Wat is wijsheid [demo insturen 2] [expanded]

Jij begrijpt de essentie van muziek.

Youre already on the path, you dont need to know were it leads, just follow it, stone by stone
(Chief Reakwon)

Origineel geplaatst door justin
Probleem is gewoon dat de meesten mee gaan met de stroming. Fout! En alleen maar klinken als tiesto om binnen te komen Bullshit! Probleem is dat de meesten achter de feiten aan lopen. Ze maken dezelfde muziek die we al 2 jaar horen.

Ik weet zeker als jij een track maakt, waarin HET zit! en die slecht gemasterd is het hun geen ene reet uitmaakt.Als je track maar HET heeft en zij er wat mee kunnen.

Geef toe dat er heel wat dingen scheef zijn! Aangezien ik veel uitgebrachte nummers zware bagger vind,maar aan die ene kant zullen die ook nooit ver komen.

Voor mijzelf maak ik geen muziek omdat ik graag trance wil maken of een andere stroming. Ik maak muziek om dat gene wat ik kwijt wil en moetvertalen in muziek.
Ben er na een tijdje toch achter gekomen dat ik dit het beste in muziek kwijt kan.

En aangezien ik me voornamelijk voel aangetrokken door oa! trance achtige muziek,zal ik hier ook voor kiezen. Mijn muziek zou ook in de jaren veranderen zoals ik zou veranderen als persoon en niet zoals de markt veranderd of dat opeens die stroming in is. Je eigen gevoelens omzetten in muziek is denk ik heel belangrijk.

Moet eerlijk hierbij zeggen dat ik nog steeds aan het experimenteren ben,omdat ik nog niet de muziek heb gemaakt zoals ik mijn tracks wil hebben. Dus eigelijk om eerlijk te zeggen zijn alle tracks van me ontstaan door experimenteren,en niet ontstaan omdat ik wilde dat de track zo opgezet moest worden.Hoop hier in de toekomst toch een andere wending aan te geven.

En om binnen te komen moet je denk ik muziek maken waarmee je toch wel universeel mensen mee kunt aanspreken,ook al houden die net niet van die type stroming. Het is zeker mogelijk. Wanneer je echt je eigen ding gaat doen,zonder maar te doen omdat een ander het doet of iets dergelijks zul je veel verder komen. Of je kiest ervoor om er altijd achteraan te lopen.

Maar denk toch wel dat helaas niet iedereen die zijn eigen ding wil gaan doen er verder mee kan komen,denk toch dat er een bepaald iets in je muziek zou moeten zitten. Wat ik hiermee bedoel is denk ik een bepaald gevoel die je in je muziek stopt die universeel mensen zou moeten aanspreken,kan het niet echt goed in woorden vertellen.Als je deze dingen wel mist kun je het beste er gewoon achteraan lopen,om toch wat proberen mee te pakken.

;) Neem het niet te serieus,maar wou het toch even kwijt hoe ik er tegen aan kijk.

Had je al demo's naar nederlandse labels gestuurd?

En zo ja, wat zeiden die ervan?

Of post eens een trackje hier (of een stukkie). Wie weet hebben wij ook nog wat op/aan te merken. :)

@Justin: een mooie en diepgaande uitleg inderdaad!
dan reist enkel het probleem dat "je eigen ding" ook door anderen moet gesmaakt worden he...
(en dus dat "IETS" hebben en een algemeen gevoel kunnen aanspreken en zo...)

maar inderdaad al te veel worden anderen gevolgd in plaats van een nieuwe richting ingeslagen.

ik vermoed inderdaad dat de verwachtingen van een ingezonden demo heel hoog zijn
(moet goed gemasterd zijn, goed gemaakt, the whole nine yards)
en toch hoor ik eveneens veel bagger op de radio...

wat die legale software betreft aangeschaft via de platenfirma: kunnen zij dat niet inbrengen
in hun belastingen en op die manier het ganse bedrag terugkrijgen?

greetz

cloudy

Back