De ik heb (af)gebouwd draad voor 2014!

Verry nais! Volume en pan, I presume? Zoiets wil ik ook nog eens bouwen, lijn mixer in't modulaire rek, geen geemmer meer met losse 4-kanaals mixertjes.

Deze heb ik gisteren afgemaakt:
20140505_233026_zps1gwjwg1w.jpg

Achter de schermen is er nog wat werk, PCB bungelt nu gewoon:

20140505_233040_zpsbde4t4xy.jpg

Zo'n Benjolin is geinig!

Ik docht al wat een compact benjolinnetje joh! Mooi

Die Mixster heeft geen pan maar een pre fade auxiliary...

Gisteren pcb, panel en IC's binnengekregen, vandaag eerste afgemaakt:
20140511_215856_zpstxscj0nd.jpg

Een Polivoks VCF, tof filter, weet nog niet of ik er twee "nodig" heb (zoveel kits had ik gekocht), maar lekker.

20140511_215908_zpstkitmt4r.jpg

20140511_215920_zps3swcbfqj.jpg

je hebt de jacks er ook lekker ingeprakt zie ik :)
ik heb ipv die switch daar een jack gemaakt.

Dit zijn die nieuwe jacks van Thonk die ik eigenlijk voor de Synthrotek EKO delay wilde gebruiken, maar daar niet zo goed pasten (uiteindelijk toch wel gebruikt). Heb er 50 stuks, dus die moeten toch op :-)
Op zich gaat het wel, ze zijn wat groter en de aansluitingen zitten op niet zo heel handige plaatsen, maar ze "snappen" wel lekker als je een stekker erin steekt, geen verkeerde jacks.

Deze lagen al enorm lang in de lade, eigenlijk was het de bedoeling om er drie achter een panel te hangen. Dat panel gemaakt, paste niet, gefrustreerd in de hoek gesmeten. Uiteindelijk toch !aar eens opgepakt. Een van de drie zat al in een getto-panel, de rest nu dus achter een ander panel:
20140512_230648_zpsaipug9z0.jpg

Frequency central 100m envelope generators, allereerste versie, zelf nog aangepast voor 9mm alpha POTS.
Fijne adsr, aanrader!
20140512_230708_zps0n9zxkwm.jpg

DIY pressure points, sort of
20140514_225608_zpsfdelgtka.jpg

Simpele build, met schakelaars uit de rotzooibak.
Manual gates (schakelaars, en onderste rij jacks) en CV (potmeters en bovenste rij jacks)
Potmeters zijn van Alps, weirde footprint, maafeelst lekkere feel

Assen zijn kort en d-shaped, moet nog beter passende knoppen vinden.

DIY pressure points, sort of
20140514_225608_zpsfdelgtka.jpg

Simpele build, met schakelaars uit de rotzooibak.

mooi zo, 'k hou van die recuup dingetjes,
hoe minder het kost, des te beter voor het milieu zeg ik altijd.

Getto panel man returns:
20140515_230100_zpsyl66v7wd.jpg

Dual AND gates, gemaakt met itead printje. In dit verzamelpanel wil ik ook nog iets van comparators maken, maar die zijn nog niet klaar.

Had je geen lineaal ?

Dwangmatig uilijnen is wel een beroepsdeformatie bij designers he?

Normaal gezien doe ik wat beter mijn best maar voor zo'n bottelullenpanel niet (dan nog gaat het regelmatig fout, ben ook maar een mens).
Maar ik zal jouw zelfgemaakte panels voortaan als inspiratie laten dienen, komt het vast goed! ;)

Dus, bij ModLab deze week een joystickmodule gemaakt op basis van een schema van MFOS:
MFOS Joystick

De joysticks heb ik dit jaar bij de Veronmarkt op de kop getikt, aanrader voor de jacht op funky ouwe shit (paneelmeters, knoppen, etc. etc).

20140529_181216_zps6yow3hic.jpg

Stuk dubbelzijdig PCB materiaal gebruikt, want daar ga ik voor zelf etsen zeker niet aan beginnen nu ik door heb hoe handig iTEAD is.

Simpel en doeltreffend moduletje, ondanks het feit dat een fatsoenlijke joystick lastig te vinden is, een aanrader!

Belettering trouwens met toner transfer gedaan, bij mij werd dat altijd nogal grauw en grijs, kan aan het papier of toner liggen. Vanochtend had ik ineens het lumineuze idee omdat met een wattenstaafje met vulpeninkt te bewerken. Werkt super, je wrijft het zo van het panel af, maar de toner is een beetje poreus, en daar blijft het goed zitten. Ziet er een stuk beter uit.

Back