ableton

spoyy

Ingeburgerd
hallo,
bij deze heb ik een probleem en die is alsvolgt: ik heb ableton 9 suite geinstaleerd voor windows 8 maar nu heb ik het probleem dat mijn ableton mijn vst's niet kan vinden is dat omdat windows 8 nog niet veel vst's heeft of ligt het dan aleen maar aan 32 64?

Weet je waar je Plug-Ins staan op je PC? (Ik denk dat iemand anders je daarin kan helpen ik heb OSX)

Als je dat doet. Klik in Ableton op Preferences.. Dan tabblad File Folder, dan kijk je onder Plug-Ins en kan je zelf een path maken naar de map waar je plug ins staan.

dat weet ik uiteraard al :) alles staat juist aangeduid de vst's staan in de opgegeven map.
maar ableton wil ze nog steeds niet vinden hmmm

normaal gesproken sla je al je VST in een specifieke folder op.
Geef aan in de preferences van ableton dat je een custom folder wilt gebruiken en selecteer deze. Misschien moet je nog even op rescan klikken.

en dan zouden ze allemaal netjes moeten verschijnen in je ableton browser onder t kopje plugins.

Hou er ook rekening mee dat als je 64 bit ableton gebruikt, je enkel de 64 bit VST's ziet. De 32 bit versies worden dus genegeerd.

hallo,
bij deze heb ik een probleem en die is alsvolgt: ik heb ableton 9 suite geinstaleerd voor windows 8 maar nu heb ik het probleem dat mijn ableton mijn vst's niet kan vinden is dat omdat windows 8 nog niet veel vst's heeft of ligt het dan aleen maar aan 32 64?

Rare zin..

Heb je de 32-bits of 64-bits versie geinstalleerd?

64-bits Live draait geen 32-bits plugins zonder JBridge oid.

Welke versie van Windows of hoeveel bits; dat heeft werkelijk geen fluit te maken met je plugins.

Back