Akai unveils Rhythm Wolf drum machine and bass synth

Akai doet een keer wat anders dan die midi controllertjes van ze!

Rhythm Wolf highlights (from the official press release)
5-voice analog drum machine and synth—authentic analog design that references classic rhythm machines and synthesizers
Legendary analog drum sounds—kick, snare, open & closed hi-hat, and metallic percussion
Synth-bass module—selectable square or sawtooth wave with classic filter design for warm, deep basses and squelchy leads.
Onboard 32-step sequencer—classic drum machine workflow for quickly laying down grooves and melodies
Six genuine MPC pads—responsive controls for sequencing and finger drumming
Howl knob—custom distortion circuit for additional sound design
USB-MIDI and MIDI In/Out—flexible MIDI connectivity for easy integration into modern studios
Gate Trigger—triggering via modular synths, vintage sequencers, or external sound sources
Independent audio outputs—dedicated outputs for the drum machine and synth-bass module for precise mixing

http://www.musicradar.com/news/tech...hythm-wolf-drum-machine-and-bass-synth-595779

Ik vind hem toch wel sympathiek en die snare, och. Het is meer een jaren 70 ritmebox met hedendaagse interface. Leuk doosje.

Laatst gewijzigd:
Waarom is het allemaal in het Duits wat er aan info vrij komt?

Volgens mij ligt het distributiecentrum van Akai/Alesis in Duitsland. De buren zullen ze daardoor dus eerder in de winkel hebben.

Op zich vind ik de interface wel intuïtief ogen en het lijkt degelijker gebouwd als een Korg Volca Beats (die overigens pas écht een slappe snare sound heeft). Alleen is €200 een beetje duur voor iets wat "niet slecht" is. Die howl functie zorgt trouwens voor behoorlijk wat extra ruis bovenop het al ruisende circuit en is tevens niet toepasbaar op de synth sectie. Je zou toch denken dat vooral deze functie een hoofdreden tot aankoop zou zijn, maar het lijkt meer het tegenovergestelde. Weet niet wat ik nu moet vinden van dit bakje.

Dat klinkt al intelligenter dan mijn antwoord :D

Ik heb inmiddels het gevoel dat ik het digitale deel wel wil: de sequencer is voor mij lekker intuitief.
Ik hoop vooral dat midi-clock blijft doorlopen als de sequencer stopt. en dat midi-channels zijn in te stellen voor drum en synth afzonderlijk.

En de foto van de pcb maakt duidelijk dat er vrij makkelijk vanalles analoogs te modificeren is, zo hoop ik op:
een bend knop voor de kick,
een filter knop voor de ruis van de snare,
een schakelaar om de ruis van de perc te verwijderen
algeheel finetunen van de range van sommige pots.
individuele outs natuurlijk
etc.

Ik heb er in ieder geval zin in:)

Ik heb er ook zin in, en zeker als GenteG ons gaat uitleggen hoe die verbeteringen kunnen worden aangebracht! :okdan:

Weet iemand toevallig of deze op baterijen te gebruiken is?
Zo'n bak lijkt me namelijk wel gaaf om buitenshuis te gebruiken, maar buiten dat zie ik er niet veel voordelen van.
De nieuwe electribes werken overigens wél op batterijen, maar die zijn dan ook 2 tikkeltjes duurder..

Weet iemand toevallig of deze op baterijen te gebruiken is?
Zo'n bak lijkt me namelijk wel gaaf om buitenshuis te gebruiken, maar buiten dat zie ik er niet veel voordelen van.
De nieuwe electribes werken overigens wél op batterijen, maar die zijn dan ook 2 tikkeltjes duurder..

12Vdc 1A staat erop

Ik vind Zwarte Piet weinig efficiënt als het op discriminatie aankomt. Ik pleit voor een knecht waarin we niet alleen de gekleurde medelander aanpakken, maar ook andere groepen als vrouwen en homo's.

Ik pleit hierbij dus voor Zwarte Pot.

en als die nou gewoon al die synth gadgets in schoenen blijft proppen is iedereen tevreden toch? ;)

Vind alleen die ruis echt niet kunnen. Snap gewoon niet waarom het er is, had niet gehoeven.

Waarschijnlijk omdat het goedkope toei is, het gebruik van premium componenten om zo goed mogelijk geluid op te wekken zal vast niet hoog op de lijst hebben gestaan.

Ik vind de demo's totaal niet overtuigend, dus ik laat hem liggen. Ik denk niet dat het een toegevoegde waarde zal hebben in combinatie met mijn TR8, AR, Kick plugin, Maschine en Battery..

ruis en componenten keuze heeft absoluut niets met mekaar te maken....

cq, met het allergoedkoopste chippie uit de donkerste krochten van china kan je nog steeds ruisarme dingen maken.

het zijn gewoon domme ontwerpfouten.

:koffie:

ruis en componenten keuze heeft absoluut niets met mekaar te maken....

cq, met het allergoedkoopste chippie uit de donkerste krochten van china kan je nog steeds ruisarme dingen maken.

het zijn gewoon domme ontwerpfouten.

:koffie:

Waar zal het em in zitten denk je? Te grote bandbreedte van sommige versterkertjes misschien?

Back