De ik heb (af)gebouwd draad voor 2016!

SmartBits

hodie mihi cras tibi
Staff member
De beste wensen en veel knutselplezier voor 2016! :okdan:

SHOW HIER --> JE ZELFBOUW STUDIO GEAR FOTO'S!

Ook 2016 wordt natuurlijk weer 1 groot bouw/knutsel/fröbel-extravaganza en dit is dè plek om je creaties ten toon te stellen!

Ik ga 'm aftrappen met m'n eerste van dit jaar, een RYO Penta sequencer:

IMG_4214_zpsxkrfajov.jpg

Ik heb nog geen foto's maar ik heb alweer af:

Falafulars Corny Rhythms
Random Source SSG en Reseq... En binnenkort ook de Wave Multiplier :)

corny rhythm=leuk.
Ik heb een euro-versie van ken stone's cgs10 keyboardje gefreubeld:

Attachments

• IMG_7651.jpg
    IMG_7651.jpg
    30 KB · Bekeken: 185
Beste wensen mensen!

Deze was afgelopen week ineens af, een Corny Rhythm met 3 Biz Markie beatbox samples in plaats van congas. Het is dat ik het je vertel hier anders had je het er nooit in gehoord zo goed klinkt het :okdan:

2A77AD48-A73C-4DAF-8C6C-2A025F83B106-6937-00000616B724A56D.jpg

Nou ja, bijna af dan, een komplete kast voor de WORM studio in Rotterdam, met bijna alleen NL modules (naast wat doepfer utilities dan, die vind niemand sexy genoeg voor de zelfbouw) van mij, en Falafular, Ginko, en Timo

Attachments

• the WORMular case.jpg
    the WORMular case.jpg
    38,1 KB · Bekeken: 180
Haha, das best logisch ja. Mijns inziens vrij nutteloos maar logisch. :)
Haha, ja, da's inderdaad de master, maar kan zowel positief als negatief signaal uitsturen. Afhankelijk of je 'm volledig naar links of naar rechts draait. Zijn fijne mixertjes met wat karakter, gebaseerd op de Moog CP3 mixer, voorbij de 1 uur gaat ie mooi een beetje vervormen.

Ik werd gek van mijn single bus 1V/oct keyboard controller van MFOS. Er was niet mee te spelen dus er moest een midi2CV interface komen. Maar wel zoveel mogelijk zelfgemaakt. Het is die van Hexinverter geworden (http://www.hexinverter.net/midi2cv/). Ze stellen alles beschikbaar op hun site, de schema's en ook de firmware. Dus als eerste heb ik een archaïsche PIC programmer gemaakt. Gelukkig had ik nog mijn oude computer bewaard waar nog een COM poort in zit. Daarmee de firmware erin gezet, mijn eerste zelf geflashte PIC! Erg leuk om te doen.
720.jpg

En ziehier mijn midi2CV interface. Hij speelt de sterren van de hemel. Legato als een trein, en niet meer vals. Je kan er ook 4-stemmig polyfoon mee spelen en velocity kan ook. En ik heb nu eindelijk zonder probleem mijn oscillatoren kunnen stemmen. Erg blij mee! :)

720.jpg

720.jpg

Laatst gewijzigd:
PS: ik heb voor 6 euro een PCI-express kaartje gekocht met 2 COM poorten zodat ik ook met mijn nieuwe computer PIC's kan flashen. Daarmee heb ik inmiddels ook de VCADSR en de Digital noise van Electric Druid gemaakt.

Back