Akai unveils Rhythm Wolf drum machine and bass synth

Akai doet een keer wat anders dan die midi controllertjes van ze!

Rhythm Wolf highlights (from the official press release)
5-voice analog drum machine and synth—authentic analog design that references classic rhythm machines and synthesizers
Legendary analog drum sounds—kick, snare, open & closed hi-hat, and metallic percussion
Synth-bass module—selectable square or sawtooth wave with classic filter design for warm, deep basses and squelchy leads.
Onboard 32-step sequencer—classic drum machine workflow for quickly laying down grooves and melodies
Six genuine MPC pads—responsive controls for sequencing and finger drumming
Howl knob—custom distortion circuit for additional sound design
USB-MIDI and MIDI In/Out—flexible MIDI connectivity for easy integration into modern studios
Gate Trigger—triggering via modular synths, vintage sequencers, or external sound sources
Independent audio outputs—dedicated outputs for the drum machine and synth-bass module for precise mixing

http://www.musicradar.com/news/tech...hythm-wolf-drum-machine-and-bass-synth-595779

Op het eerste zicht ziet het er maar pussy uit. Akai heeft me nog nooit overtuigd naast hun samplers. Maar ik geef het een kans.

Dat is waar. Alleen zie ik de meerwaarde tov zijn voorganger niet.

Drumcomputers zijn blijkbaar weer "in" tegenwoordig. :)

Als die een beetje goed klinkt zou ik deze waarschijnlijk eerder kopen dan die Aira of Elektron. Maar eerst maar eens wat demo's afwachten. 200 euro is wel erg goedkoop voor een drum machine en bass synth die ook nog analoog is. Kan bijna niet goed zijn zou je gaan denken...

Met zo veel kleurtjes kan je volgens mij net zo goed direct voor de akai push controller gaan

Die APC40 MKII lijkt mij juist wel wat. Past zo te zien in een rugzak. De APC40 niet.
Zag ergens 400$ dollar staan voor de APC40 MKII.

Edit: Ow, sorry. Verhuizen naar APC40 MKII thread aub heren Moderatoren.

Want alles wat niet analoog is, is natuurlijk per definitie minder goed :stupid

Digitaal kan in sommige gevallen zelfs beter zijn. Als je een kazige analoge Volca ziet als concurrent voor een serieus klinkende Aira, dan ben je wel erg vasthoudend. De Akai zal hopelijk iets beter klinken dan een Volca, maar die zal ook vast geen concurrent zijn voor een Aira. Daar zijn de prijs en de mogelijkheden alvast niet naar.
Roland heeft niet voor analoog gekozen, omdat een Aira anders 1500 euro of meer zou gaan kosten en niet per sé beter zou klinken. Dat Akai iets analoogs neerzet dat maar een fractie van die 1500 euro kost, zegt volgens mij genoeg.
Neemt niet weg dat 199 dollar een koopje is, maar als het net zo kazig klinkt als een Volca...

ziet er vreselijk* uit.... maar wel lekker ;)

* = met uitzondering van de houten zijkantjes. pluspunt!

Waarschijnlijk kosten die houten zijkantjes meer dan de electronica die er in zit :D

Interessante ontwikkelingen!

Ik moet er wel bij zeggen dat daar waar de Aira sterk appelleert aan mijn hebberigheid doet deze Akai dat absoluut niet.
Dat is tot nu toe slechts gebaseerd op het uiterlijk uiteraard, dus we wachten de klank maar af.
Voor de genoemde prijs kun je je er, net als bij de Volca, geen buil aan vallen lijkt me.

Overigens vind ik hout in een instrument altijd een pluspunt, maar bij dit instrument zie ik toch voornamelijk een lelijk apparaat en daar doen de houten zijkantjes weinig aan af.

Leuk apparaat lijkt me.. ben benieuwd hoe hij klinkt. Er hadden van mij wel wat meer geluidjes bij gemogen.. een rimshot, claps, toms.. hmm misschien toch maar de TR 8 dan..

keuzes keuzes..

Ik snap niet waarom ze niet gewoon backlit stepsequencer buttons maken zoals op de Electribes. Dat was een goede zet van Korg.

Back