Akai unveils Rhythm Wolf drum machine and bass synth

Akai doet een keer wat anders dan die midi controllertjes van ze!

Rhythm Wolf highlights (from the official press release)
5-voice analog drum machine and synth—authentic analog design that references classic rhythm machines and synthesizers
Legendary analog drum sounds—kick, snare, open & closed hi-hat, and metallic percussion
Synth-bass module—selectable square or sawtooth wave with classic filter design for warm, deep basses and squelchy leads.
Onboard 32-step sequencer—classic drum machine workflow for quickly laying down grooves and melodies
Six genuine MPC pads—responsive controls for sequencing and finger drumming
Howl knob—custom distortion circuit for additional sound design
USB-MIDI and MIDI In/Out—flexible MIDI connectivity for easy integration into modern studios
Gate Trigger—triggering via modular synths, vintage sequencers, or external sound sources
Independent audio outputs—dedicated outputs for the drum machine and synth-bass module for precise mixing

http://www.musicradar.com/news/tech...hythm-wolf-drum-machine-and-bass-synth-595779

Waarom zou het fake zijn dan, we hebben het toch niet over aliens en ufo's....

Zolang Akai niet met een officieel filmpje komt, blijf ik wantrouwend. Aliens en ufo's bestaan vast. 8~

Waarom fake:

Je bent een trieste sjaak en niemand luisterd naar je muziek.
Er is een machine die veel mensen willen horen.
Je maakt een "demo" van dit apparaat.
Plaatst deze op je soundcloud of youtube kanaal.
Mensen gaan luisteren, zien je tracks staan en klikken daar ook op.

Dit is precies het genen wat ik ook dacht :halleluja

Waarom fake:

Zou kunnen.. Maar dan nog, die 100 clicks meer op zn account zal em niet helpen. :D

Ach ja, we zullen zien.

Op zich hoor ik wel potentieel in die ene 'echte' demo als die inderdaad echt zou zijn. Maar ik hou een slag om de arm totdat Akai zelf ergens mee komt of iets bevestigt. Een fake demootje maken zoals dit is ongeveer 10 minuten werk, en daar het halve synth-minnend internet door in verwarring brengen de investering meer dan waard. Zou me dus niets verbazen als het een trolactie zou zijn. We blijven wachten!

Ook al is het fake, het is niet goed voor het imago van de Rhythm Wolf. Een matige demo, en hop een negative stemming rondom dat ding. Akai heeft op deze manier de marketing rondom hun product niet in eigen hand. Lijkt me toch niet de bedoeling? Die 'onthulling' een half jaar geleden doet ze meer kwaad dan goed zo.

Volgens mij overduidelijk een beslissing van het marketing / sales team dat 'we ook iets moeten laten zien op de beurs' gezien de plotselinge populariteit van nieuwe drumbakjes, elkaar high fiven vanwege de persaandacht voor, tijdens en vlak na de beurs en vervolgens het development team dat meldt dat het allemaal wat tegen zit en tóch wat langer gaat duren, maar ze hadden toch ook gewaarschuwd van tevoren...

Ik denk dat iedereen die in een hardware/techniek bedrijf werkt zoiets wel herkent. Ik wel in elk geval :D

Volgens mij overduidelijk een beslissing van het marketing / sales team dat 'we ook iets moeten laten zien op de beurs' gezien de plotselinge populariteit van nieuwe drumbakjes, elkaar high fiven vanwege de persaandacht voor, tijdens en vlak na de beurs en vervolgens het development team dat meldt dat het allemaal wat tegen zit en tóch wat langer gaat duren, maar ze hadden toch ook gewaarschuwd van tevoren...

Ik denk dat iedereen die in een hardware/techniek bedrijf werkt zoiets wel herkent. Ik wel in elk geval :D
Stomme is dat iedereen voor zo'n beslissing begrip had kunnen hebben, als ze er niet zo'n doorzichtig lulverhaal omheen hadden gebreid over een doorgebrand demomodel o.i.d.

Als dat ding analoog is heh, dan moet er toch met niet al te veel moeite losse outputs op te zetten zijn toch?

Als dat ding analoog is heh, dan moet er toch met niet al te veel moeite losse outputs op te zetten zijn toch?

Juist, losse outputs, trigger outputs en het lijkt me een prima vervangng voor mijn 606 om mijn modular mee aan te sturen, als de sequencer een beetje ok is.
En qua sound, de 606 is ook niet de meest dik klinkende drumcomputer, maar je kunt er leuke dingen mee doen. Mensen zeuren te veel ( zijn verwend?)

Rhythm Wolf

Het is analoog, dus veel beter dan the TR8... ;)

De akai aan de external input van de tr8 en gaan. Uff lijkt me heerlijk. Kicks stapelen, percussie die niet zo dun klinkt als de er1. Yup. Ik zeg doen :-)). Ik hoorde in de gauwigheid geen slides uit de akain synth komen. Hmm. Jammer of is dat niet gebruikt. Ff googelen!

Back