De ik heb (af)gebouwd draad voor 2014!

Ik mis toch wel het een en ander.

3 living vco's.. Een triple wavefolder, een sequencer met glimmend alu panel, een modded dr110 en en en..

Ik stel voor dat je even een panorama foto maakt op verschillende verdiepingen! ;-)

Ja maar ja maar, rondslingerend en half af spul valt toch niet onder "systeem"?

Dit er nog bij dan?

38E7786C-E1B9-4613-B853-162EDC81D752-551-000000ED76DBD44B_zps8fbb6712.jpg

Die stuurt een puls uit elke 5de stap. Lees de CD4017 datasheet maar.

Attachments

• baby-8 manual.jpg
    baby-8 manual.jpg
    40,3 KB · Bekeken: 114
Dit jaar de ARP 2600 kloon gebouwd. Moet nog wel de bekende bugs eruit halen, maar doet het op zich al prima. Erg fijn apparaat.

Onlangs ook die DR55 kloon in elkaar gezet.
Nu bezig een drum sequencer te prototypen op Attiny.

Dit jaar de ARP 2600 kloon gebouwd. Moet nog wel de bekende bugs eruit halen, maar doet het op zich al prima. Erg fijn apparaat.

Onlangs ook die DR55 kloon in elkaar gezet.
Nu bezig een drum sequencer te prototypen op Attiny.

Foto dan!

En die drumsequencer daar ben ik errrrg benieuwd naar. Wat wordt het voor iets?

Oh ja, voice board (cowbell, hats en cymbal) uit een 808 gekloond.

componenten kant
2Xxw5I.jpg

koperkant
WUnIYi.jpg

Boel gaatjes boren ...

Laatst gewijzigd:
Oei, die foto's staan er wel heel groot op.
Ben nieuw hier, is er een manier om afbeeldingen te schalen naar bv 50%?

Laatst gewijzigd:
Foto dan!

En die drumsequencer daar ben ik errrrg benieuwd naar. Wat wordt het voor iets?

Foto's staan er op. Excuses voor de afmetingen.

De drum sequencer wordt er in eerste instantie één met een 16 stappen interface.

E.e.a draait nu op een arduino met daarnaast een aantal shift registers om het aantal beschikbare pinnen uit te breiden. Die shift registers zijn eenvoudig te chainen dus de interface is makkelijk uit te breiden in blokken van 8 stappen. De firmware houdt daar ook rekening mee.

Op dit moment ben ik bezig met het schrijven van de eerste versie van de firmware. Editing van de sequences (meerde "kanalen" uiteraard) werkt nu. Volgende klus worden de triggers uit.

Daarna weer een deel van de interface toevoegen.

MIDI in/uit staan uiteraard ook nog ergens op de wensenlijst.

Foto's staan er op. Excuses voor de afmetingen.

De drum sequencer wordt er in eerste instantie één met een 16 stappen interface.

E.e.a draait nu op een arduino met daarnaast een aantal shift registers om het aantal beschikbare pinnen uit te breiden. Die shift registers zijn eenvoudig te chainen dus de interface is makkelijk uit te breiden in blokken van 8 stappen. De firmware houdt daar ook rekening mee.

Op dit moment ben ik bezig met het schrijven van de eerste versie van de firmware. Editing van de sequences (meerde "kanalen" uiteraard) werkt nu. Volgende klus worden de triggers uit.

Daarna weer een deel van de interface toevoegen.

MIDI in/uit staan uiteraard ook nog ergens op de wensenlijst.

Haha die fotoos doen wel iets met de leesbaarheid van het forum ja, maar het is ook een flinke klus geweest dus het mag!

De cowbell, hats en cymbal PCB kan ik helaas niet zien maar ik vind het heel interessant en die sequencer die wil ik in de gaten houden. Kan dat? Houd je ons hier alsjeblieft op de hoogte? Ik heb hier nog wat 808 cloontjes liggen en ik wil er heel graag een toffe sequencer voor...

Oei, die foto's staan er wel heel groot op.
Ben nieuw hier, is er een manier om afbeeldingen te schalen naar bv 50%?

Gebruik Imgur in plaats van ImageShack, die biedt je direct linkjes aan voor een grote klikbare thumbnail-versie. Je kleine foto's zijn nu helemaal niet meer te ontcijferen ;)

Iedere 5e stap staat wel in het tekeningetje maar niet in de datsheet van de 4017. Het is iedere 10e stap en voor de 4022 iedere 8e stap. Deze output is orrsprongelijk bedoeld ommeerdere 4017/4022 chip in cascade te zetten en zo meer stappen te krijgen over meerdere chips.

Haha die fotoos doen wel iets met de leesbaarheid van het forum ja, maar het is ook een flinke klus geweest dus het mag!

De cowbell, hats en cymbal PCB kan ik helaas niet zien maar ik vind het heel interessant en die sequencer die wil ik in de gaten houden. Kan dat? Houd je ons hier alsjeblieft op de hoogte? Ik heb hier nog wat 808 cloontjes liggen en ik wil er heel graag een toffe sequencer voor...

Doe ik. Ik zal komende week ook wat foto's maken.

Back