstrekt naast hebt gezeten met technische details over synths - en stug volhouden dat Iets Zo Was terwijl een dozijn mensen je corrigeerden, dus dat laat ook zien hoeveel gewicht er aan je mening hangt.

Serieus. Vind iemand met een echte Mini en ga daar eens even voor de gein op spelen.

Ja, een echte kok kan ook een lekkere maaltijd maken met instant noodles, separatorvlees en een pakje Cup-A-Soup, maar dat wil niet zeggen dat je dat ook gelijk maar moet gaan serveren in je Michelin-ster restaurant.

Ja, je moet open-minded blijven en niet alle cheape zooi maar op 1 hoop gooien; maar pas dat ook eens andersom toe en schuif het kwaliteitsspul niet direct opzij omdat jij niet in ziet waarom mensen daar helemaal dol op zijn. Want het heeft helemaal niet altijd met marketing en hype en voorouderverering te maken.

Nee, maar uiteindelijk spelen die mensen er niet op, maar speel jij er op. Moet je daarom maar met whatever will do the job genoegen nemen?

Heel wat pro muzikanten vinden het geen probleem om hun minimoog solo op een
digitale synth te spelen , ik denk dat vooral hobby muzikanten het een probleem vinden.

Het gaat uiteindelijk om het resultaat. Of dat zaagtandje nu uit een Moog komt, of uit een Roland JV-1010: het gaat erom wat te horen is.

dus n concertpianist kan net zo goed op een oude brakke upright gaan spelen.
dus met n multi fx stompbox zijn alle pedalen verder overbodig.
dus 1 budget ibanezgitaartje maakt alle anderen overbodig.
dus een cheap ass behringer mixertje maakt alle mixers verder overbodig.
dus de ah huiswijn maakt alle wijnen verder overbodig.
dus federer kan net zo goed met n cheapo racket gaan spelen.
dus sven kramer kan in zn spijkerbroek gaan schaatsen.

je zult nooit een mm toe geven, zoveel is inmiddels duidelijk.
in een andere draad werd je gewezen op onjuistheden, maar je blijft alles maar met volle overtuiging opschrijven en iedereen heeft verder ongelijk.
er zijn best situaties te bedenken waarbij het niet veel uitmaakt of je een mini of iets anders gebruikt.
maar dat wil niet zeggen dat er geen veel verschil is.
In andere situaties komt het er wel op aan of die mini die sound maakt of iets anders. maar dat gaat er niet in bij je, want jij weet hoe t voor anderen is, terwijl anderen zelf jou juist vertellen dat het voor hen wel degelijk van belang is???
Hoe moeilijk is het om ervaringen van anderen mee te laten wegen in je kijk op de wereld?
die ervaringen van anderen niet aan de kant schuiven omdat ze niet in jouw straaje passen, maar ze s aan te horen en je af te vragen waar ze vandaan komen.

en nu is t echt basta :D

Om het publiek te vermaken heb ik geen Minimoog nodig. Zelfs geen serieuze synth.
Met mijn budget-setup kan ik alles bereiken.. En ja, ik heb een publiek van ruim 7500 man te woord moet komen te staan. Denk je echt dat die mensen het verschil tussen de twee synthesizers kunnen omschrijven?

Dude, echt, het is nogal een verschil of je in een coverbandje voor 7500 lallende tokkie's speelt of dat je in een bandje speelt in een zaaltje van hooguit 600 man gevuld met muziekliefhebbers. Ik weet zowat zeker dat het PA wat jullie mee zeulen niet van de klasse is waar ik het over heb...

Je hoeft natuurlijk niks van ons aan te nemen. Wij hebben nog nooooooit een Minimoog na proberen te doen op (laat staan al) een andere synth.

Als voorbeeld, ik heb een SH101 en en DSi Mopho. Beiden analoog. De 101 is nieuw, de SH oud. In theorie zou je met de Mopho het geluid van de 101 na moeten kunnen maken, beiden analoog, oscillator en sub oscillator, zaagtand en blokgolf. Denk je nou echt dat dat lukt? Mooi niet.

En nu komt er iets waar de TS het mee zou moeten doen: Iedere bak heeft zijn eigen karakter. Ga spelen op beiden SYNTHS. Staat het geluid van de 77 je meer aan dan dat van de DX, ga ervoor. Zoals gezegd zijn beiden voorzien van hetzelfde klavier. Ik weet niet wat de 77 weegt, maar de DX is zwaar... maar de DX is en blijft een icoon en dat zal ie ook altijd blijven. Die is denk ik meer waardevast dan de 77.

nee dat geloof ik,
heb wel eens een halve avond gevuld met een bierblikje, was erg leuke muzikale ervaring. ( met dat omgebogen lipje )
maar zou zeggen ga er eens een uitproberen, gewoon voor de fun...

:D

Ik heb wel eens een avond gevuld met een oude radio en bier, en water, en een hamer. Ik heb mezelf en zo'n 25 camping gasten op Lowlands toch zeker 6 uur lang vermaakt. En mezelf toch zeker 12 uur.

8)

Er is een plug-in in de maak van al die sounds
http://youtu.be/T8__85mua2w
Twee keer FM 7 vst met een beetje Chorus en verb geeft je het ook btw.

Motif (es) rack/keys met plg 150 dx geeft je ook alle DX7 II sounds
Nog mooier is een TX 816 rack waar ze unisone allemaal ontstemd en geplanned staan

http://youtu.be/j2emXkQ0HAA

Voor je eigen gemoedsrust en spelervaring/feel .. Koop idd die bak uit het filmpje, de DX 7 ii FD ... Geen S! Wel raar dat je 500 euro voor die ouwe bakbeesten moet neerleggen.

Allereerst mijn excuses als mijn posts belerend of eigenwijs overkomen. Als ik ergens ongelijk heb, dan is het niet verboden om mij te corrigeren.
Wat ik hier heb gepost, zijn mijn ervaringen. Iemand anders kan het helemaal anders zien.
En vergeet niet van de korreltjes zout te nemen.

Een JV-1010 is niet hetzelfde als een Minimoog, maar in de video van Manfred Mann klinkt de synth-solo op de JV-1010 niet minder mooi; alleen anders. Dat is mijn mening.

Wat betreft de waardevastheid van de DX-7: dat kan in het voordeel werken voor de SY. Heb je voor minder geld meer synth. En ja, een SY-77 is groter en zwaarder dan een DX-7.

Back