Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
@Je vader: bedankt voor je reactie. Ik denk dat de vastlopers komen van program-changes versturen tijdens een sequence. Ik wil de synth live gebruiken, dus lijkt me dat geen probleem.
Een praktisch vraagje: kun je de line-ins ook gebruiken om een andere synth door te lussen naar de outputs? Tot nu toe heb ik vanwege line-inputs in de meeste van mijn synths nog geen mengpaneel nodig gehad. Dat zou ik graag zo kunnen houden.
De Venom schijnt nogal wat waveforms van klassieke synths aan boord te hebben. Als dat is wat je zoekt kun je wellicht ook een ROMpler module overwegen. Bijvoorbeeld een Roland JV met de Vintage Synth expansion. Weet even niet in hoeverre dat hands-on nog meespeelt bij je keuze en of het een eis is dat de waveforms vanaf scratch door een DSP worden opgebouwd of zoiets. Als het puur om de klank gaat kun je ook prima uit de voeten met een module en MIDI-functionaliteit van iets dat je al in huis hebt

Dat is inderdaad wel het voordeel van een rompler, dat je er gewoon op productieve wijze muziek mee gaat maken zonder eerst een tijd aan knoppen te zitten fine-tunen.
Maar een rompler is ook niet echt hands-on. Ik zou veel van de klanken op mijn Yamaha S30 kunnen maken, maar het trekt gewoon niet om daar op te gaan programmeren.
Als je dan kijkt naar een A-Station met zijn draaiknopjes; dat nodigt uit.
Als ik puur mijn verstand zou moeten volgen, dan zou ik een Roland XP-60 moeten kopen met een Vintage expansiebord. Met zijn grote display is de XP-60 het meest hands-on van de JV-XP-serie. Omdat in de XP ook D-50-klanken zitten, zou mijn Roland JX-1 voor het eerst overbodig worden. Tevens zou de Technics dan weg kunnen en kan ik met slechts twee planken op pad. Aan de andere kant lokt een A-Station ook wel, omdat op een exemplaar op een veiling nog geen 26 euro is geboden. Het stapelt ook lekker met de attack-samples van de Technics.
De AN1x klinkt zeker erg mooi. Het is echter wel een van de lelijkste synths ooit, naar mijn smaak. En de interface ziet er ook niet al te eenvoudig uit, alhoewel je jezelf daar doorheen kunt bijten. Wat betreft uiterlijk en eenvoudigheid qua gebruik zijn de Yamaha apparaten sowieso erg gezegend. Vooral het spul dat FM synthese ondersteund. Het klinkt allemaal heel vet maar je moet wel eerst professor in de Yamaha-kunde worden voordat je het kunt gebruiken. De AN1x schijnt ook een zeer fijn klavier te hebben, wat ook kan meespelen bij het maken van de keuze.