geluidskaart zegt: skrieeee

Bazz

Stamgast
Sinds kort gebruik ik Absynth als softwarematige synthesizer in Cubase sx. Wel een leuk programmaatje enz. maar als ik sommige tonen maak, of willekeurig er een aansla van een van de presets, krijg ik soms een soort hele hoge piep en wat 'krrrrst' 'skrieee' geluiden, niet helemaal wat ik wil dus.
Wat veroorzaakt dit probleem? en is dit probleem softwarematig te verhelpen? volgens mij ligt dit namelijk aan mij slechte onboard geluidskaart die er in deze computer zit. (dan zal het dus niet lijkt me)
Ik zit er al een tijdje over te denken namelijk om een nieuwe geluidskaart te kopen...

Kun je dit ook recreeren als je een sequence maakt, dat het steeds terug komt? En hoor je dat geluid ook als je die sequence export als wav (dus niet omrouten en opnemen!)?

ik heb het geprobeerd, en wanneer ik dus een bepaalde toon (die als je deze aanslaat gaat kraken) sequence dan gebeurt dat in het patroontje ook. maar als ik het exporteer naar wave dan is het er niet meer...
ik snap dit niet...

Staat Absynth niet te hard? Staan alle settings van je geluidskaart 'normaal' ?

Want als het uit absynth zou komen, dan zou je het in het ge-exporteerde bestand ook moeten horen zoals bikkel al suggereerde.

klinkt als latency...

komt ie: als je het geld voor absynth over hebt kan je ook wel een goeie sound card kopen, bv de m-audio audiophile 2496... is anders zonde van je investering in absynth..

Olaf

Klinkt als feedback ofzo? Zou kunnen kloppen want bij audio mixdown gaat het wel goed... hmmm

Arv

ja een nieuwe geluidskaart lijkt me inderdaad een goede investering, ik zat ook al een tijd te denken aan die Audiophile 2496. Maar ik zit nog te twijfelen, weet iemand misschien een betere kaart voor ongeveer 200-250 euro?
Ik heb niet zoveel in/uitgangen nodig, want ik heb er een mixertje hiervoor..

tsjaa...ik heb er nog steeds last van. Tijdje geen Absynth gebruikt, maar als ik dus een bepaalde preset aanklik zodat er geluid hoort te ontstaan lijkt het alsof er iets 'crasht'. Ik hoor een heel akelig hoog geluid, met allemaal krassen en tikjes erdoor. Dat hoor je meestal alleen maar als je een toets indrukt, als je deze loslaat hoor ik nog een soort tikjes daarna door mijn boxen en het houd pas op als ik een andere preset, die het wel doet aansla.
Ik heb een Audiophile24/96, kvind het een goede kaart, en betwijfel of het daaraan ligt.
Wie heeft er een oplossing?
M.v.g
Bazz

een audiophile is een goede geluidskaart, dus als je 'm goed ingesteld hebt zal het daar niet aan liggen.
misschien is er wel iets mis met absynth... heb je NI al gemaild ofzo?

nee ik heb ze nog niet gemaild. Ga ik binnekort doen als ik geen oplossing vind.
Maar het lijkt wel alsof het geluid gewoon 'crasht'. Jammer dat ik het niet even op kan nemen, en uploaden, maargoed.
En ik zou niet weten hoe je absynth zachter kan zetten, het programma zelf dan. In cubase (waarmee ik het aanstuur) kan dat wel, maar dat hoor je alleen als je het inspeelt...

Klinkt mij als een oude illegale versie van Absynth die dat had.
Updaten is een optie?

Probeer eens wat anders qua drivers. Daar kan het ook aan liggen.
Maar onboard geluidskaart is leuk voor monitoring.
Zonde om je dure software op een minderwaardige ruisende geluidskaart te gebruiken zeg ik dan maar.

Ik denk niet dat het aan je geluidskaart ligt maar aan Absynth!
Ik kan me nog herinneren toen ik voor het eerst Absynth draaide (Legaal :D ) ik ook een vreselijk geluid kreeg bij het switchen van presets maar ik heb dit verholpen door een update te downloaden.
Welke versie van Absynth draai je nu overigens 1 of 2 ?

gewoon nog 1, maar het gekke is dat als ik een preset die zegmaar crasht gewoon afmix als wav, er dan wel normaal geluid uit komt.

Back