[Roland] Roland Jp8000

M

Mario

Guest
Haaa synthfreaks,

Heb onlangs een jp8000 aangeschaft en wil even kwijt
dat deze ontzettend flexibel en VET is van klank, had dit absoluut niet verwacht vanwege het feit dat ik al zoveel andere synths heb en heb gehad...., toppie hoor!

Deze blijft in m'n setup.

gr. Mario

PS. Nou ja voorlopig dan... hehe ;)

Grappig... ik heb de JP8000 als sinds hij op de markt kwam. Vind hem eerlijk gezegd verre van 'Vet', zeker qua sound eigenlijk eerder plastic, maar kan er gewoon geen afscheid van nemen. Snelle bediening, rock solid, lekker compact, genoeg knopjes etc etc...
Nou, dat pleit in mijn geval heeeel errug voor die bak.

Aardig lijstje geworden

Aardig lijstje geworden

De JP stuur ik aan met effecten vandaar dat ik deze zo VET kan maken als ik wil. Met VET probeer ik te zeggen... fantastisch, gaaaf, leuk etc.... maar kan het me wel voorstellen dat je zo denkt!

Aan synths heb ik gehad:

CS1x, CS6x, RM1x, EX5, Waldorf Pulse, MC505, Juno106, Jupiter6, Novation Basstation, Emu Orbit v2, Quasar en de Sirius,

Aan synth heb ik nu:

MS2000r, Virus B, An1x, Nordlead II, Nord Modular keys, SupernovaII, Drumstation, TR909, TB303, Waldord Mirco Q en de JP8000

Over het algemeen heb dingen geruild of 2e hands gekocht want nieuw is niet altijd aantrekkelijk om te doen...!

gr. Mario

waarom heb je je jupiter6 verkocht?

Olaf

Re: Aardig lijstje geworden

Re: Aardig lijstje geworden

Origineel geplaatst door Mario
De JP stuur ik aan met effecten vandaar dat ik deze zo VET kan maken als ik wil.

Ik jaag mijn JP8000 dus ook altijd door één of andere effectbak/filter om hem echt lekker te laten klinken. (Sherman, Mam Resonator etc)
;)

Jupiter 6

Jupiter 6

Kon er goed geld voor krijgen destijds en wilde weer eens
wat anders, vandaar. Hetzelfde geld ook voor de juno106, leuk maar had toen geen effectenbakke om aan te sture vandaar dat het allemaal wat droog klonk en waar m'n voorkeur toen zeker niet na uit ging!!!

gr. Mario

Ik jaag mijn JP8000 dus ook altijd door één of andere effectbak/filter om hem echt lekker te laten klinken. (Sherman, Mam Resonator etc)

zegt dat nou iets over de JP8000 of over de effectenbak? ;)

Olaf

De Sherman staat ook op m'n verlanglijstje ;)

gr. Mario

Origineel geplaatst door olafmol
zegt dat nou iets over de JP8000 of over de effectenbak? ;)
Olaf

:D :D :D :D :D :D :D :D

De meest lullige synth klinkt nog te gek door een Sherman + leuk galmpie :)

Dus IMHO: een JP8000 + Sherman is lekkerder dan een 'kale' Jupiter 6.

Origineel geplaatst door Mario
De Sherman staat ook op m'n verlanglijstje ;)

Die is dus echt heeeeeeel spannend! Heb net twee weken geleden een Filterbank 2 gekocht: die mag blijven!

Maar de JP8000 opzich is ook niet verkeerd. Je kunt al dat analoog-purisme ook zwaar overdrijven! kHeb wel enige ervaring op dit gebied. We hebben het over Rolands, niet over Moogs of Oberheims, Prophet 5's ...
Ik weet zeker dat een 'pure' Jupiter 6, of zelfs een Juno 60, veel lekkerder klinkt dan een kale JP8000 (dus zonder effecten). Gooi ze door een ..fx.. , stop ze in je mix... ???? Tuurlijk is er verschil. Maar beter of slechter is dan meer een kwestie van goed mixen of 'maar en beetje aanklooien'.

0,02 cents

Ik heb hem ook gehad, maar ik heb hem snel weer verkocht... Was niks voor mij... Ik vond hem veels te digitaal klinken. Te computerachtig zeg maar...

Ik heb hem ook gehad, maar ik heb hem snel weer verkocht... Was niks voor mij... Ik vond hem veels te digitaal klinken. Te computerachtig zeg maar...

Ondanks dat wordt deze synth toch verschrikkelijk veel gebruikt
in de hedendaagse trance -muziek ;)

Maar...

Digitaal of niet digitaal, hij is lekker flexibel en leuk als master-
keyboardje te gebruiken en heb genoeg analoge herrie in huis om de overburen de lucht in te blazen.....

gr. Mario

Ik denk dat ik mijn JP8000 maar verkoop... Ik heb al een Virus KC gereserveerd/besteld :D
Nou ja, misschien hou ik de JP er gewoon 'bij'... Ik heb die bak gewoon al heel lang en hij heeft gewoon iets speciaals. Tuurlijk zijn er beter klinkende synths, maar die zijn ook wel ff een stukkie duurder. ;)

JP8000 gedijt zeer oke in mijn studio! ik doe em zeker niet weg. Ik heb wel vaak last van tics in mijn geluiden... Begrijp niet waar deze vandaan komen. Is dit bij anderen ook bekent en kan iemand me vertellen hoe ik deze kan removen ? Groeten

Ik heb jaren geleden mijn Prophecy ingeruild voor een JP8000, die ik nog steeds heb ...

Ik gebruik NOOIT de chorus alleen soms de delay bij arpeggio's..

Het geluid is niet digitaal als je hem programmeerd als een analoge bak en de filter goed insteld...

BTW : Prophecy heeft veeeel te weinig knoppen voor de mogelijkheden die hij heeft...

Cheerz..
Bass

Lijkt me helemaal niks mis met digitaal geluid hoor.

Als je echt analoog geluid wilt hebben haal je dat uit een analoge bak. Toch?

Vind de JP80x0 ook lekker klinken. Zeker voor een van de allereerste VA's op de markt heeft Roland knap werk afgeleverd.

ik wilde hem vroeger ook hebben en heb hem dit jaar pas gekocht en ben er ook erg over tespreken 8080

Back