In de keuken met een machinedrum..

dreammer

Ouwe rot
Hela hola forumvriendjes... het was te koud in me studio.. Jammen in de keuken was een stuk warmer.
vond het wel een geschikt moment om me recordertje aan te zetten.. Enjoy

Geinig. Komen alle sounds uit dat ding? Ik dacht dat het alleen een drumcomputer was.

Jup alle geluidjes komen uit dat ding.. zo van machine naar recordertje. Ik heb wel beetje vals gespeeld.
ik heb de UW uitvoering.. daar kan je met wat moeite en geduld gewoon samples ingooien. en daar komt basgeluidje en dat tuutertje vandaan.. je hoort ergens nog een soort vage bliepjes.. dat is gewoon 1 van de drumsynths waar ik netzolang mee heb gepielt totdat het vage bliepjes waren (delay en reverb doen wonderen) ..
trouwens voordat je heel blij zo'n machinedrum koopt en denkt er ook een volwaardige sampler mee te kopen.. dan kom je heel bedrogen uit.. Ja hij sampled (one-shots) nee je kan die samples niet echt editten. (zoals je kan met de meeste samplers) je kan wel een berg parameters aanpassen (zo bouw je er melodietjes mee, en filter je het etc etc) het is meer een drumsampler. maargoed.. mag de pret niet drukken.. best geinig zo voor op de keukentafel.. en hoef dus niet me synth mee te slepen.

Ik herken zowat een van de preset samples die in de UW zitten

Zou kunnen Rvooh.. vind sampletjes erin gooien best een gedoe, zo via midi en dat progje van elektron.
eens in de zoveeltijd vervang ik er een paar.. en geloof dat ik nog niet elke sample heb vervangen.

En daar is niets mis mee :) ik durf er best voor uit te komen, dat ik gewoon presets gebruik op synths en standaard samples die met me machines meekomen.. tegen de tijd dat we 10 jaar verder zijn.. is er niets standaards meer over.. maar heb m pas een krap jaar..

Hmmm, mis iets

een eitje bakken was intressanter geweest misschien... qua keuken-sessie dan...

hmmm.. dan liever bacon... met wat peper en chillipoeder.. krokant opbakken.. om het af te blussen met wat tomatenpuree, zoete chillisaus en wat bbq-saus met honing.. eventjes laten doorsudderen zodat de suiker in de chilisaus carameliseren... en serveren op geroosterd tijgerbrood..

tjeminee.. nu heb ik honger...

hmmm.. dan liever bacon... met wat peper en chillipoeder.. krokant opbakken.. om het af te blussen met wat tomatenpuree, zoete chillisaus en wat bbq-saus met honing.. eventjes laten doorsudderen zodat de suiker in de chilisaus carameliseren... en serveren op geroosterd tijgerbrood..
kijk eens aan wat een creatieviteit ineens, dabbedoelik! :okdan:
een lekkere dikke laag er ook nog overheen om het broodje helemaal af te maken :D

Wat is iedereen streng. Ik vind het best wel okee. Het is toch maar een jam.

Dank je arv, dat stel ik op prijs..

en beetje streng mag wel hoor... ik zit erover te denken eens ergens met publiek te jammen..
dus beetje krittische input vind ik wel geinig... beetje schaven aan mijn gedoe.

Dank je arv, dat stel ik op prijs..

en beetje streng mag wel hoor... ik zit erover te denken eens ergens met publiek te jammen..
dus beetje krittische input vind ik wel geinig... beetje schaven aan mijn gedoe.

No prob.

Ik herken het namelijk, ik doe ook vaak zulk soort "jams" en als het dan uitloopt in een liedje, dan is het lastig om de "jam factor" er uit te krijgen. Want uitwerken tot juweeltjes is mijn slechte kant. :D

Qua tips, ik denk dat het liedje gerust iets meer dynamiek mag.. Dus meer volumeverschillen in de beats proberen te doen, dat helpt al. En de dingen net effe niet te strak inkloppen helpt ook voor de swing..

Anyway. my2cts. ;)

No prob.

Ik herken het namelijk, ik doe ook vaak zulk soort "jams" en als het dan uitloopt in een liedje, dan is het lastig om de "jam factor" er uit te krijgen. Want uitwerken tot juweeltjes is mijn slechte kant. :D

Qua tips, ik denk dat het liedje gerust iets meer dynamiek mag.. Dus meer volumeverschillen in de beats proberen te doen, dat helpt al. En de dingen net effe niet te strak inkloppen helpt ook voor de swing..

Anyway. my2cts. ;)

Met dynamiek was ik opzich niet echt bezig.. stap 1 van het totale plaatje is de machinedrum volproppen.
Stap 2 is dan de octatrack toevoegen.. voor leuke effectjes en tofdoenerij..
stap3 is dan het geheel opfrissen en tot 1 geheel kneden.. zodat ik lekker rustig met de knopjes kan draaien en met me handjes zwaaien..

Als ik eerlijk mag zijn, vind het idee van een hoop lui die naar me staren beetje freaky. dus kan wel heel moeilijk gaan doen.. maar heb liever simpel en aangenaam.. kan er ook minder mis gaan.
heb ook het idee dat ik met al die starende mensen nooit zo strak kan inkloppen als zo aan me keukentafeltje. dus dat beetje swing komt wel :)

Als ik trouwens liedjes helemaal wil afmaken van A tot Z .. dan doe ik dat op een computer.. kan je lekker knippen en plakken en doorhameren.. hardware is meer voor eh lekker pielen / jong voelen / relax / geinig.

Inderdaad best geinig. Met intro en outro. Bijna jammer dat ik alleen met software werk.

:) wat niet is kan nog komen .. en niets mis met software.. tis maar wat je wil als gedoe.
ben best blij met renoise.. maar dan maak ik meer eh vage muziek.

Back