Nieuwe Nord op NAMM2014?

VasC

Dat smurfen we...
Deze afbeelding staat op de site van Clavia:

attachment.php

Zal dit gewoon de NL4 zijn, of toch iets anders?

Attachments

• Nord.jpg
    Nord.jpg
    16,5 KB · Bekeken: 80
Ze hadden al eerder een Teaser aankondiging op hun site staan dat er op de NAMM iets nieuws zou komen.

Gezien deze nieuwe foto met duidelijke plaatsing van de controlknoppen (helemaal links),
en uit productie halen van de Nord Wave, denk ik een opvolger van de Nord Wave.

Alle Nord Stage/Piano/Electro modellen hebben de controls in het midden zitten.
De synth modellen altijd aan de linkerkant. De Nord Lead 4 is al aangekondigd en leverbaar.
Dus zeer waarschijnlijk een Nord Wave 2, of..... een compleet nieuw Synth gerelateerd product.

er zit ook de bekende pitch stick op zo te zien, dus hopelijk een betaalbaar synth product

Dat zal wel helaas niet, Nord staat nu al jaren garant voor oersaaie IKEA synthesizers
wat een sufkutten merk is dat geworden zeg

die nord lead 4 heb ik vandaag voor het eerst uitgeprobeerd, Ik was geen nord lead fan, maar holy cow, wat een sound komt daar uit!

modular G3... dat zou mooi zijn.

De Nord Modular (en G2) voorzag in een behoefte - tegenwoordig is Eurorack hip, overal te koop, en er is volop keuze. Hoewel een NM wel nog ruimte heeft is die ruimte al lang niet zo groot meer. Als ze wat bouwen moet het zeker CV/Gate, klokpuls e.d. "praten".

De NL2X heeft minder dan de helft van het bovenpaneel bezet met knoppen; ik denk dat dit een Wave is.

Ik denk dat een G3 die 100% in het digitale domein blijft nog altijd succesvol kan zijn mits ze de voordelen van een digitale modular ook echt ten volle benutten (iets wat ze bij de G2 maar deels hebben gedaan). Zeker als ze daar de nieuwe Nord Lead 4 en Nord Wave snufjes in stoppen.

Mijn hoop op een G3 is echter al jaren vervlogen (en niet onterecht als ik de geruchten mag geloven).

Laatst gewijzigd:
De NL4 is misschien wel het beste wat ik ooit heb gekocht op synth gebied

was misschien wat kort door de bocht ;) had het vooral over hun electro's en stage daar ben ik echt allergisch voor en natuurlijk ook een beetje gefrusteerd dat ze die modular aan hun lot hebben overgelaten

was misschien wat kort door de bocht ;) had het vooral over hun electro's en stage daar ben ik echt allergisch voor en natuurlijk ook een beetje gefrusteerd dat ze die modular aan hun lot hebben overgelaten

Ik deel die frustratie hoor, zeker ook omdat er een tijd komt waarop je de editor voor de G2 helemaal niet meer aan de praat krijgt en dan heb je effectief een stuk rood ijzer met wat PCB's erin over.

Ik snap dat het niet hun cashcow is maar dit is wel een beetje de andere kant van het spectrum als je het mij vraagt. :(

zeker ook omdat er een tijd komt waarop je de editor voor de G2 helemaal niet meer aan de praat krijgt en dan heb je effectief een stuk rood ijzer met wat PCB's erin over.

En dan heb ik slechts de engine..
Nu draait de pc in mijn hok nog op XP, dus voorlopig houd ik die maar aan alleen voor de G2, maar voor de eeuwigheid is het blijkbaar allemaal niet bedoeld.

Dit is voor mij de reden dat ik alleen hardware synths koop waarop ik (bijna) alles vanaf de synth zelf kan programmeren. Reden waarom ik b.v. mijn PLG150AN board verkocht heb en een AN1x terug gekocht heb en bijvoorbeeld een NL2x heb :-)

Voor mij geldt dat ook steeds meer.
Ik heb een hele tijd met veel plezier muziek gemaakt met de computer als ondersteuning, maar vooral voor de wat oudere apparaten wordt het steeds lastiger om dat pc-technisch allemaal aan de praat te houden.

Dat is o.a. de reden dat ik mijn VariOS heb weggedaan.
Voor de PLG150-an geldt hetzelfde inderdaad.
Bij alle spullen die ik nieuw aanschaf stel ik ook de eis dat het allemaal op het instrument zelf te doen moet zijn. Een editor ter ondersteuning op computer of tablet mag best, maar zonder software moet het apparaat ook nog te bedienen zijn.

Een voordeel is wel dat er, in ieder geval voor de iPad, steeds meer Midi apps komen waarin je zelf de software kunt vormgeven (bijvoorbeeld Lemur en TB MIDI Stuff). Dat verlengt de houdbaarheid aanzienlijk denk ik, maar dan nog zie ik dat slecht als ondersteuning.

Back