Akai unveils Rhythm Wolf drum machine and bass synth

Akai doet een keer wat anders dan die midi controllertjes van ze!

Rhythm Wolf highlights (from the official press release)
5-voice analog drum machine and synth—authentic analog design that references classic rhythm machines and synthesizers
Legendary analog drum sounds—kick, snare, open & closed hi-hat, and metallic percussion
Synth-bass module—selectable square or sawtooth wave with classic filter design for warm, deep basses and squelchy leads.
Onboard 32-step sequencer—classic drum machine workflow for quickly laying down grooves and melodies
Six genuine MPC pads—responsive controls for sequencing and finger drumming
Howl knob—custom distortion circuit for additional sound design
USB-MIDI and MIDI In/Out—flexible MIDI connectivity for easy integration into modern studios
Gate Trigger—triggering via modular synths, vintage sequencers, or external sound sources
Independent audio outputs—dedicated outputs for the drum machine and synth-bass module for precise mixing

http://www.musicradar.com/news/tech...hythm-wolf-drum-machine-and-bass-synth-595779

Want alles wat niet analoog is, is natuurlijk per definitie minder goed :stupid

Precies. Altijd weer grappig om te zien. Op andere sites gaan ze ook gelijk weer uit hun plaat. :) Maar gezien de prijs van dit ding is de kans groot dat het eerder in de buurt van de Volcas komt dan van een 808/909. Eerst maar eens zien hoe hij klinkt.

Zo goed als perfect dit en hij ziet er honderd miljoen miljard keer beter uit dan die Aira dingen. Hoe tie klinkt maakt me niet eens zo heel veel uit (zolang de snare beter is dan die van de Volca Beats) Het is gewoon zo.....

199 us$, dat is een aantrekkelijke prijs.

Zo lelijk is het toch niet ? 8D

Zal ook wel weer een levertijd worden van vele maanden, net als bij de Korg Volca serie.

Ik vinnum ook niet lelijk.

Ik snap niet waarom ze niet gewoon backlit stepsequencer buttons maken zoals op de Electribes. Dat was een goede zet van Korg.

Ik wacht eigenlijk nog steeds op een nieuwe soort electribe drum machine, want ben wel fan van de elektron analog rytm maar niet van de prijs en sounds die ik tot nu toe gehoord heb.

Mijn perfect drum machine zou éen zijn met de jomox sound verwerkt in een electribe met bijhorende fx. :)

Toch apart dat dit gelijk zo goed als de hemel in geprezen wordt in tegenstelling tot de Roland Aira's.
Dit is toch Akai Professional die vroeger echt professionele apparatuur uitbracht die iedereen in zijn studio had staan?

Niet dat het mij wat uitmaakt, ik vind het alleen maar mooi net zoals die Roland spullen.

Ik vind hem overigens helemaal niet lelijk... ik vind hem zelfs mooi.

(Sowieso mooier dan die radioactieve Aira)

Snap ziezo niet dat mensen moeilijk doen over hoe iets er uit ziet vooral niet bij hardware, het is geen jas die je aantrekt waar je mee over straat moet! het gaat er om hoe die werkt en klinkt!

maar als het net maar niet zo kazig klinkt als een Volca

kwestie van smaak lijkt me? ik heb een Volca Bass en ik heb echt heel veel plezier van dat ding. de eenvoud in combinatie met die analoge sounds.. :halleluja (kwijl) ik vind het geluid erg tof. en ja, ik ga ook nog voor de keys 8~

maar goed, wel grappig om te zien hoeveel er nu al gemopperd wordt op de Akai terwijl en nog geen geluidje op internet staat. ik vind het uiterlijk wel ok maar eigenlijk boeit me dat ook niet zo.. als sound maar goed is en er met de interface goed te werken valt!

Snap ziezo niet dat mensen moeilijk doen over hoe iets er uit ziet vooral niet bij hardware, het is geen jas die je aantrekt waar je mee over straat moet! het gaat er om hoe die werkt en klinkt!
nou een jas maakt mij nóg minder uit hoe die eruit ziet, als die maar warm zit :D

hahahaha :dubbel: (ligt in een scheur hier) dat filmpje op 0:27... einen DRAM computer? ja, tis nu al een dram (zeur) apparaat :okdan:

Back