Akai unveils Rhythm Wolf drum machine and bass synth

Akai doet een keer wat anders dan die midi controllertjes van ze!

Rhythm Wolf highlights (from the official press release)
5-voice analog drum machine and synth—authentic analog design that references classic rhythm machines and synthesizers
Legendary analog drum sounds—kick, snare, open & closed hi-hat, and metallic percussion
Synth-bass module—selectable square or sawtooth wave with classic filter design for warm, deep basses and squelchy leads.
Onboard 32-step sequencer—classic drum machine workflow for quickly laying down grooves and melodies
Six genuine MPC pads—responsive controls for sequencing and finger drumming
Howl knob—custom distortion circuit for additional sound design
USB-MIDI and MIDI In/Out—flexible MIDI connectivity for easy integration into modern studios
Gate Trigger—triggering via modular synths, vintage sequencers, or external sound sources
Independent audio outputs—dedicated outputs for the drum machine and synth-bass module for precise mixing

http://www.musicradar.com/news/tech...hythm-wolf-drum-machine-and-bass-synth-595779

Hoe dan ook, meer keus is beter. Beetje gezonde concurrentie houdt alle fabrikanten scherp en dan kiest ieder wat 'ie zelf het leukste vind. Mooi toch.

wat een lief ding.. jammer dat ik niet kan. misschien kan robbie een uitgebreide review schrijven die zegt te gaan :D

de wolf heeft in de Japanse folklore / mythologie een wat andere rol en imago dan hier in het Westen. En het beestje moet toch een naam hebben :)

godzij dank dat ik duits versta, maar nu wil ik eigenlijk nog weten hoe dit beestje klinkt.
Ze hebben dit jaar wel echt leuke spullen uitgebracht :D

mja, ik zou eerder een synth een wolf noemen dan een ritmedinges

Een wolf is een roofdier en deze wolf rooft de ritmes. Ik zou een verkeerdere naam kunnen verzinnen.
Alleen blijft de naam na het Duitse filmpje toch wat anders klinken: 'zie ruzzumwoelf dramkompjoetah'. Dat gaat er niet meer uit Allo Allo...:D
Ik dacht vroeger als kind ook dat Akai een Duits merk was. 'Der Akai' klinkt namelijk helemaal niet zo on-Duits... ;)

Ik had het Rüfmwulf filmpje gemist, de maat is op zich wel prima, ziet er ook uit als stevig hout en staal. Leuk hoor.

wel vreemd dat ze hem niet laten horen in dat filmpje, of is het gewoon nog een lege doos misschien ?

sowieso meer dierennamen voor synths/drummachines

zijn er toch uiteindelijk niet zoveel van....Octave CAT, die combo orgels Jaguar, Panter...wat is er nog meer: Tanzbeer...
Spider, Gnat, Wasp...zullen wel meer zijn toch?

Akai Yeti, Arturia Chicken, Korg Aardvark, Waldorf Wombat, Nord Lemur, Dave Smith Penguin

hopelijk gaan we hiermee een nieuwe era in!

de wolf heeft in de Japanse folklore / mythologie een wat andere rol en imago dan hier in het Westen. En het beestje moet toch een naam hebben :)

Helaas zijn de Japanse wolvensoorten beide uitgestorven. Het wachten is op de Waldorf Dodo.

Back