Akai unveils Rhythm Wolf drum machine and bass synth

Akai doet een keer wat anders dan die midi controllertjes van ze!

Rhythm Wolf highlights (from the official press release)
5-voice analog drum machine and synth—authentic analog design that references classic rhythm machines and synthesizers
Legendary analog drum sounds—kick, snare, open & closed hi-hat, and metallic percussion
Synth-bass module—selectable square or sawtooth wave with classic filter design for warm, deep basses and squelchy leads.
Onboard 32-step sequencer—classic drum machine workflow for quickly laying down grooves and melodies
Six genuine MPC pads—responsive controls for sequencing and finger drumming
Howl knob—custom distortion circuit for additional sound design
USB-MIDI and MIDI In/Out—flexible MIDI connectivity for easy integration into modern studios
Gate Trigger—triggering via modular synths, vintage sequencers, or external sound sources
Independent audio outputs—dedicated outputs for the drum machine and synth-bass module for precise mixing

http://www.musicradar.com/news/tech...hythm-wolf-drum-machine-and-bass-synth-595779

ruis en componenten keuze heeft absoluut niets met mekaar te maken....

cq, met het allergoedkoopste chippie uit de donkerste krochten van china kan je nog steeds ruisarme dingen maken.

het zijn gewoon domme ontwerpfouten.

:koffie:

De chippies zelf misschien, maar circuits / afscherming / shielding / netfilter / etc zullen toch ook wel bijdragen aan kosten en geluidskwaliteit?

nee hoor, valt wel tegen.

meestal zijn overgedimensioneerde versterkingstrapjes die veel te veel moeten versterken de boosdoener.

( daarom zitten er in dure mengtafels zoveel chippies, omdat welke chip dan ook gaat ruisen als hij teveel moet versterken en worden in duurdere ontwerpen meerdere versterkingstrappen gebruikt om de ruis laag te houden)

:koffie:

Toch knap dat we al weten hoeveel ruis er allemaal inzit enzo terwijl dat ding nog niet eens in de winkel ligt.. :D

Maw, volgens mij valt het zo allemaal wel mee.

Ik begrijp wel hoe het komt maar dat maakt het niet nodig. Heb meerdere 3080 VCA's gemaakt die allemaal op line niveau uitsturen en niet tot nauwelijks ruizen.

Maar die gebruikt Akai niet, zal wel 1tor VCA zijn.

Anyway, ik stop mijn rant. Lijkt me beter voor de thread en mijn gezondheid! :)

Rustig an, het is maar een drumdoos... :):mega:

Rustig an, het is maar een drumdoos... :):mega:

Heiligschennis ... ;)

csm_Akai_RhythmWolf_07_Open_ddcfaa3ab8.png

Ik zie aardig wat transitortjes bij de drumvoices
en volgens mij twee keer een jrc13600 bij de synth

Hop naar de 170 bpm, dikke compressor erop en gaaaaan :D Hele ding over de zeik helpe

Back