De goedkoopste VA?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
De SH-32 heeft net als de Gaia en de Venom gesamplede golfvormen, maar ze zijn veranderbaar/te moduleren. Zolang PWM mogelijk is, vind ik het VA genoeg. Dat is op een Rompler nl. niet mogelijk.

Voor de rest valt er genoeg te wensen over: een Motif-rack ipv. de S30, een JV-2080 ipv. de JX-1 (en dan een Vintage-board erin voor de rest), een Korg 03R/W voor de smeuïge orgeltjes, koortjes en diverse pads.
Tja: en dan moet alles aangestuurd worden, en dan komt de onvermijdelijke GEM S2/S3-turbo weer om de hoek kijken. Voor de klanken koop je zo'n lelijk klinkende GEM niet, voor het gewicht, of de betrouwbaarheid ook niet. Maar ja, met 16 zones en dubbele programmeerbare Midi-in- en outputs is er geen betere masterkeyboard te vinden. En zelfs dat kan in module-vorm: de S2R-Turbo. Hoef ik voor in de oefenruimte alleen nog een goedkope Roland A33 of iets dergelijks te kopen. De Samick digitale vleugel past namelijk helaas niet door de deuropening.

Helaas gaan bijna alle synthesizers, inclusief mislukte en onbruikbare modellen, zoals een Kawai Spectra en Yamaha SY-22 tegenwoordig voor meer dan 200 euro weg. Waar de werkelijke waarde op 50 euro ligt.
Het is net of het woordje 'synthesizer' tegenwoordig een magische betekening heeft, ongeacht wat het product inhoudt. Zelfs antieke Roland homekeyboards met MT-32-techniek gaan voor 200 euro weg, terwijl je ze een paar jaar geleden nog niet voor 30 euro kwijt kon.
Ik heb nog even gezocht op een Roland D-110 als 'poor man's VA', maar die doen ook al 100 euro of meer. En dan moet je er nog een effectsprocessor bijkopen, want de ingebouwde galm houdt niet over.
Ik denk dat ik mijn Technics KN1000 inruil op een KN2000 met 50 euro bijbetaling. In de 2000 zitten ook een hoop synthklanken die niet in de 1000 zitten. Het is wel geen stoere VA-bak, maar als het de muziek maar ten goede komt. Je moet niet meer geld uitgeven dan wat je aan de muziek terugverdient...

*weggeedit*

Edit mods, ik mag wel een keer mijn gal spugen toch? ben altijd netjes geweest!

*** jawel, maar niet op deze manier ***

Last edited by a moderator:
tegenwoordig voor meer dan 200 euro weg. Waar de werkelijke waarde op 50 euro ligt.

book-9789043020886-de-kleine-economie-voor-dummies-16866916.jpg

Er is genoeg goedkope VA te koop, je moet alleen niet het onderste uit de kan willen en daar dan nog 80% korting op.

Damn snap het niet meer, een nord lead 1 voor 300 is echt geen geld voor het instument dat je koopt. Er zijn echt zoveel leuke VA synths voor 200-400 euro, wat echt goedkoop is. Ga toch niet tobben met een fucking Tecnics. Niet dat er iets mis is met zo'n ding. Maar gewoon even half jaartje zuinig aan doen, en echt iets cools kopen, geloof me das leuk, heel leuk zelfs! Ten eerste heb je een gaaf instrument, ten tweede is het iets dat je berijkt heb, iets waar je vervolgens trots op kan zijn. 400 euro sparen en een alesis ION kopen is echt stukke leuker dan het zoveelste net niet keyboardje. En zeker va's zijn echt NIET overpriced.

Bericht door een moderator:
ok. bedankt voor alle mooie woorden. misschien is het handig jezelf niet steeds zo op een strijdbare plek te begeven en misschien is t handig voor anderen om je gewoon maar te laten, ook al kost dat moeite

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back