geen midi signaal/activiteit

Romi

Nieuwkomer
Hi, ik heb een probleem waar ik niet uit kom. Ik heb een elektronische piano aangesloten met een midi kabel aan mijn Motu Ultralite en deze met firewire aan m'n laptop gekoppeld. Alles heeft gewoon gewerkt, tot op een dag ik op eens geen MIDI activiteit meer zag in Cubase en Ableton.

Ik heb om te testen een oude laptop aan de MOTU aangesloten en deze ontving wel signaal (deze is alleen supertraag en verder totaal niet meer geschikt om mee te werken). Voor m'n oude laptop heb ik een andere aansluiting (1394) en op m'n nieuwe heb ik de firewirekabel via een smartcard aan m'n laptop gekoppeld. Het probleem zou dus kunnen zitten in de kabel, smartcard of huidige laptop.

In Cubase kan ik wel de MIDI aansluiting zien, alleen zie je geen activiteit. En verder functioneert al het geluid via de MOTU ook gewoon goed. Daarom ben ik geneigd te denken dat het niet aan de kabel en smartcard ligt.

Ik heb de drivers opnieuw geïnstalleerd, velen malen, zonder succes. Ik weet echt niet meer wat ik kan doen. Wie kan me helpen??

Hi Arpatle, Heb andere MIDI kabel geprobeerd. Geen verschil helaas!

Als ik bij Apparaatbeheer kijk (windows 7) zie ik
- MOTU Audio
- MOTU Audio MIDI for 64 bit
- MOTU Audio Wave for 64 bit staan.

De locatie van de MOTU Audio is VIA 1394 OHCI .... (de smartcard waar de firewire kabel op is aangesloten) de locatie van de MOTU Audio MIDI en de Wave is echter 'op MOTU Audio MIDI Extension'

Weet iemand of het hier misschien aan zou kunnen liggen?

Het lijkt erop dat het een windows probleem is. Ook met USB connectie komt er geen MIDI activiteit binnen. Ik heb windows 7. Herkent iemand dit probleem? Tips?

Ja ik ben eruit! Het was dus een windows bug! Zie voor de oplossing de link in de post hierboven.

Back