Nieuwe Nord op NAMM2014?

@Tom, maak je niet druk, je kan je Win gerust updaten en het blijft werken.

Ik maak me niet zozeer druk over mijn G2, maar met al die andere instrumenten is het helaas de realiteit.

Ik deel die frustratie hoor, zeker ook omdat er een tijd komt waarop je de editor voor de G2 helemaal niet meer aan de praat krijgt en dan heb je effectief een stuk rood ijzer met wat PCB's erin over.

De nord modular 1 kon je ook editten vanuit het menutje zelf.
De edittor zelf werkte bij mijn nieuwe setup niet meer.
Ik geef je helemaal gelijk, Microsoft zijn schuld trouwens!, niet Cavia.

De nord modular 1 kon je ook editten vanuit het menutje zelf.
De edittor zelf werkte bij mijn nieuwe setup niet meer.

Zal ongetwijfeld indruk maken op de Namm, goede zet van C(l)avia !
17992_cute_guinea_pig-8227.jpg

Wellicht wordt het een NL2FX. Zeg maar de 2x, maar dan ook met effecten en wellicht meer DSP en USB port....en dan goedkoper dan de NL4.

Nord heeft al alles, van synth tot orgel, maar geen arranger-keyboard, à la Tyros. Dus als Nord nog een marktgaatje zoekt voor een Nord-Arranger?

Alle gekheid op een stokje: ik gok dat Clavia wat dingen gaat samenvoegen: bijvoorbeeld de Wave plus Nordlead 2, plus effecten.

Je kan toch moeilijk verwachten dat een OS producent tot het einde der tijden niet vooruit wil met zijn technologie omdat er dan bepaalde oude progjes niet meer zouden draaien? Dan moet cavia zich maar niet helemaal afhankelijk maken van een andere fabrikant voor hun tool.

Microsoft meldt trouwens ruim op voorhand wanneer een belangrijke technologie gestopt gaat worden. Voor de COM structuur bv heb je zo'n 3 Windows versies om over te stappen en tools die je helpen met om te zetten naar .NET in de nieuwe programmeeromgevingen. Als Cavia geen nieuwe/omgebouwde tool wil schrijven voor HUN EIGEN product na x jaar, waarom zou je dan verwachten dat Microsoft zich gaat aanpassen aan een tool van ANDERMANS product van x jaar geleden?

Je kan toch moeilijk verwachten dat een OS producent tot het einde der tijden niet vooruit wil met zijn technologie omdat er dan bepaalde oude progjes niet meer zouden draaien?

Ja eh ja en nee.

http://www.joelonsoftware.com/articles/APIWar.html

Al had in dit geval Clavia alles kunnen oplossen als ze de zwik gewoon open source hadden gemaakt, dan was 't iemand anders z'n probleem geweest.

Apple is hier nog agressiever mee, maar eigenlijk is daar weinig mis mee. Het probleem is zoals altijd dat hardware - eenmaal de deur uit - als "dood" wordt beschouwd, en software niet.

nord A1 uitgeklede lead 4

24-voice polyphonic and four part multi-timbral. Wat betreft stemmen dus niet uitgekleed maar volgens mij wat betreft functionaliteit (1 LFO vs 2) en bediening wel.

Beetje raar product vind ik het......

1850 voor een Nord 4 en 1600 voor zo'n A1? Yeah right.

ja, vaag, dit product begrijp ik ook niet. Als je die teksten ook leest:
De user-interface is bijgewerkt, om het programmeren van sounds sneller én gemakkelijker te maken, zonder in te boeten aan flexibiliteit. Nord-baas Hans Nordelius meldt dat de vernieuwingen zijn doorgevoerd met het oog op de tijdsdruk, die studiomusici tegenwoordig ervaren.
Wat een vage zin, het maken en aanpassen van een sound op de nord lead 4 is echt extreem simpel en alles is via de interface zo te bereiken. Dit lijkt veel meer op een synth release om maar iets nieuws te kunnen presenteren op de namm, met een kostenreductie op productiekosten voor de hardware.

Die A1 lijkt heel erg op een nord lead 4, maar dan met minder knopjes om het programmeren gemakkelijker te maken en wat minder functies. Ik heb sinds kort een nord lead 4, maar ik zou echt niet weten welke doelgroep liever een A1 heeft met minder knoppen en functionaliteit om zo 250 euro te besparen (zeker niet in die prijsrange waarin de nord lead zich nu bevindt).

photoshop zo te zien.

Ik zou nog eerder gokken op een controller, dan dit afschuwlijke ding ;-)

True, maar toch, analogue modeling, is dat ook al niet iets wat de nord4 doet? Ik ben niet overtuigd van de echtheid van dit product.

Zo, dat had ik ff niet verwacht, maar wat een tegenvaller. Gericht op toetsenisten die niet kunnen patchen denk ik? Ik zou altijd voor nord4 gaan of zelfs de 1, 2 of 3.

Back