Wie weet welk nummer dit is

jhwn

Ingeburgerd
Hello,

Lang lang geleden had ik 'ns een cassette bandje met daarop wat new age achtige muziek, volgens mij ooit 'ns van de radio opgenomen (ergens in de jaren 80 denk ik, New Age Music Magazine of iets dergelijks). Bandje is inmiddels al lang kapot, maar 1 nummer blijft maar in m'n hoofd rondspoken - voor zover ik het me kan herinneren....

Attached een midi file met een klein stukje ervan wat ik net in elkaar heb gedraaid.... Iemand die dit herkent??

J :)

Attachments

• whatisthis2.mid
    304 bytes · Bekeken: 76
Haha is dat niet dat irritante melodietje van Gers Pardoel? Achter op mn fiets ofzo.

Ha, nee, totaal niet. Het is een instrumentaal nummer, synth gerelateerd. Had iets weg van Yanni, maar ik kan het bij hem niet vinden.

Vangelis niet, dan had ik het geweten :)

Ik kan de rest van het nummer nog aardig goed heinneren, maar het is lastig omdat om te zetten naar midi voor mij - ben er niet zo'n held in :)

Ik heb misschien de restanten van het bandje in kwestie gevonden, die probeer ik nu te herstellen. Als dat lukt, en hij staat erop, dan zal ik er een opname van plaatsen hier.

Dank! :)
J

Twijfel tussen " Berend Botje" , of een vrije jazz interpretatie van "Boer wat zeg je van m'n kippen"

Het is me helaas niet gelukt om het nummer zelf te vinden in de tape restanten. Echter, wel een ander nummer wat volgens mij wel eens van de zelfde artiest zou kunnen zijn.
Het heeft wat weg van een combinatie van Kitaro, Peru (Nova) en Future World Orchestra, maar volgens mij is het geen van 3en...

Audio is hier te vinden.
Is in elk geval van voor 1994.

Iemand die dit herkend? Of weet waar ik ergens hiermee terecht zou kunnen?

Ik ben ook op zoek naar een nummer, hoorde het afgelopen zaterdag op de radio. Ik weet de tekst niet meer, de melodie niet meer, eigenlijks niks, behalve 1 ding! Ik weet dat het nummer begint met een dikke oberheim sweep, brass achtige sound, die gedetuned omhoog bend. Klinkt super vet! Daarna wordt het nummer vrij zomers ofzo. Het is 80's dat weet ik :P Alle tips zijn welkom!

Ik ben ook op zoek naar een nummer, hoorde het afgelopen zaterdag op de radio. Ik weet de tekst niet meer, de melodie niet meer, eigenlijks niks, behalve 1 ding! Ik weet dat het nummer begint met een dikke oberheim sweep, brass achtige sound, die gedetuned omhoog bend. Klinkt super vet! Daarna wordt het nummer vrij zomers ofzo. Het is 80's dat weet ik :P Alle tips zijn welkom!

Oberheim sweep:
https://www.youtube.com/watch?v=06OeLCo_wKY

Ik ben ook op zoek naar een nummer, hoorde het afgelopen zaterdag op de radio.

Veel radiostations zetten de playlist achteraf ook online, misschien kun je het daar terugvinden? Of anders is het misschien via een stream terug te luisteren?

Back