Virus C vs Virus XL

Eurynom3

Ouwe rot
Wie weet of deze hetzelfde klinken? Wil graag een Virus C erbij vanwege de klank. Sommigen op internet zeggen echter dat de Virus XL minder power heeft dan de Virus C. Waar of fabel?

Ik begreep dat het verschil hem alleen in de verpakking/behuizing zit.
Tja....wie heeft er nu gelijk.

Je zou het ze bij access kunnen vragen?

Ja ik las dus ook dat het dezelfde sound engine heeft, maar mensen hadden het erover dat ie minder power heeft. Wat me sterk lijkt, vandaar dit topic. Fabel dus.

Ga denk ik ook gewoon voor de C desktop. Wil voor de rack max 400 uitgeven, en voor de desktop 550.
Staat er een op marktplaats, maar die verhoogde snel de prijs toen ik hem contacteerde - omdat er ook andere geïnteresseerden waren. En iemand hier @ synthforum vraagt voor de rack dezelfde prijs als wat de desktop waard is :D

Ik zou ook zeker voor de C gaan. Maar soms moet je wel even zoeken, zeker voor de €550, maar geduld is een schone zaak :)

Ja ik heb genoeg tijd. 575 wil ik ook nog wel overwegen, maar meer heb ik er niet voor over. Dan blijf ik wel bij de TI2 :D

Ik hoor nochtans dat buiten de EQ en FX qua sound de B aarding in de buurt van de C komt en dus nog prima te gebruiken is.
De Virus C blijkt wel wat meer hands on te zijn; lees minder menu's (Ik ben ook op zoek maar vermoedelijk kies ik budgettair gezien voor een B).

Oeps zat ik mij daar even te slapen :Z
Wat een grapjas dan zeg, wilt deze persoon de C niet verkopen of zo.. Net zo van die figuren waarmee je een prijsafspraak maakt en bij het ophalen ineens gaan onderhandelen over de prijs..... :doei:

Ja dat is dus degene die per pb het snel verhoogt naar 600.

Ik hoor nochtans dat buiten de EQ en FX qua sound de B aarding in de buurt van de C komt en dus nog prima te gebruiken is.
De Virus C blijkt wel wat meer hands on te zijn; lees minder menu's (Ik ben ook op zoek maar vermoedelijk kies ik budgettair gezien voor een B).

Ik heb hier de Virus B en C staan, aan een Apogee AD-16x met het zelfde soort kabels. Als ik een patch tussen de synths uitwissel is er een duidelijk verschil in sound. De B is heel erg groots en in your face. De C is gedetailleerder en dieper. Maar weer niet zo soft als de TI.

Ik heb hier de Virus B en C staan, aan een Apogee AD-16x met het zelfde soort kabels. Als ik een patch tussen de synths uitwissel is er een duidelijk verschil in sound. De B is heel erg groots en in your face. De C is gedetailleerder en dieper. Maar weer niet zo soft als de TI.

Jij vind dus ook dat er een verschil zit tussen de Virus C en de TI ?

Interessante vergelijking van iemand die ze alle 2 echt kan vergelijken.
Dikwijls lees je op fora info van mensen die ze niet alle 2 hebben en dus niet echt naast elkaar kunnen vergelijken:okdan:.

Dat staat letterlijk in mijn antwoord ja.

Ik heb ze nooit naast elkaar gehad, maar ik heb ook het gevoel dat de C wat dikker klinkt als dezelfde patches worden gespeeld. Overigens heb ik dit nooit kunnen checken.

Dit zou natuurlijk goed kunenn komen door de D/A convertors. De TI heb ik via USB aangesloten (audio).

Ik heb ze nooit naast elkaar gehad, maar ik heb ook het gevoel dat de C wat dikker klinkt als dezelfde patches worden gespeeld. Overigens heb ik dit nooit kunnen checken.

Dit zou natuurlijk goed kunenn komen door de D/A convertors. De TI heb ik via USB aangesloten (audio).

Ik heb 2x een Virus TI gekocht en twee keer verkocht. Alles wat 'leuk' klonk in de TI, bliezen de C en B volledig aan de kant. Dat maakte niet uit of de patch over USB speelde of de reguliere uitgangen. Persoonlijk vond ik het niet voldoende om de Virus TI te houden voor alleen de granular synthese, iets wat ik toch al weinig gebruik.

Maar goed, het is natuurlijk vooral ook een kwestie van smaak en wat je doel is. Er zijn natuurlijk zat mensen die blij zijn en voldoende hebben aan de TI, er worden tenslotte genoeg hits mee gemaakt in allerlei genres. Veel van de geluiden die de TI maakt kan je tegenwoordig prima doen met softsynths. Ik heb alleen hardware voor het geluid dat softsynths niet kunnen maken, voornamelijk dus body en larger than life leads.

Back